Adventure Sports

Adventuresports.pl to sklep oferujący specjalistyczny sprzęt sportowy topowych marek. Od początku współpracy zajęliśmy się audytem oraz wyznaczeniem najważniejszych zadań zgodnie z zasadą pareto, od których należy rozpocząć działania. Niestety spotkaliśmy się z ograniczeniami wynikającymi z budowy dedykowanego CMSa.
Mimo tego, z całą pewnością możemy stwierdzić, że podjęta strategia była słuszna a działania przełożyły się na wzrost widoczności i większą sprzedaż.

Podjęte działania

  • Optymalizacja tagów tytułowych oraz meta-tagów w całym serwisie
  • Optymalizacja struktury i kategoryzacji w serwisie
  • Uzupełnienie opisów kategorii zgodnie z wcześniej zaplanowaną strategią
  • Uporządkowanie indeksu strony i wyindeksowanie zbędnych podstron
  • Zwiększenie linkowania wewnętrznego do najważniejszych podstron
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Optymalizacja paginacji na listingach kategorii
  • Bieżąca optymalizacja istniejących treści

Wypracowane efekty

  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 3 o 627%.
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 10 o 477%
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 50 o 270%
Poprawa widoczności przełożyła się na wzrosty:
  • w ilości użytkowników o 138%
  • w ilości nowych użytkowników o 150%
  • w ilości nowych sesji o 132%
  • w ilości transakcji o 98%




All-tax

All-tax.pl firmą świadczącą usługi związane ze zwrotem podatku i zasiłkiem rodzinnym z zagranicy. Branża ta charakteryzuje się dużą sezonowością. Największy potencjał wyszukiwania przypada na okres od stycznia do maja. Witryna nie była wcześniej optymalizowana, dlatego projekt wymagał wdrożenia sporej liczby zmian oraz poświęcenia dużej ilości czasu. Staraliśmy się sprostać wyzwaniu, a okres, który może przynieść największe przychody, wspomóc wysokimi pozycjami w organicznych wynikach wyszukiwania.

Podjęte działania

  • optymalizacja tagów i meta tagów;
  • usunięcie duplikacji treści;
  • zmiana adresów URL i zastosowanie przekierowań 301;
  • poprawa prędkości witryny (m.in. optymalizacja grafik w obrębie całej strony);
  • wzmocnienia linkowania wewnętrznego (m.in. stworzenie menu rozwijanego);
  • opracowanie strategii oraz realizacja działań linkbuildingowych;
  • poszerzanie treści na podstronach serwisu o dodatkowe frazy kluczowe, frazy powiązane oraz frazy z długiego ogona;
  • analiza potencjału słów kluczowych, na podstawie którego utworzono plan publikacji w ramach bloga firmowego.

Wypracowane efekty

  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 3 o 657%
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 10 o 622%
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 50 o 295%
Poprawa widoczności przełożyła się na wzrosty:
  • w ilości użytkowników o 408%
  • w ilości nowych użytkowników o 436%
  • w ilości nowych sesji o 347%




Asc-Pro

Asc-pro.pl to e-commerce jednego z autoryzowanych sprzedawców produktów marki Karcher. Mimo, że dla witryny były już wcześniej prowadzone działania optymalizacyjne to jednak audyt strony wykazał szereg błędów, które wymagały poprawy. Niepokoił nas również stan witryny, który nie spełniał technicznych wymagań. Pewnym problemem był również aspekt wizualny strony. Nie spełniała ona podstawowych zasad użyteczności. W związku z tym na stronie odnotowywano bardzo niewielki ruch, a serwis generował niewielką sprzedaż. W wyniku zidentyfikowanych problemów podjęto decyzję o przeprojektowaniu serwisu mając na uwadze wszelkie aspekty SEO oraz przeprowadzeniu migracji witryny.

Podjęte działania

Proces przeprojektowania witryny i migracji strony
  • przeprowadzenie szczegółowego audytu bieżącej wersji strony;
  • zmapowanie adresów URL – przygotowanie tablicy przekierowań starych adresów na odpowiadające im podstrony w nowej wersji serwisu,
  • zebranie aktualnej optymalizacji strony (title, meta description, nagłówki – część z nich była zoptymalizowana inne wymagały poprawy);
  • wyeksportowanie i zapisanie treści zamieszczonej w starej witryny (strona główna, kategorie, opisy produktów)
Uruchomienie witryny na produkcji
  • Zoptymalizowanie strony w środowisku testowym (wprowadzono opracowane meta tagi, wdrożono nagłówki H1 oraz treści. Odbudowano linkowanie wewnętrzne w serwisie, wprowadzono blokady indeksacji dla odpowiednich typów podstron)
  • W dniu publikacji serwisu wdrożone zostały przekierowania 301;
  • sprawdzono poprawność linkowania wewnętrznego – weryfikacja czy odnośniki są poprawne i aktualne na nowej wersji serwisu;
  • stworzono nową mapę serwisu w formacie XML, zaktualizowano ją w GSC i dodano w pliku robots.txt,
  • zweryfikowano czy nie została przeniesiona blokada indeksacji serwisu z wersji testowej na domenę
Działania realizowane na bieżąco
  • rozbudowano treści w witrynie na stronach kategorii oraz produktów,
  • monitorowano użytkowników na stronie i opracowywano rekomendacje dotyczące możliwości poprawy konwersji w serwisie,
  • rozbudowano linkowanie wewnętrzne za pomocą odnośników śródtekstowych. W ramach rozbudowy profilu linków podejmowano następujące działania:
  • tworzenie tematycznych artykułów i ich publikacja w zewnętrznych portalach,
  • realizacja marketingu rekomendacji na forach tematycznych,
  • pozyskiwanie linków ze źródeł konkurencji w top10 oraz odzyskiwaliśmy broken links,

Wypracowane efekty

  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 3 o 315%.
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 10 o 466%
  • Poprawa widoczności słów kluczowych w TOP 50 o 240%
Poprawa widoczności przełożyła się na wzrosty:
  • w ilości użytkowników o 388%
  • w ilości sesji o 379%
  • w ilości transakcji o 100%