Właściwy dobór słów kluczowych to podstawowe działanie, jakie trzeba podjąć, gdy zamierzamy pozycjonować naszą stronę. Warto przeprowadzić gruntowną analizę słów kluczowych, konkurencyjność, popularność danej frazy. Pomocna wtedy jest także analiza stron konkurencji. Analiza ta pomoże poznać sposoby zdobywania linków przez inne firmy oraz wykorzystać nowe, często lepsze źródła pozyskiwania linków, aby wyprzedzić konkurencję.  Pozwoli to także, w sposób przybliżony, określić czas, jaki jest potrzebny na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dokładne i gruntowne przeprowadzenie takiej analizy pomoże w uniknięciu niepotrzebnych kosztów oraz zaoszczędzi sporo potencjalnej straty czasu.

Często zdarza się, że klienci chcą wypozycjonować swoją dopiero co powstałą stronę do top10. Dodatkowo chcą, aby było to osiągnięte w bardzo krótkim czasie, dobierając jednocześnie bardzo popularne frazy wpisywane w wyszukiwarkę. Czasami również klienci zaskoczeni są wysokimi kosztami pozycjonowania na zaproponowane przez nich słowa kluczowe.

Niezwykle ważne jest poznanie wtedy potrzeb klientów, tego jakie cele chcą osiągnąć oraz jaki chcą przeznaczyć budżet na pozycjonowanie. To wszystko determinuje podejmowane później działania. Pozwala na uniknięcie nieporozumień związanych z brakiem wyników, czy też niewystarczającymi efektami pozycjonowania mimo bardzo dużych nakładów finansowych. Daje to także gwarancję klientowi, że realizowana jest dobrze przemyślana strategia.

Tak wiec dobór właściwych fraz, na które będziemy przeprowadzać działania SEO, wpływa praktycznie na cały proces pozycjonowania. Niejednokrotnie potwierdzone zostało to, iż wybierając frazy niedbale i bez ich gruntownej analizy, narażamy się na niepotrzebne koszta i wydłużenie całego procesu w czasie.

slowa_kluczowe

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.