Analiza słów kluczowych, które skierowały efektywny ruch na stronę, stanowi główne zadanie osób zarządzających kampanią AdWords. Specyficzną grupę słów kluczowych stanowią keywordy związane z marką firmy.

Segment użytkowników znających markę

Osoby, które w wyszukiwarce wpisują nazwę firmy lub markę własną stanowią szczególne grono użytkowników internetu. Są to osoby, które najprawdopodobniej znają markę i szukają konkretnego produktu lub usługi. Ewentualnie, nazwa została zapamiętana z innego medium kampanii lub rekomendacji i zainteresowany użytkownik poszukuje dodatkowych, szczegółowych informacji. Powyższe kwestie sprawiają, że ten rodzaj osób stanowi segment użytkowników, który powinien być analizowany osobno, ponieważ może charakteryzować się innymi zachowaniami niż użytkownicy, którzy trafili na stronę za pomocą innych słów kluczowych, niezwiązanych z marką.

W Google Analytics istniała możliwość wydzielenia takiego segmentu za pomocą segmentu zaawansowanego. Obecnie jest to dużo łatwiejsze, ponieważ istnieje możliwość włączenia odpowiednich kanałów związanych z marką z poziomu ustawień Administratora konta.

Jak skonfigurować brandowe kanały?

1. Wejdź do panelu Administratora.

2. W opcjach widoku wybierz “Ustawienia kanału” → “Zarządzaj hasłami związanymi z marką”.

3. Otrzymujemy następnie miejsce do wpisania własnych słów związanych z marką (faktyczna nazwa firmy oraz zawierające na przykład skróty lub literówki). Możemy również skorzystać z sugerowanych przez Google Analytics słów.

4. Po jakimś czasie (najczęściej ok. 48h) zobaczymy dane w sekcji “Pozyskiwanie” → “Kanały”.

Posiadając wszystkie metryki możemy przejść do analizy tego specyficznego segmentu użytkowników!

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.