Meta Ads – jak tworzyć reklamy na Facebooku i Instagramie?

Blog page

Chcesz poznać tajniki tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie? Ten artykuł jest dla Ciebie! Przygotowaliśmy kompendium wiedzy o Meta Ads, które ułatwi Ci stworzenie Twojej pierwszej kampanii reklamowej w najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Meta Ads – co to jest?

Meta Ads to nic innego jak reklamy internetowe na platformach należących do Meta – właściciela takich serwisów jak Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Reklamy Meta obejmują różnorodne rodzaje promocji, takie jak reklamy w formie zdjęć, filmów, karuzel czy reklamy tekstowe. 

Co istotne, platformy Meta oferują zaawansowane narzędzia do targetowania reklam, które pozwalają reklamodawcom dotrzeć do określonych grup docelowych na podstawie demografii, zainteresowań, zachowań użytkowników i innych czynników. Meta Ads są więc świetnym narzędziem marketingowym, które umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług na dużą skalę w sieci społecznościowej.

Meta Ads Manager

Menedżer reklam Meta Ads jest swoistym centrum dowodzenia dla wszystkich kampanii reklamowych prowadzonych na platformach Facebook i Instagram. To właśnie tutaj będziesz tworzyć, monitorować i optymalizować swoje reklamy – zarządzając budżetem, grupami docelowymi, kreatywnymi elementami reklam oraz analizując wyniki kampanii. Dzięki interfejsowi Menedżera Reklam, masz możliwość precyzyjnej kontroli nad swoimi kampaniami oraz dostosowania ich do swoich celów biznesowych.

To także w Meta Ads Managerze możesz tworzyć kampanie, zestawy reklam oraz reklamy, a także precyzyjnie wybierać ich cel oraz zasięg.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku i Instagramie?

Płatne promocje w systemie Meta to proces wieloetapowy oraz wymagający dokładnego poznania narzędzia. Od czego więc należy zacząć pracę w Menedżerze Reklam Meta, aby utworzyć swoje pierwsze reklamy na Facebooku oraz Instagramie?

Struktura reklam Meta Ads

W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na samą strukturę reklam w systemie Meta. Kampania składa się z jednego lub więcej zestawów reklam, natomiast zestaw może składać się z kilku pojedynczych reklam. 

Struktura-reklam-meta-ads

Pamiętaj jednak, że zanim przejdziesz do konfiguracji reklam w ekosystemie Meta, w pierwszej kolejności powinieneś wdrożyć Pixel, czyli niewielki fragment kodu do implementacji na stronie. 

Więcej na ten temat dowiesz się z naszego artykułu: Facebook pixel – co to jest i jak go zainstalować?  

Cele reklamowe

Tworzenie reklamy standardowo zaczynamy w sekcji Kampania. Po kliknięciu przycisku Utwórz, przechodzisz do wyboru celu reklamowego. Choć na pierwszy rzut oka podział wydaje się dość intuicyjny, warto wiedzieć dokładnie, czemu służą poszczególne cele – pomoże Ci to wybrać najlepszy cel konkretnej promocji oraz pozwoli na uniknięcie przepalania budżetu na niedopasowane reklamy.

Jakie cele reklamowe znajdziesz w Meta Ads Manager?

Cel Opis
Rozpoznawalność Docieraj do szerszego grona odbiorców oraz zwiększaj świadomość Twojej marki. Reklamy z tym celem docierają do osób, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają oraz zwiększają zasięgi profilu.
Ruch Kieruj odbiorców do docelowego miejsca, na przykład witryny Twojego sklepu internetowego lub dedykowanej aplikacji.
Aktywność Uzyskaj więcej wiadomości, zakupów za pośrednictwem wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony lub reakcji na wydarzenie. Świetnie się sprawdza do promowania postów o charakterze sprzedażowym.
Kontakty Pozyskuj leady poprzez odsyłanie do formularzy kontaktowych oraz zachęcania do wysłania wiadomości czy rozmowy telefonicznej.
Promocja aplikacji Zainteresuj nowe osoby Twoją aplikacją oraz zachęć odbiorców do pobrania jej i regularnego korzystania.
Sprzedaż Docieraj do szerszego grona potencjalnych klientów, zwiększaj konwersję, prowadź sprzedaż z katalogu oraz pozyskuj leady. Polecany na końcu lejka sprzedażowego jako „dopięcie” konwersji.

Szczególne kategorie reklam

Ciekawym etapem tworzenia reklamy na Facebooku jest box Szczególne kategorie reklam. Został on stworzony z myślą o reklamodawcach, którzy w swoich kampaniach poruszają tematykę społeczną, polityczną, nieruchomości, kredytów czy też informują o rekrutacji. Takie reklamy wymagają dodatkowej autoryzacji oraz posiadają oznaczenie informujące, kto sponsoruje reklamę.

Budżet i harmonogram kampanii

Określanie budżetu dziennego oraz całkowitego stanowi kluczowy element strategii reklamowej na platformie Meta Ads. Decyzja dotycząca wyboru między budżetem dziennym a całkowitym może mieć istotny wpływ na efektywność kampanii.

Określenie budżetu dziennego oznacza ustalenie średniej kwoty, którą chcemy przeznaczyć na reklamę każdego dnia. Jest to elastyczna opcja, ponieważ Meta Ads może dostosowywać wydatki w zależności od efektywności kampanii. Jedną z zalet budżetu dziennego jest możliwość kontroli wydatków i reakcji na bieżące zmiany. Jednak należy pamiętać, że ustalając budżet dzienny, nie ustawiamy domyślnie daty zakończenia kampanii, co oznacza, że system będzie kontynuował wyświetlanie reklam do momentu ręcznego wstrzymania lub ustawienia daty zakończenia.

