Jak w pandemii zwiększyliśmy liczbę nowych użytkowników w sklepie internetowym o 718% z organica w zaledwie 7 miesięcy?



ASCOIN to dealer metali inwestycyjnych w Polsce. Sprzedaje monety bulionowe oraz sztabki ze złota, srebra, platyny i palladu. Jest na rynku od prawie 1,5 roku. W tej branży sprzedaż jest uzależniona od wielu czynników zewnętrznych, m.in. od:

  • rynkowej ceny kruszców oraz ich dostępności,
  • sytuacji gospodarczo-politycznej na świecie,
  • wysokości stóp procentowych na lokatach i kontach oszczędnościowych,
  • ogólnych nastrojów zakupowych i innych czynników.


Współpracę z ASCOIN zaczęliśmy w listopadzie 2020 roku, przy niemal zerowej widoczności serwisu. Serwis działał już od kilku miesięcy, domena była całkiem nowa, a całą optymalizację zaczynaliśmy od początku - czyli to, co lubimy najbardziej. ;) Jaką widoczność serwisu uzyskaliśmy?


Wzrost słów kluczowych o 1234% w Top 50


Ze 111 słów kluczowych w Top 50 widoczność wzrosła do 1370 słów kluczowych, czyli o 1234%. (Czerwona strzałka pokazuje początek naszej współpracy).


Senuto


Z 0 słów kluczowych widocznych w Top 3 i Top 10 widoczność wzrosła do 82 słów kluczowych w Top 3 oraz 229 w Top 10.



Senuto


Dorównanie konkurencji w liczbie słów kluczowych w Top 3


Po zaledwie 7 miesiącach współpracy dogoniliśmy konkurencję w widoczności na słowa kluczowe w Top 3.



Senuto


A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Jak wzrost widoczności na słowa kluczowe wpłynął na zachowanie użytkowników w sklepie?


Aby odpowiedzieć na to pytanie, porównaliśmy dane z Google Analytics z organicznych wyników wyszukiwania w pierwszym miesiącu naszej współpracy (listopad 2021) oraz w siódmym (maj 2021).

Dzięki naszym działaniom:

  • liczba użytkowników wzrosła o 563,74%
  • liczba nowych użytkowników wzrosła o 717,99%
  • liczba sesji wzrosła o 203,88%


Google Analytics


Tak kształtował się ruch w witrynie w maju 2021 (niebieski wykres) oraz w listopadzie 2020 (pomarańczowy wykres)



Google Analytics


Jeśli chodzi o współczynnik konwersji, transakcje i wartość przychodu, ciężko jest porównać pierwszy miesiąc naszej współpracy (listopad 2020) do siódmego miesiąca naszej współpracy (maj 2021), ponieważ w listopadzie nie było żadnych transakcji z organicznych wyników wyszukiwania (ponieważ serwis miał praktycznie zerową widoczność w wyszukiwarce). Natomiast już w grudniu, czyli w drugim miesiącu naszej współpracy, zaczęliśmy zauważać pierwsze transakcje w sklepie, dlatego porównując konwersje, posłużyliśmy się tym okresem (porównaliśmy grudzień 2021 do maja 2021).


Efekt działań: wzrost przychodów o 342,08% w 6 miesięcy!



Google Analytics


Jakie osiągnęliśmy efekty przez ten czas:

  • współczynnik e-commerce wzrósł o 187,01%
  • liczba transakcji wzrosła o 800%
  • wartość przychodu klienta wzrosła o 342,08%

Efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, szczególnie że witryna jest naprawdę młoda.


Jakie działania złożyły się na ten sukces?


  • wdrożenie atrybutów "noindex na stronę testową, która była duplikacją witryny ASCOIN
  • optymalizacja tagów title w witrynie,
  • optymalizacja nagłówków w witrynie,
  • rozbudowa opisów kategorii w sklepie,
  • wdrożenie unikalnych opisów na produkty, które mają duży potencjał wyszukiwania,
  • rozbudowa i optymalizacja eksperckich artykułów blogowych,
  • tworzenie nowych eksperckich treści blogowych,
  • przygotowanie i realizacja strategii linkbuildingowych,
  • rozbudowa linkowania wewnętrznego,
  • wdrożenie przekierowań na strony, które zwracają błąd 404
  • zablokowanie robotom dostępu do nieistotnych podstron.

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami