Jak optymalizować czas pracy i tworzyć dobre treści?

Blog page

Treść publikowana dla samej treści ma niewielką wartość. Obecnie narzędzia oferują wsparcie kreatywne i edytorskie na wielu płaszczyznach, ale bez realizacji strategii nawet content tworzony w najbardziej zautomatyzowany sposób nie zapewni wyników. Przed rozpoczęciem tekstu zacznij od wyznaczenia kierunku działań, poznania odbiorców i wyboru sposobu dystrybucji contentu. Jakie jeszcze działania optymalizują czas pracy z treścią? Poznaj kilka moich sposobów.

Plan działania i strategia contentowa

Zacznij od ustalenia, kim jest Twój odbiorca. To standardowy i nieustannie powtarzający się punkt każdego planu marketingowego – nie bez przyczyny. Wypracowanie Buyer Persona (opisu idealnego klienta) przypomni Ci, z jakim wyzwaniem mierzysz się podczas tworzenia nowego tekstu oraz podpowie, jak skutecznie prowadzić komunikację.

Następnie kluczem jest dostosowanie kanałów komunikacji do wyznaczonego celu.

Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i liczby odwiedzin użytkowników z wyników wyszukiwania Google – wybierz treści SEO.

Chcesz zbudować lojalną i zaangażowaną społeczność? Postaw na publikowanie postów w social mediach. Możesz edukować poprzez wysyłkę newsletterów i zyskać przychylność odbiorców za pośrednictwem pojawienia się na Tik Toku lub YouTube.

Możliwości jest sporo, więc gdy już ustalisz główne cele, strategię (pomijam procesy związane m.in. z badaniem rynku i konkurencji czy researchem fraz kluczowych, a także tematyką treści i postów) oraz kanały dystrybucji – czas na przemyślaną i skuteczną realizację założeń.

Optymalizacja procesu tworzenia treści

Zaplanuj proces

Harmonogram publikacji to podstawa do optymalizacji działań contentowych. Dzięki grafikowi zaczniesz lepiej zarządzać swoim czasem i terminami. W tym celu możesz wykorzystać programy do zarządzania projektami, takie jak:

  • Asana,
  • Trello,
  • Jira,
  • Bitrix24.

Sprawdzą się w tym również tradycyjne arkusze Excel lub Google Sheets.

Zadbaj o zaplecze techniczne

Znajdź miejsce dla swojej bazy tekstów. W Netim na co dzień korzystamy z rozwiązań Google (pliki Google Docs) na dysku. Każdy dokument jest zatytułowany według określonego schematu oraz przydzielony do właściwego folderu, co ułatwia współdzielenie ich z członkami zespołu oraz klientami. Wykorzystujemy również platformy dedykowane tworzeniu treści, takie jak SurferSEO, Senuto oraz Contadu, które pozwalają w wydajny sposób tworzyć i optymalizować treści zgodnie z dobrymi praktykami SEO.

Twórz jakościowe treści

W procesie tworzenia treści zwróć uwagę przede wszystkim na wartość merytoryczną, doświadczenie odbiorcy, unikalność i przejrzystość komunikatu. Zadbaj o poprawny język, który będzie zrozumiały dla Twoich czytelników. Warsztat językowy możesz sprawdzić przy użyciu wtyczek i narzędzi. Do popularnych rozwiązań wykorzystywanych w pracy content marketera należą m.in. LanguageTool, Ortograf, Ikorektor lub Jasnopis. Dzięki ostatniemu z wymienionych sprawdzisz trudność napisanego tekstu.

Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu treści?

Napisz do nas!

Zapytaj o bezpłatną wycenę

Z pomocą AI czy bez?

Google coraz przychylniej patrzy na treści wygenerowane przy pomocy sztucznej inteligencji – jeśli spełniają one kryteria jakościowe (zgodne z zasadami E-E-A-T) i są wartościowe dla użytkownika.

Pamiętaj jednak, że obecnie dostępne rozwiązania wciąż mogą generować treść, która wprowadza użytkownika w błąd lub zawiera nieprawdziwe informacje.

Rozsądniej korzystać ze wsparcia AI przy tworzeniu postów do social mediów niż do artykułów eksperckich, opisów podstron i kategorii na strony www lub na platformy sprzedażowe klientów.

Przemyślana dystrybucja treści

Dystrybucja treści może obejmować różne strategie, dlatego nie powinna być pomijana w procesie wyznaczania kierunku działań contentowych. Nie zawsze jednak w pracy content marketera jest czas na różnicowanie treści przy publikacji w różnych kanałach. Jak z głową promować copy? Może pomóc Ci w tym ustalenie głównego kierunku działań tzw. core pracy.

Jeśli Twoje działania contentowe na co dzień koncentrują się wokół tworzenia treści SEO, skup się na wypracowaniu dla nich spójnej komunikacji, tone of voice oraz zaangażowaniu odbiorcy.

W ten sposób dzięki publikacji artykułów blogowych, treści sponsorowanych oraz tekstów PR zyskasz doskonałą bazę do promocji contentu w mediach społecznościowych lub newsletterze.

Czy warto dystrybuować te same treści w różnych mediach społecznościowych? To zależy, ale w większości przypadków taka praktyka pozwoli Ci zaoszczędzić czas na tworzeniu różnych formatów tekstowych. Dodatkowo zasięg widoczności bywa ograniczony na największych platformach – nie każdy Twój obserwujący zobaczy najnowszy post na swoim feedzie. Wykonaj analizy i porównaj statystyki dla wieku oraz płci odbiorców obecnych we wszystkich kanałach komunikacji. Dostępność różnych grup odbiorców w różnych mediach przemawia za przyjęciem tego sposobu, choć warto wiedzieć, że wyniki zaangażowania mogą wówczas różnić się w zależności od zainteresowania danym tematem odbiorców konkretnego medium.

Ewelina Pawłowska

Perfekcjonistka w tekstach. W branży content marketingu obecna od 2 lat. Jak sama mówi, lubi swoją pracę za to, że może się popisać. Stale rozwija swoje umiejętności praktyczne i zgłębia tajniki SEO. Wolne chwile spędza na praktyce jogi i spotkaniach z przyjaciółmi.