Pilnie śledziliśmy, co dzieje się na SEO rynku i testowaliśmy różne rozwiązania. Katarzyna Jakubów-Tyka – nasza kierownik działu SEO podzieliła się wnioskami i prognozami na kolejny rok, publikując w branżowych serwisach. Niżej zestawienie publikacji.

Nowy Marketing

 

W artykule eksperci w dziedzinie SEO odpowiadają na pytania o:

 3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEM/SEO z 2018 roku w Polsce,

–  3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na obszar SEM/SEO,

–  nowinki technologiczne a SEM/SEO w 2019 roku oraz

–  o prognozy i 3 najważniejsze wyzwania stojące przed SEM/SEO w 2019 roku.

 

Według Kasi Jakubów – Tyki w 2018 roku warte uwagi było wykorzystanie real time marketingu w kampanii x-kom.pl, co miało pozytywny wpływ na ruch na stronie. Wydarzeniem wpływającym na SEO w 2018 roku była m.in. aktualizacja algorytmu Google, wpływająca głównie na branżę YMYL. Wartym uwagi wydarzeniem na pewno był SEO MeetUp we Wrocławiu.

A co z wyzwaniami na rok 2019 ?

Zaawansowana optymalizacja techniczna, inwestowanie w linkbuilding, czy użytkownik i jego zachowani w Internecie? Co będzie królowało w SEO/ SEM w 2019 roku ?

Odpowiedź znajdziecie w tekście:

https://nowymarketing.pl/a/20851,sem-seo-na-przelomie-2018-2019

Ostatni rok dla Nowego Marketingu podsumowują też Andrzej Siniawski i Cezary Śledziak, z Cube Group, Sebastian Suma z Sempai oraz Krzysztof Marzec – CEO DevaGroup.

 

MAJESTIC Blog

 

Rok 2018 był czasem zmian w podejściu do SEO. Bardziej zaawansowana analiza danych , wykorzystanie algorytmu RankBrain, czy nacisk na budowanie zaufania w sieci – to zdaniem naszej kierownik działu SEO – aspekty odgrywające kluczową rolę w poprzednim roku.

Artykuł zamieszczony na MAJESTIC Blog porusza temat intencji użytkowników w odniesieniu do wyszukiwanych fraz, optymalizacji i procesu data-driven oraz wyszukiwania poza desktopem. Katarzyna Jakubów – Tyka zastanawia się nad przyszłością voice search i zwraca uwagę na techniczną optymalizację strony.

O czym jeszcze warto pamiętać w 2019 roku?

Odpowiedź znajdziecie na:

https://blog.majestic.com/pl/sieci-spolecznosciowe/podsumowanie-roku-2018-i-prognozy-na-rok-2019-w-branzy-seo/

 

WirtualneMedia.pl

wirtualne media

 

Wirtualnemedia.pl opublikowały podsumowanie ostatniego roku w różnych segmentach rynku mediów i reklamy. Nie pominięto również obszaru SEO/SEM. Wśród ekspertów, którzy pisali o: wydarzeniu, sukcesie, porażce, kampanii, premierze, trendzie i człowieku roku znalazła się też Katarzyna Jakubów – Tyka.

Każdy z wypowiadających się w materiale, został zapytany również o prognozy na 2019 rok. Wielu z ekspertów wymieniło wyszukiwaniu głosowym, jako główny trend przyszłego roku. Wspominano też o: user experience, dbaniu o wartościowy content, czy dalszej automatyzacji kampanii Google Ads.

Kto jeszcze dzieli się swoją opinią?

W artykule swoją opinią dzielą się m.in: Andrzej Brandt i Przemysław Cygan z Semahead, Paweł Gontarek z Fabryki Marketingu, Maciej Matowicki z Promo Traffic, Krzysztof Marzec i wielu innych.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketing-w-wyszukiwarkach-progonozy-na-2019-jaki-byl-2018-rok

 

Czy prognozy się sprawdzą?

Na to pytanie będziemy mogli odpowiedzieć za rok. Branża SEM jest dynamiczna i potrafi zaskakiwać. Dziś to głównie zachowania użytkowników w sieci wymuszają zmiany i szukanie innowacyjnych rozwiązań. Marketing internetowy rozwija się bardzo szybko, a co za tym idzie rośnie świadomość na jego temat. Coraz większe budżety pojawiają się przy kampaniach marketingowych zamieszczanych w Internecie, a to wymusza stosowanie rozwiązań dających wymierne efekty. Nie da się przewidzieć wszystkiego, jedno jest pewne – marketing internetowy będzie rozwijał się dynamicznie, ale musi „słuchać” użytkowników i tworzyć przyjazne im rozwiązania.

Katarzyna Wolak

Netimowy PR & Office Manager. Social media, organizacja eventów firmowych i dbanie o wizerunek firmy to jej główne zadania. Jednym słowem osoba, której płacimy za siedzenie na Facebook'u 🙂 W wolnych chwilach zwiedza świat.