Asc-Pro

Asc-pro.pl to e-commerce jednego z autoryzowanych sprzedawców produktów marki Karcher. Mimo, że dla witryny były już wcześniej prowadzone działania optymalizacyjne to jednak audyt strony wykazał szereg błędów, które wymagały poprawy. Niepokoił nas również stan witryny, który nie spełniał technicznych wymagań. Pewnym problemem był również aspekt wizualny strony. Nie spełniała ona podstawowych zasad użyteczności. W związku z tym na stronie odnotowywano bardzo niewielki ruch, a serwis generował niewielką sprzedaż. W wyniku zidentyfikowanych problemów podjęto decyzję o przeprojektowaniu serwisu mając na uwadze wszelkie aspekty SEO oraz przeprowadzeniu migracji witryny.


Podjęte działania

Proces przeprojektowania witryny i migracji strony

  • przeprowadzenie szczegółowego audytu bieżącej wersji strony;
  • zmapowanie adresów URL – przygotowanie tablicy przekierowań starych adresów na odpowiadające im podstrony w nowej wersji serwisu,
  • zebranie aktualnej optymalizacji strony (title, meta description, nagłówki – część z nich była zoptymalizowana inne wymagały poprawy);
  • wyeksportowanie i zapisanie treści zamieszczonej w starej witryny (strona główna, kategorie, opisy produktów)

Uruchomienie witryny na produkcji

  • Zoptymalizowanie strony w środowisku testowym (wprowadzono opracowane meta tagi, wdrożono nagłówki H1 oraz treści. Odbudowano linkowanie wewnętrzne w serwisie, wprowadzono blokady indeksacji dla odpowiednich typów podstron)
  • W dniu publikacji serwisu wdrożone zostały przekierowania 301;
  • sprawdzono poprawność linkowania wewnętrznego – weryfikacja czy odnośniki są poprawne i aktualne na nowej wersji serwisu;
  • stworzono nową mapę serwisu w formacie XML, zaktualizowano ją w GSC i dodano w pliku robots.txt,
  • zweryfikowano czy nie została przeniesiona blokada indeksacji serwisu z wersji testowej na domenę

A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Działania realizowane na bieżąco

  • rozbudowano treści w witrynie na stronach kategorii oraz produktów,
  • monitorowano użytkowników na stronie i opracowywano rekomendacje dotyczące możliwości poprawy konwersji w serwisie,
  • rozbudowano linkowanie wewnętrzne za pomocą odnośników śródtekstowych. W ramach rozbudowy profilu linków podejmowano następujące działania:
  • tworzenie tematycznych artykułów i ich publikacja w zewnętrznych portalach,
  • realizacja marketingu rekomendacji na forach tematycznych,
  • pozyskiwanie linków ze źródeł konkurencji w top10 oraz odzyskiwaliśmy broken links,

Wypracowane efekty

Poprawa widoczności słów kluczowych

TOP 3

+315%

TOP 10

+466%

TOP 50

+240%

Poprawa widoczności przełożyła się na wzrosty:

+388%

więcej użytkowników

+379%

więcej sesji

+100%

więcej transakcji

Wykres ilości użytkowników z wejść organicznych w ujęciu rocznym

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami