Pozycjonowanie sklepów internetowych (pozycjonowanie e-commerce) pozwala zwiększyć widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google, a w konsekwencji zwiększyć ruch na stronie i konwersję (mierzoną jako liczba sprzedanych produktów, przesłanych próśb o kontakt, czy zapisów do newslettera).
Co możesz zyskać, pozycjonując sklep internetowy?
Pozycjonowanie – jeśli wdrożone dobrze – pozwala osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji. Na efekty trzeba zwykle poczekać 2-3 miesiące, są one jednak długotrwałe i utrzymują się bez konieczności zwiększania nakładów. Jeśli chcesz zobaczyć efekty od razu, działania SEO możemy uzupełnić o kampanie Google Ads. Synergia tych dwóch kanałów to sposób na wyraźny, natychmiastowy boost sprzedaży.
fraz w TOP 3 po roku
fraz w TOP 10 po roku
fraz w TOP 3 po 3 latach
fraz w TOP 10 po 3 latach
Użytkownicy
Nowi użytkownicy
Sesje
Transakcje
Użytkownicy
Przychód
Sesje
Rynek e-commerce jest dziś ogromny. Coraz więcej osób robi zakupy przez internet, co dotyczy dziś niemal każdej dziedziny życia. Jednak duża konkurencja i ogromne portale zajmujące się sprzedażą sprawiają, że niektóre sklepy nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki Google – po prostu znajdują się na zbyt dalekich pozycjach w rankingu.
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na promocję w sieci i trwały wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania. Wykorzystując dobrze dobrane działania SEO & content marketingu, szybko przyciągniesz na swoją stronę użytkowników zainteresowanych zakupem.
Działamy kompleksowo – zaczynamy od stworzenia szczegółowego audytu SEO, po czym optymalizujemy stronę pod kątem technicznym i tworzymy odpowiednie treści.
Pozycjonowanie sklepu znacznie różni się od działań podejmowanych na standardowych stronach internetowych. Wynika to z – między innymi – dużej liczby generowanych podstron produktowych, których struktura i treści wymagają szczegółowej optymalizacji.
Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? W pierwszym kroku przygotowujemy audyt Twojej strony, analizujemy konkurencję i dopiero wtedy – dobrze przygotowani – przystępujemy do wdrożenia strategii sklepu.
Audyt SEO to dokument, w którym oceniliśmy wszystkie parametry serwisu mające wpływ na jego pozycjonowanie. To zbiór wniosków i gotowych do wdrożenia zaleceń, które pozwolą nam szybko ruszyć z miejsca.
Twój audyt przeprowadzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w SEO i content marketingu. Korzystamy z naszej wiedzy i zaawansowanych narzędzi (w zależności od skali audytu, może ich być nawet kilkadziesiąt), dlatego gwarantujemy wychwycenie nawet najdrobniejszych błędów.
Analizujemy wszystkie podstrony Twojego sklepu. Ocenie podlegają między innymi:
Kolejny krok to dobór właściwych dla Twojej działalności fraz kluczowych. Używając specjalistycznych narzędzi, oceniamy między innymi:/p>
Poprawna analiza fraz kluczowych jest czynnikiem niezwykle istotnym dla powodzenia kampanii SEO.
Wysokiej jakości treści, zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych i technicznych wymagań Google są kluczowym elementem skutecznego pozycjonowania. Tworzymy opisy, które odpowiadają na pytania i wątpliwości klienta, i zawierają odpowiednie słowa kluczowe. Nasze opisy odpowiadają na potrzeby czytelnika, jednocześnie pozytywnie wpływają na pozycjonowanie serwisu.
Pamiętamy również o sprzedażowym, perswazyjnym charakterze treści. Dbamy o przedstawienie Twoich produktów lub usług w jak najlepszym świetle, nie pozostawiamy żadnych wątpliwości i pytań. Ponadto stosujemy formatowanie treści, które zwiększa autorytet strony w oczach Google.
Równolegle z optymalizacją treści, optymalizujemy sklep internetowy pod kątem technicznym (zgodnie z wynikami audytu). Na bieżąco monitorujemy funkcjonowanie serwisu i reagujemy na wszelkie zmiany (np. związane z działaniami konkurencji czy aktualizacją algorytmów Google).
Link building to proces pozyskiwania linków prowadzących do danej domeny z innych, zewnętrznych domen. Pozyskiwanie linków to bardzo istotne działania, które wpływają na budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Budowanie sieci linków odbywa się poprzez:
Nie jesteśmy agencją, która po wykonaniu pierwszego etapu działań, jedynie monitoruje projekt. Cały czas aktywnie wyszukujemy szanse, które pozwolą nam zwiększyć widoczność wybranych produktów, kategorii, a także całego serwisu. Monitorujemy działania konkurencji i reagujemy na nie w odpowiednim czasie. Wychwytujemy również zagrożenia związane z aktualizacją algorytmów lub techniczną stroną serwisu – i działamy, zanim zdążą wyrządzić szkody.
Jesteśmy agencją marketingową, która specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych i stron www, content marketingu i Google Ads. Działania SEO możemy uzupełnić kampaniami reklamowymi, co pozwoli uzyskać efekt synergii, a także prowadzić zaawansowaną analitykę. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne targetowanie, remarketing i wiele innych działań reklamowych o wysokiej skuteczności w e-commerce.
Twój sklep internetowy składa się z wielu podstron, które należy nasycić właściwymi frazami kluczowymi. W przypadku e-commerce opisy mają także funkcję informacyjną, nierzadko mają decydujące znaczenie dla decyzji o zakupie. Należy więc zadbać o rzetelny opis produktu (uwzględniający parametry techniczne i inne istotne informacje), który jednocześnie skutecznie zachęci do zakupu.
Ta kwestia należy już do nas – zajmujemy się tworzeniem opisów, które sprawią, że Twój sklep będzie skutecznie budował coraz wyższą pozycję w wyszukiwarce.
Twój sklep internetowy generuje dużo podstron, które należy nasycić właściwymi frazami kluczowymi. W przypadku sklepów internetowych opisy pełnią również funkcję informacyjną. Dokonując zakupów przez Internet należy pamiętać, żeby oprócz estetycznego zdjęcia produktu zamieścić szczegółowy opis z danymi technicznymi, zaletami i przeznaczeniem przedmiotu. Ta kwestia należy już do nas – zajmujemy się tworzeniem rzetelnych opisów, które sprawią, że Twój sklep pojawi się w wyszukiwarce: