Pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce)



Pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce) to proces, który poprzez zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google, ma na celu zwiększenie ruchu i konwersji w serwisie takich jak liczba sprzedanych produktów, przesłanych próśb o kontakt czy zapisów do newslettera.

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania sklepu




Podanie danych jest dobrowolne i będą one przetwarzane jedynie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Administratorem danych osobowych jest NETIM Paweł Sądaj z siedzibą przy ul. Zyndrama z Maszkowic 16/2, 50-202 Wrocław

widoczność sklepu internetowego

Wzrost widoczności w wyszukiwarce

ruch i sprzedaż w e-commerce

Większy ruch i sprzedaż w sklepie

rozpoznawalność marki w internecie

Rozpoznawalność marki w sieci


pozycjonowanie sklepów internetowych



Pozycja, widoczność, sprzedaż

Rynek e-commerce stale się powiększa. Po koniec stycznia 2018 roku zarejestrowanych było ponad 29,1 tysięcy sklepów internetowych w samej Polsce. To oznacza, że liczba osób dokonujących zakupów w sieci stale wzrasta. Niestety, duża konkurencja i potężne portale zajmujące się sprzedażą sprawiają, że niektóre sklepy nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki Google, ponieważ znajdują się na dalekich pozycjach w rankingu. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest istotną metodą promocji i reklamy w sieci. Dzięki dobrze dobranym działaniom SEO zwiększa się widoczność strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie wzrasta także sprzedaż.


  • 1

    Etap 1: Przygotowanie audytu

    Pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego poprzedzone jest przygotowaniem przez nas szczegółowego audytu SEO. Jest to dokument stanowiący dokładną analizę strony internetowej uwzględniający wszelkie parametry mające wpływ na pozycjonowanie, zawierający także szereg zaleceń, uwag i porad dotyczących badanej strony sklepu e-commerce. Rzetelność naszych specjalistów, a także szereg wyspecjalizowanych narzędzi pomaga w wychwyceniu najdrobniejszych błędów i wdrożenie właściwych zmian. Naszej analizie podlegają wszystkie generowane przez Twój sklep internetowy podstrony. Optymalizujemy elementy takie jak:

    • title, description
    • struktura i adresy URL,
    • treści i nagłówki,
    • linkowanie wewnętrzne,
    • indeksacja,
    • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
    • czas ładowania strony.

    przygotowanie audytu SEO
  • 2

    Etap 2: Analiza fraz kluczowych

    Kolejny krok to dobór właściwych dla asortymentu fraz kluczowych. Dzięki temu możemy dobrać frazy, które zwiększą ruch na Twojej stronie i pozwolą uzyskiwać coraz lepsze wyniki.

    Poprawna analiza fraz kluczowych jest czynnikiem, który w dużej mierze odpowiada za sukces kampanii SEO. Przy użyciu specjalistycznych narzędzi internetowych odnajdziemy frazy, których potencjał może pozytywnie wpłynąć na widoczność Twojej strony. W czasie analizy słów kluczowych wyszukujemy fraz:

    • brandowych – zawierających nazwę Twojej marki lub firmy,
    • ogólnych – składających się zwykle z jednego lub dwóch wyrazów,
    • z długiego ogona – precyzujące problem wyszukiwany przez internautów.
    dobów słów kluczowych SEO
  • 3

    Etap 3: Rozbudowa treści i jej optymalizacja

    Po dobraniu fraz kluczowych ważnym elementem jest stworzenie wysokiej jakości treści wpływającej bezpośrednio na pozycjonowanie produktu. Opisy powinny odpowiadać na pytania i wątpliwości Klienta, a także zawierać słowa kluczowe. Treść powinna cechować się wysoką jakością, być ciekawa i wartościowa. Powinna także w jak najlepszy sposób reklamować dany produkt, a także wpływać na ostateczną decyzję o zakupie.

    Dlatego w naszych treściach dbamy o przedstawienie Twoich produktów lub usług w jak najlepszym świetle oraz przedstawienie Twoim klientom wszystkich korzyści, jakie ich czekają po dokonaniu zakupu. Nie pozostawiamy żadnych wątpliwości i pytań. Ponadto stosujemy formatowanie treści, które podnosi jej atrakcyjność dla robotów Google’a.

    optymalizacja treści SEO
  • 4

    Etap 4: Budowa profilu linków

    Link building to proces pozyskiwania linków prowadzących do danej domeny z innych, zewnętrznych domen. Pozyskiwanie linków to bardzo istotne działania, które wpływają na budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Budowanie sieci linków odbywa się poprzez:

    • buzz marketing – działania marketingowe, które wykorzystują bezpośredni kontakt z odbiorcami poprzez wpisy na forach internetowych czy portalach społecznościowych,
    • analiza i optymalizacja linkowania partnerskiego – wchodzenie w interakcje z partnerami biznesowymi, wzajemne linkowanie,
    • wykorzystanie potencjału linkowania w związku z działalnością firmy – udział firmy w targach, wydarzeniach branżowych, publikacje eksperckie itp.
    • publikacje zewnętrzne z zamieszczonymi adresami URL bądź anchor text – pozwalają na budowanie sieci linków, które będą przekierowywały czytelników na Twój sklep.
    linkbuilding dla e-commerce


SEO dla sklepów

Twój sklep internetowy generuje dużo podstron, które należy nasycić właściwymi frazami kluczowymi. W przypadku sklepów internetowych opisy pełnią również funkcję informacyjną. Dokonując zakupów przez Internet należy pamiętać, żeby oprócz estetycznego zdjęcia produktu zamieścić szczegółowy opis z danymi technicznymi, zaletami i przeznaczeniem przedmiotu. Ta kwestia należy już do nas – zajmujemy się tworzeniem rzetelnych opisów, które sprawią, że Twój sklep pojawi się w wyszukiwarce:

  • opis kategorii – doskonale sprawdza się z punktu widzenia SEO, pomaga wypracować pozycję w wyszukiwarce ze względu na umieszczenie fraz kluczowych, a także przyciąga potencjalnych klientów do zakupów i pozwala im zapoznać się z asortymentem;
  • opis produktu – zawiera najistotniejsze informacje dotyczące produktu, prezentuje jego zalety i parametry, zawiera słowa kluczowe, a także frazy z długiego ogona;
  • treści poradnikowe lub blog – rozbudowane treści zawierające linkowanie wewnętrzne.



Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z nami!


Netim logo
Netim
Agencja SEO / SEM
504 pokaż numer504 339 559
kontakt@pokaż emailkontakt@netim.pl




pozycjonowanie sklepów Netimh


Co będziemy opisywać, czyli… pozycjonowanie produktu

Konkurencja na rynku i mnogość podobnych do siebie produktów wymagają zaangażowania i nowego spojrzenia na zalety przedmiotu, który chcemy zareklamować. Znalezienie luki na rynku pozwala na wypromowanie produktu i wzbudzenie w Kliencie silnej potrzeby zakupu, a stworzenie wysokiej jakości opisu będzie łatwiejsze z pomocą naszych kreatywnych copywriterów.



SEO to nie zabieg, SEO to proces

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednorazowym zabiegiem. To proces, który musi być stale dopasowywany do dynamicznie zmieniających się trendów i zmian w algorytmach wyszukiwarki.