Strona firmowa na LinkedIn – jak prowadzić ją skutecznie?

Blog page
strona-firmowa-na-linkedin

Profil Twojego biznesu na LinkedIn może mieć ogromny wpływ na jego rozwój. To właśnie na tej platformie masz szansę na zwiększenie świadomości Twojej marki wśród odbiorców oraz pozyskanie nowych klientów. Co jednak zrobić, aby prowadzenie konta firmowego na LinkedIn rzeczywiście było skuteczne? Oto kilka naszych wskazówek!

Strona firmowa na LinkedIn – jak założyć?

Rynek pracy oraz całe środowisko biznesowe zmieniają się w dynamicznym tempie. Oznacza to, że jako przedsiębiorca musisz szukać wielu kanałów dotarcia do odbiorców, którzy mogą potencjalnie stać się Twoimi klientami lub współpracownikami. Świetnym miejscem do tego jest LinkedIn – obecność na tej platformie to w dzisiejszych czasach nie tylko jedna z wielu opcji, ale wręcz konieczność. Jak więc rozpocząć działanie na Li?

Zakładanie profilu firmowego na LinkedIn krok po kroku

  1. Wejdź na swoje konto osobiste 
  2. Przejdź do strony głównej i wejdź w menu „dla firm”
  3. Wybierz opcję “Utwórz stronę firmową”
  4. Zdecyduj, który typ strony będzie dla Ciebie najlepszy. Do wyboru masz: „Firma”, „Strona marki”, „Instytucja edukacyjna”.
Utwórz stronę | źródło: LinkedIn
Utwórz stronę | źródło: LinkedIn

Kiedy wybierzesz już, jaki rodzaj strony najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, możesz przejść do uzupełnienia najważniejszych informacji o działalności. 

Na tym etapie będziesz musiał podać informacje takie jak: 

  • nazwa firmy,
  • unikalny adres URL, dzięki któremu użytkownicy będą mogli znaleźć Twoją stronę,
  • adres witryny,
  • branża, w której działa Twoja firma,
  • wielkość organizacji,
  • rodzaj organizacji.

W tym miejscu możesz także wgrać logo firmy oraz slogan.

Informacje o firmie | źródło: LinkedIn

Nawiąż kontakty na LinkedIn

Kiedy strona firmowa – Company Page – jest już uzupełniona, możesz zaprosić kontakty z Twojego osobistego konta do zaobserwowania. Ważne jest jednak, aby zapraszać jedynie osoby, które realnie mogą być zainteresowane treściami z Twojej niszy. 

Warto również podkreślić, że LinkedIn przyznaje określoną liczbę kredytów na zapraszanie osób do obserwowania strony firmowej. 

Grupa obserwujących | źródło: LinkedIn

Aktywność na LinkedIn – co publikować na stronie firmowej?

Sama obecność na LinkedIn jednak nie wystarczy. Istotne jest także, aby regularnie udzielać się na platformie. Co jednak publikować na stronie firmowej na LinkedIn? Podobnie jak w innych mediach społecznościowych, warto podzielić publikowane treści na kilka filarów tematycznych. Możesz zaliczyć do nich między innymi posty edukacyjne, inspiracyjne, sprzedażowe oraz spontaniczne.

