Blog page

Prowadzisz firmę i chciałbyś pozyskać nowych klientów?  Zatem koniecznie uświadom  mieszkańców miasta, że jesteś blisko, że jesteś tuż za rogiem albo dwie przecznice od ich miejsca pracy. Jednym ze sposobów dotarcia do klientów jest pozycjonowanie lokalne. Na czym ono polega? Kto powinien ruszyć na podbój lokalnego rynku?

Na samym początku należy przeanalizować korzyści, jakie płyną z pozycjonowania lokalnego. Jeżeli prowadzisz własną działalność, pozycjonowanie na lokalnym rynku na pewno pomoże zaistnieć Twojej firmie w świadomości mieszkańców miasta, a ponadto, pozwoli poinformować osoby przejezdne o Twoich usługach.

Warto zdać sobie sprawę z wszechobecności cyfryzacji i mocy, jaką mają coraz bardziej rozbudowane i funkcjonalne przeglądarki internetowe, z których korzystamy coraz częściej za pomocą urządzeń mobilnych. Dzisiaj, uruchamiając wyszukiwarkę Google na tablecie lub smartfonie wystarczy, że wpiszemy krótką frazę kluczową, np. „mechanik Wrocław” i od razu otrzymamy dokładne dane adresowe i telefoniczne warsztatów.

Spis rozpoczynają wysoko wypozycjonowane strony z geolokalizacją, dzięki której automatycznie zostaje wytyczona trasa do punktu docelowego z miejsca, w którym obecnie znajduje się internauta. Jest to prosty sposób na pozyskanie nowych klientów, z którego korzysta już wiele większych i mniejszych przedsiębiorstw.

Wyniki wyszukiwania dla frazy "mechanik Wrocław

Wyniki wyszukiwania dla frazy „mechanik Wrocław

Wizytówka Google Moja Firma – czyli podstawa dla lokalnego pozycjonowania

Od czego zacząć i jakie kroki podjąć, chcąc być widocznym? W celu pozycjonowania lokalnego należy zacząć od utworzenia interaktywnej wizytówki, korzystając z usługi Google Moja Firma. Aby przystąpić do przygotowywania wizytówki, niezbędne jest konto Gmail, które pozwoli na korzystanie z funkcjonalnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez Google. Wizytówka daje możliwość sprecyzowania właściwości geolokalizacji dla trzech różnych typów firm:

  1. Usługi świadczone w obrębie danej lokalizacji – czyli opcja dla firm ze stałą siedzibą, do której właściciel przedsiębiorstwa chce bezpośrednio kierować interesantów.
  2. Usługi świadczone na danym obszarze – jest to doskonałe rozwiązanie dla restauracji, które oferują dowóz zamówienia lub dla osób świadczących usługi z dojazdem do klienta: elektryków, hydraulików, dekoratorów czy taksówkarzy.
  3. Marka – to opcja z stworzona z myślą o dużych producentach, którzy posiadają wiele oddziałów bądź filii, ale także dla organizacji wieloosobowych typu zespół muzyczny, czy grupy ludzi o wspólnych pasjach i zainteresowaniach

google-mpas2

Wizytówkę firmy dodasz na stronie: business.google.com

Dalsze uzupełnianie danych umożliwia wprowadzenie wszelkich niezbędnych informacji o działalności, są to m.in.

  1. dane teleadresowe,
  2. strona www,
  3. godziny pracy,
  4. a w przypadku usług świadczonych na danym obszarze, należy także pamiętać o określeniu terenu.

Można zamieścić też krótki opis firmy, który wzbogaci merytorycznie wizytówkę i dostarczy szukającemu wiadomości na temat świadczonych usług. Właściciele mogą także reklamować swoje usługi poprzez umieszczenie zdjęć lokalu, serwowanych dań, produktów lub logotypu. Warto mieć na uwadze, że potencjalni klienci często kierują się pierwszym wrażeniem, dlatego zamieszczane zdjęcia powinny być atrakcyjne oraz zgodne z powszechnie przyjętymi normami i prawem.

