Co właściwie daje optymalizacja strony?

Pamiętajmy przede wszystkim, że podstawowym motywem przeprowadzenia działań optymalizacyjnych naszej strony jest zmodyfikowanie jej w taki sposób, aby była ona bardziej przyjazna dla użytkownika. To decyduje o tym, czy użytkownik będzie chciał zostać na naszej stronie dłużej, czy treści pisane przez nas go zainteresują, wreszcie czy dokona zakładanego przez nas celu, tj. zakupu bądź zamówienia oferowanej usługi.

Użyteczność i przejrzystość

Strona powinna być przede wszystkim użyteczna. Użytkownik (potencjalny klient) nie może gubić się w gąszczu nawigacji. Nie możemy utrudniać mu dotarcia do interesujących go informacji. Użytkownik, który nie znajdzie tego, czego szukał na naszej stronie, opuści ją i poszuka informacji na innej, kodując sobie naszą, jako taką o małej dla niego wartości.

Podkreślenie najważniejszych informacji

Informacje, które nasza strona chce przekazać, jako te najistotniejsze, powinny być podkreślone i wyróżnione, aby można było w łatwy sposób do nich dotrzeć. Produkty i usługi powinny mieć jasno określone swoje miejsce położenia na stronie. Struktura  powinna opierać się jak najbardziej na intuicyjności tak, aby można było np. znaleźć nie tylko dany produkt, ale też  podobne, w celu szybkiego porównania.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.