  • Posty edukacyjne powinny oferować odbiorcom wartość merytoryczną, a ich treść powinna obracać się wokół Twojej niszy. Takie posty możesz kierować zarówno do klientów lub potencjalnych klientów, aby edukować ich w zakresie Twojej działalności oraz zwiększać wiarygodność Twoich usług, jak i do innych osób z Twojej branży, aby tworzyć rzetelny wizerunek eksperta wśród osób, z którymi być może będziesz kiedyś współpracować.
Post edukacyjny | źródło: LinkedIn Netim
  • Posty inspiracyjne natomiast mają za zadanie zainspirować lub zmotywować Twoją społeczność. Dzięki takim postom możesz między innymi zwiększyć aktywność oraz zainicjować ciekawą rozmowę z osobami, które obserwują profil Twojej firmy na LinkedIn.
Post inspiracyjny | źródło: LinkedIn Netim
  • Posty sprzedażowe służą natomiast przedstawieniu Twoich usług lub produktów. Posty te są oczywiście bardzo ważne, jednak należy pamiętać, że LinkedIn to nie platforma stricte sprzedażowa – nie wrzucaj więc takich treści zbyt często, ponieważ Twoja społeczność może poczuć się przytłoczona i przestanie obserwować Twój profil. Posty, które mają na celu promocję oferty, powinny być dodatkiem, a nie podstawą na profilu firmowym.
Post sprzedażowy | źródło: LinkedIn Netim
  • Posty spontaniczne to, jak sama nazwa wskazuje, posty, które są swoistym komentarzem Twojej firmy do najnowszych newsów z branży. Mogą to być także luźne przemyślenia na tematy, które mogą interesować Twoją niszę. Pamiętaj, że LinkedIn powoli odchodzi od sztywnego wizerunku oraz coraz mocniej ceni sobie autentyczność.
Post spontaniczny | źródło: LinkedIn Netim

Aktywność pracowników – czy ma znaczenie dla Company Page?

Aby strona firmy na LinkedIn rosła, ważna jest nie tylko aktywność na profilu, ale również aktywność pracowników na swoich profilach osobistych – lub Twoja aktywność, jeśli prowadzisz działalność jednoosobową. 

Ważne jest przede wszystkim, aby pracownicy zaznaczyli na swoich profilach miejsce pracy. Mogą także udostępniać posty ze strony firmowej oraz dołączać do nich ekspercki komentarz. Dobrą praktyką jest także ujednolicenie graficzne profili pracowników, np. poprzez zdjęcie w tle oraz profesjonalnie wykonane zdjęcia profilowe. 

Więcej o efektywnym prowadzeniu osobistego profilu na LinkedIn przeczytasz w naszym artykule: Profil osobisty na LinkedIn – jak wykorzystać jego potencjał? 

Jak mierzyć efekty działań na LinkedIn?

Analiza skuteczności działań w mediach społecznościowych ma ogromne znaczenie, a LinkedIn, jako wiodąca platforma służąca budowaniu sieci kontaktów biznesowych, dostarcza bogaty zestaw narzędzi umożliwiających ocenę skuteczności publikowanych treści, interakcji z odbiorcami oraz ogólnego zasięgu marki.

Mierzenie efektywności działań na LinkedIn opiera się na monitorowaniu kluczowych wskaźników, takich jak:

  • Zaangażowanie użytkowników, mierzone liczbą reakcji, komentarzy oraz udostępnień. Wskaźnik ten pokazuje, na ile treści publikowane przez markę są atrakcyjne dla odbiorców.
  • Demografia odbiorców, która dostarcza danych na temat między innymi stanowisk pracy, branż czy lokalizacji osób podejmujących interakcję z treściami. 
  • Porównanie z konkurencją, które umożliwia ocenę własnych wyników w kontekście działań prowadzonych przez inne firmy z branży. Dzięki temu można zidentyfikować własne mocne strony oraz obszary wymagające poprawy.

Na podstawie zebranych danych, firmy mogą optymalizować swoje działania na LinkedIn w zakresie zarówno samych treści, poprzez dostosowywanie ich formy i tematyki do preferencji oraz zachowań odbiorców, jak i w zakresie segmentacji odbiorców, co pozwala na bardziej spersonalizowaną komunikację i budowanie wartościowych relacji biznesowych.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia strony firmowej na LinekdIn? Sprawdź ofertę social media marketingu w Netim!

Aleksandra Michaliszyn

Copywriterka oraz specjalistka social media marketingu. Pasjonatka brandingu, która nieustannie poszukuje kreatywnych metod pozwalających na rozwój marki. Prywatnie miłośniczka pilatesu, alternatywnych metod parzenia kawy oraz dobrej literatury, a także opiekunka cocker spanielki o imieniu Mavis.