Wprowadzony przez Google około miesiąca temu, a oficjalnie przedstawiony wczoraj, 26 września z okazji 15. urodzin Google  (nie wiem, czy gratulować, czy nie, ze względu na ostanie rzucanie kłód pod nogi przez Google) aktualizacja algorytmu nazwana Hummingbird, czyli Koliber  ma znacząco wpłynąć na dokładność i szybkość zwracanych wyników wyszukiwania. Efekty mają być widoczne nawet w 90 % wyszukiwań.

Przez wiele osób porównywany do wprowadzonej 3 lata temu Google Caffeine, której głównym celem było zwiększenie przyspieszenia indeksacji nowych treści, Koliber skupia się przede wszystkim na odpowiednim sortowaniu wyników wyszukiwania. W przeciwieństwie jednak do zmian, jakimi były Pingwin czy Panda, Hummingbird obejmuje zmianę całego silnika wyszukiwarki, a nie tylko cześć algorytmu.

Co niosą zmiany w Google? Koliber oprócz dopasowania wyników do lokalizacji, w  jakiej się znajdujemy, ma również lepiej dostosowywać wyniki wyszukiwania do dłuższych fraz, za pomocą bardziej szczegółowej analizy słów, z których się ona składa. Oznacza to także wpływ na lepsze wyniki krótszych fraz, jednak w przypadku bardziej skomplikowanych poprawa będzie bardziej widoczna.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.