Oceny na Google Maps

Kolejnym znaczącym aspektem jest możliwość interakcji klientów z firmą, która odbywa się poprzez wystawianie ocen usługodawcy. To, jak oceniają nas inni, w dużej mierze zależy od jakości świadczonych usług. Im pochlebniejsze opinie zbierzemy, tym korzystniej wpłynie to naszą firmę. Analizując opinie, możemy także dojść do wielu ciekawych konkluzji na temat tego, co można zmienić lub poprawić, aby firma funkcjonowała i rozwijała się jeszcze prężniej.

opinie

Działania, które pomogą w trakcie procesu pozycjonowania:

1. Dodawanie firmy do regionalnych katalogów

Etap wypełniania wizytówki na platformie Google Moja Firma jest wbrew pozorom bardzo istotny, gdyż stanowi podstawę dla dalszych działań związanych z wywindowaniem strony. Proces pozycjonowania można rozpocząć od umieszczania strony przedsiębiorstwa w wielu katalogach firmowych/branżowych. Są to setki katalogów, które pomogą wypromować Twoją firmę i podnieść ranking domeny, o ile podawane dane teleadresowe będą zgodne z danymi w wizytówce Google Moja Firma. Przykładowo, firma mająca siedzibę we Wrocławiu, której celem jest pozyskanie klientów z miasta, powinna znaleźć się m.in. na stronach takich jak:

http://terazwroclaw.pl/

http://wroclaw.naszemiasto.pl/firmy/

http://www.miastowroclaw.pl/index.php/spis-firm

2. Optymalizacja on-site

Przed przystąpieniem do działania powinno się przeprowadzić optymalizację strony, w tym m.in. rozbudowę meta tagów o dane z wizytówki Google oraz miasto na terenie, którego prowadzimy działalność. W tym celu warto te zastosować specjalne znaczniki Schema.org.

Pamiętajmy, że mówimy ciągle o pozycjonowaniu lokalnym, co oznacza, że powinniśmy koniecznie znaleźć się na wszelkich możliwych portalach i serwisach regionalnych, chcąc zwrócić uwagę lokalnej społeczności. W celu optymalizacji serwisu www należy również zadbać o wspomniane meta tagi czyli nagłówki H1, H2, H3…, opisy description, a nawet linkowanie wewnętrzne.

3. Podstrona kontakt

Podstrona kontaktowa powinna zawierać takie informacje jak:

– pełną nazwę firmy
– siedzibę firmy wraz z kodem pocztowym
– adres e-mail
– telefon kontaktowy
– dodatkowe, ważne informacje, które pozwolą uwiarygodnić Twoją firmę np. NIP, REGON

To jedna z najważniejszych podstron w serwisie www, gdyż prawidłowe jej skonstruowanie znacznie ułatwia znalezienie firmy, a dodatkowo, wzmacnia zaufanie w potencjalnym kliencie.

4. Inne: kampanie reklamowe, marketing szeptany, ulotki, banery….

Firma może afiszować się poprzez kampanie i banery reklamowe, ogłoszenia, a także marketing szeptany, każde z tych działań z pewnością zwiększy ilość potencjalnych klientów odwiedzających serwis www przedsiębiorcy. Czy działania te są skuteczne? Wszystko zależy od branży, lokalizacji, wykonania, a nawet rozdysponowania materiałów.

Podsumowując wszystkie informacje, możemy określić najważniejsze zalety pozycjonowania lokalnego:

  1. Twoja firma staje się lepiej widoczna dla osób mieszkających w danej lokalizacji
  2. Udostępniając w sieci dużo cennych informacji opatrzonych w atrakcyjne zdjęcia sprawiasz, że firmowy profil staje się wiarygodniejszy dla potencjalnego klienta
  3. Wizytówka Google Moja Firma umożliwia automatyczne wytyczenie trasy do Twojej siedziby, co znacznie ułatwia interesantom dotarcie do celu
  4. Dzięki otrzymywanym ocenom i komentarzom na Google Moja Firma, jesteś w stanie monitorować opinię społeczną o Twojej firmie
  5. Jesteś obecny w świadomości lokalnego społeczeństwa, dzięki reklamom i ogłoszeniom na regionalnych i miejskich serwisach
  6. Na pozycjonowaniu lokalnym powinny skupić się firmy z branż takich jak: gastronomia, sklepy, usługi związane z rozrywką np. dyskoteki, hale koncertowe, firmy z branży medycznej oraz zdrowotnej np. siłownie, firmy związane z turystyką np. hotele, biura podróży oraz inne usługi np. krawiec, szewc itd.