Profil osobisty na LinkedInie może znacząco przyczynić się do rozwoju marki osobistej. Jest to także narzędzie, które będzie doskonale wspierać budowanie wizerunku specjalisty w danej branży. Jak więc korzystać z LinkedIna, aby wykorzystać jego pełen potencjał? Oto kilka naszych sprawdzonych wskazówek!
Uzupełnianie profilu osobistego na LinkedInie krok po kroku
Założenie konta to dobry początek, ale dopiero poprawne uzupełnienie go to droga do sukcesu. Algorytm LinkedIna działa w ten sposób, że w pierwszej kolejności wyświetla profile o największej wydajności – czyli te uzupełnione i aktywne. Jak prawidłowo wypełnić swój profil, aby więcej osób na niego zaglądało?
Podstawowa zasada to podawanie jak największej ilości istotnych informacji. Traktujmy profil na LinkedIn, jako naszą rozbudowaną wizytówkę i twórzmy go w taki sposób, w jaki chcemy być postrzegani przez partnerów biznesowych i rekruterów.
Nagłówek
Nagłówek jest odpowiednim miejscem do wstawienia obecnego stanowiska albo wpisania kluczowych dla nas obszarów zawodowych. Warto również pamiętać, że nagłówek wyświetlany jest razem z naszym imieniem i nazwiskiem, zatem jest to jeden z pierwszych elementów widocznych dla odbiorców. Wpisujmy tam frazy, na które chcielibyśmy być wyświetlani w wyszukiwarce LinkedIna.
Bio
Biografia jest miejscem, gdzie powinien znaleźć się opis naszych kluczowych umiejętności oraz dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Tutaj warto podać informację, jaką wartość oferujemy naszym biznesowym partnerom lub potencjalnym pracodawcom, a także, w czym możemy im pomóc.
Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle
Niemal niemożliwe byłoby tworzenie marki osobistej bez pokazania swojego wizerunku. Dlatego też tak ważne jest, aby na profilu umieścić korzystne zdjęcie profilowe. Pamiętaj jednak, że ze względu na tematykę serwisu powinno być ono profesjonalne – zdjęcia z wakacji lepiej umieścić w innych mediach społecznościowych.
Nie należy również zapominać o zdjęciu w tle. Ta przestrzeń to idealne miejsce do pokazania, czym się zajmujemy i interesujemy zawodowo albo z jaką marką jesteśmy związani.
Spersonalizowany adres URL
Im krótszy adres, tym lepiej, dlatego warto skrócić go do imienia i nazwiska. A można to zrobić, klikając „Edytuj profil publiczny i adres URL”.
Doświadczenie oraz wykształcenie
Doświadczenie jest częścią profilu, którą warto potraktować jako swoje digitalowe CV. Jeśli profil na LinkedInie ma nam pomóc w zdobyciu wymarzonej pracy, ten element musi być dopracowany. Podajemy zatem nie tylko nazwy firm, stanowisk i lata pracy, ale i zakres obowiązków czy szczególne osiągnięcia. Czym więcej istotnych informacji, tym większe prawdopodobieństwo otrzymania wiadomości od rekrutera lub klienta zainteresowanego współpracą.
Wykształcenie to kolejna część CV i jej również nie należy pomijać czy traktować po macoszemu. Nazwy uczelni, skończone kierunki studiów, specjalizacje, tytuły prac naukowych czy dodatkowa działalność – wszystko to działa na naszą korzyść, jeśli chodzi o późniejszą ocenę profilu.
Umiejętności
Posiadasz różnorodne licencje i certyfikaty? Pokaż to! Skoro inwestujemy w siebie, rozwijamy swoje umiejętności, zdobywamy wiedzę to, dlaczego mielibyśmy o tym nie informować? Zarówno dla rekrutera, jak i potencjalnego partnera biznesowego nasza droga rozwoju to niezwykle cenna informacja. Zamieszczając informacje o posiadanych licencjach czy certyfikatach potwierdzamy swoje kompetencje zawodowe.
Zakładka „Potwierdzone umiejętności” to kolejne miejsce, gdzie udowadniamy swoje doświadczenie i umiejętności zawodowe. Wybierając poszczególne umiejętności z listy, podpowiadamy innym użytkownikom, w czym się specjalizujemy. Im więcej potwierdzonych umiejętności, tym wiarygodność profilu jest większa. Pamiętajmy, żeby nie przedobrzyć i wybierać to, na czym faktycznie się znamy. Nie chodzi o to, by umiejętności było dużo, ale by każda z nich miała jak największą liczbę potwierdzeń od sieci naszych kontaktów. I oczywiście by miały one odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Choć mogłoby się wydawać inaczej, również zainteresowania są istotną częścią profilu osobistego na LinkedInie. Pokazuje, na jakich polach można z nami znaleźć wspólny język – nie tylko w kontekście biznesowym. Ta zakładka jest też ważna pod kątem proponowanych nam przez LinkedIn treści. W pierwszej kolejności dostaniemy codziennie na stronie głównej dawkę informacji związanych nie tylko z naszą siecią kontaktów, ale i wybranymi zainteresowaniami.
Aktywność na LinkedInie
Wpisanie wszystkich niezbędnych informacji to ważny krok, ale kolejny – niemniej istotny – to aktywność. LinkedIn punktuje uzupełnione profile, ale jeśli są one „martwe”, nie można oczekiwać efektów.
Co trzeba robić, żeby wykorzystywać potencjał swojego konta na LinkedIn?
- Regularne posty – regularne dzielenie się swoimi przemyśleniami na temat istotnych w danej branży tematów, a także publikowanie nowych wyzwań i osiągnięć zawodowych sprawia, że profil cieszy się znacznie większym zainteresowaniem, zarówno ze strony Twoich kontaktów, jak i samego algorytmu.
- Udostępnianie treści – przesyłanie dalej postów osób ze swojego grona kontaktów pokazuje, że aktywnie bierzemy udział w życiu branży oraz że jesteśmy otwarci na kontakt i dialog.
- Komentowanie treści innych użytkowników – komentując posty, pokazujemy swoje kompetencje i wiedzę, ale też wpisujemy się w pamięć użytkowników.
- Systematyczna aktualizacja profilu – dobrze uzupełniony profil to profil aktualny. Każda nowa umiejętność, udział w szkoleniu czy ciekawym projekcie powinna zastać na nim odnotowana.
- Odnośniki do profilu – odnośnik na stronie, blogu, w CV czy stopce maila na pewno zwiększą częstotliwość wejść na konto.
Stosując się do wszystkich powyższych wskazówek, nie można zapomnieć o kluczowej sprawie – profil musi być widoczny dla innych, czyli publicznie dostępny. Im więcej informacji udostępnimy, tym skuteczność będzie wyższa.
LinkedIn jest miejscem dla każdego, jednak należy dostosować się do zasad tego medium. Jest to kanał służący do nawiązywania relacji biznesowych, które z czasem mogą przerodzić się w relacje towarzyskie – nie na odwrót. Nasz profil i nasza aktywność to nasza wizytówka. LinkedIn daje ogromne możliwości, z których wystarczy odpowiednio korzystać.
Potrzebujesz pomocy z kanałem na LinkedIn? Sprawdź ofertę social media marketingu w Netim!
Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