Blog page
social marketing

Social Marketing staje się coraz popularniejszym sposobem promowania witryn i usług internetowych. Wykorzystywanie portali społecznościowych pozwala na lepszą komunikację z czytelnikami lub potencjalnymi klientami. Jest to także doskonały sposób na zgromadzenie wąskiego, ale bardzo silnego grona fanów, którzy mogą pomóc w promowaniu naszej marki, dostarczając przy tym social proof, czyli dowodów społecznych.

Korzystanie z Social Marketingu w Polsce cały czas się rozwija. Najbardziej popularny i oferujący najwięcej, jeżeli chodzi o działania marketingowe, jest oczywiście Facebook. Sporo jest już przykładów na to, że FanPage na Facebooku potrafi pomóc w promowaniu konkretnego produktu, czy usługi. Większość osób potrafi zakładać FanPage swoich stron, jednak tylko niewielka część tych osób potrafi to umiejętnie wykorzystywać w celach marketingowych i spożytkować drzemiącą w nim siłę.

Siła społeczności

Podstawą działań marketingowych jest stworzenie FanPage. Jednak samo założenie nie jest tak naprawdę wyzwaniem. Nasze działania powinny skupiać się przede wszystkim na budowaniu społeczności wokół strony. Podstawą jest oczywiście dobra strona, a dopiero później powinien iść za tym FanPage.

Odnośnik do niego powinien znajdować się na naszej stronie, najlepiej w dobrze widocznym miejscu. Może to być w formie FanBox-u. Umożliwia to polubienie naszej strony na Facebooku bezpośrednio ze strony docelowej.

Nie możemy jednak na tym zaprzestawać naszych działań. Konieczne jest wejście w świat społeczności „facebookowej”. Pisanie komentarzy, dyskutowanie, nawiązywanie do twórczości innych – to wszystko służy pozyskaniu nowych fanów i zaistnienie w społeczności.

Ważne jest jednak też utrzymanie grupy fanów. Sposobów na to jest mnóstwo. Ograniczeniem może być tutaj tylko nasza pomysłowość i kreatywność. Możemy organizować konkursy, oferować dla fanów zniżki, rabaty i promocje. Warto wymyślić coś nowego, oryginalnego. Coś, co zatrzyma obecnych fanów, jak i przyciągnie nowych.

 

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.