Decydując się na budżet całkowity, ustalamy łączną kwotę, jaką chcemy przeznaczyć na kampanię reklamową oraz daty rozpoczęcia i zakończenia jej dystrybucji. Jest to opcja bardziej kontrolowana, ponieważ Meta Ads nie wyda więcej środków niż określona kwota, a kampania automatycznie zakończy się w ustalonym terminie. Główną zaletą budżetu całkowitego jest pewność co do maksymalnej kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę. Jest to szczególnie przydatne, jeśli mamy ograniczony budżet i chcemy uniknąć nieoczekiwanych wydatków.

Grupa docelowa

Kolejnym krokiem jest wybór grupy docelowej, czyli osób, które chcemy dotrzeć za pomocą naszej reklamy. Możesz sprecyzować grupę docelową na podstawie takich kryteriów jak wiek, płeć, zamieszkanie, zainteresowania czy zachowania online.

Odpowiedni dobór grupy docelowej ma ogromne znaczenie, ponieważ zwiększa to szanse na dotarcie do osób, które mogą być realnie zainteresowane usługami lub produktami, które oferujesz. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, to zwróć szczególną uwagę na dane geolokalizacyjne, aby uniknąć sytuacji, w której będziesz reklamować przykładowo stacjonarny sklep osobom z drugiego końca kraju.

Umiejscowienie

Kolejnym krokiem procesu tworzenia kampanii Meta Ads jest wybranie umiejscowienie. W zależności od wybranego celu kampanii, masz do wyboru wiele różnorodnych lokacji – a każda z nich na swój sposób może przyczynić się do większego sukcesu reklam. Dlatego też tak ważne jest, aby wybrać umiejscowienie świadomie. 

Poniżej zamieściliśmy przykładowe umiejscowienia dla kampanii z celem Aktywność.

Umiejscowienie-reklam-meta

 

Format reklamy

W Menedżerze Meta Ads możesz także wybrać format reklamy. Do wyboru masz między innymi:

  • obraz,
  • film,
  • karuzela, czyli zestaw kilku obrazów lub filmów z oddzielnymi linkami,
  • materiał błyskawiczny, czyli pełnoekranowe środowisko wyświetlane na urządzeniach mobilnych,
  • kolekcja, czyli zestaw wielu produktów, które otwierają się podobnie jak materiał błyskawiczny.

Przycisk „Promuj post” – czy warto z niego korzystać?

Mimo że korzystanie z przycisku „Promuj post” na Facebooku może być kuszące, to istnieje kilka powodów, dla których może to być nieefektywne i nieopłacalne w dłuższej perspektywie. Dlaczego więc nie warto korzystać z tej opcji?

Brak kontroli nad grupą docelową. Korzystając z opcji „Promuj post”, nie masz dokładnej kontroli nad tym, komu zostanie wyświetlona Twoja reklama. Może to prowadzić do tego, że trafi ona do osób, które nie są zainteresowane Twoim produktem lub usługą, co zmniejsza skuteczność kampanii reklamowej.

Ograniczenia w ustawianiu parametrów reklamy. Przycisk „Promuj post” nie daje możliwości ustawienia harmonogramu wyświetlania reklamy ani precyzyjnego określenia czasu trwania kampanii. Brak tych opcji może prowadzić do marnowania budżetu na nieefektywne wyświetlenia.

Brak możliwości wyboru umiejscowienia reklamy. Nie masz kontroli nad tym, gdzie Twoja reklama będzie wyświetlana na platformie Facebook. W niektórych przypadkach może to być istotne, na przykład gdy chcesz skupić się na wyświetlaniu reklamy tylko na relacji.

Ryzyko marnowania budżetu. Wszystkie te powyższe utrudnienia sprawiają, że reklama stworzona za pomocą przycisku „Promuj post” będzie nieefektywna, a co za tym idzie – budżet, który na nią przeznaczysz, będzie przepalony.

Dlaczego warto reklamować swoje produkty i usługi na Facebooku i Instagramie?

Reklamowanie produktów i usług na Facebooku i Instagramie ma wiele korzyści. Obejmują one ogromny zasięg obu platform, możliwość precyzyjnego docierania do konkretnej grupy odbiorców, różnorodne formaty reklamowe, elastyczność budżetu reklamowego oraz zaawansowane narzędzia analizy wyników kampanii. 

Dzięki zaawansowanym narzędziom, elastycznym opcjom targetowania oraz różnorodnym formatom reklamowym, masz możliwość wykreowania kampanii dopasowanych do swoich celów biznesowych i potrzeb swojej grupy docelowej. Reklamowanie na Facebooku i Instagramie stanowi integralną część strategii marketingowej, pozwalając firmom zwiększyć swoją widoczność, generować ruch na stronie internetowej oraz zwiększać sprzedaż swoich produktów i usług.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie Meta Ads? Skontaktuj się z nami!

 

Aleksandra Michaliszyn

Copywriterka oraz specjalistka social media marketingu. Pasjonatka brandingu, która nieustannie poszukuje kreatywnych metod pozwalających na rozwój marki. Prywatnie miłośniczka pilatesu, alternatywnych metod parzenia kawy oraz dobrej literatury, a także opiekunka cocker spanielki o imieniu Mavis.