Eltrox.pl to sklep internetowy oferujący sprzęt elektroniczny do domu, w dużej mierze alarmy, systemy monitoringowe, napędy do bram czy wideodomofony. Na rynku istnieje już bardzo długo. Klient posiada również wiele sklepów stacjonarnych, dzięki czemu jest znany w całej Polsce.
Klient zgłosił się do nas na początku 2019 roku, w momencie, gdy strona zanotowała duże spadki widoczności. Sklep wcześniej był pod opieką dużej agencji, jednak klientowi nie podobało się jej podejście. Brakowało indywidualnego spojrzenia na projekt, w każdym miesiącu raportowane były identyczne działania i w momencie znaczących spadków, nie zostały wdrożone żadne działania, które by mogłyby odwrócić tendencję witryny.
Firmie Eltrox zależało na podjęciu współpracy z agencją, która indywidualnie podchodzi do każdego Klienta – gdzie specjaliści są stale dostępni, sprawnie odpisują na maile i telefony, a przede wszystkim będzie traktowany po partnersku – dlatego wybrała właśnie nas.
Wspólnie z klientem ustaliliśmy dwa główne cele:
Od razu zabraliśmy się do działania. Naszą pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia kompleksowego audytu strony, w którym wykazaliśmy wszystkie błędy, przyczyny spadków oraz obszary do poprawy. Rozpisaliśmy zadania do wdrożenia zarówno po naszej stronie, jak i klienta.
W momencie tworzenia audytu widoczność sklepu eltrox.pl wygląda następująco:
Wykres widoczności fraz w TOP 3 w Senuto
(czerwona strzałka oznacza początek spadków, a zielona moment rozpoczęcia współpracy z nami)
Wykres widoczności fraz w TOP 10 w Senuto
Wykres widoczności fraz w TOP 50 w Senuto
Być może na wykresie nie widać tego aż tak drastycznie, ale spadki były bardzo odczuwalne. Liczba słów kluczowych:
W TOP 3 spadła z 1 789 (stan na 30 lipca 2018) do 1 120 (stan na 28 stycznia 2019) – spadek o 669 słów kluczowych
W TOP 10 spadła z 6 210 do 4 580 – spadek o 1630 słów kluczowych
W TOP 50 spadła z 26 578 do 20 477 – spadek o 6101 słów kluczowych
Określiliśmy też konkurencję eltrox.pl, którą w momencie tworzenia audytu były strony:
Widoczność strony eltrox.pl vs. konkurencja wyglądała następująco:
Widoczność witryny eltrox.pl w TOP 3 vs. widoczność stron napad.pl oraz montersi.pl
Widoczność witryny eltrox.pl w TOP 3 vs. widoczność stron fonex.pl oraz ivolta.pl
Pod względem widoczności w TOP 3 strona napad.pl przewyższała stronę eltrox.pl o około 400 fraz. Inne strony miały niższą widoczność, jednak nadal miały silną pozycję na rynku.
Trzeba również pamiętać, że strona eltrox.pl konkuruje na niektóre kategorie, np. Kamery IP z dużymi serwisami, takimi jak: euro.com.pl, komputronik.pl, mediaexpert.pl, mediamarkt.pl, morele.net, x-kom.pl oraz strony jak allegro.pl, czy też ceneo.pl.
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na najważniejszych zadaniach optymalizacyjnych, m.in.:
W późniejszym etapie optymalizowaliśmy drzewo kategorii, rozwijaliśmy linkowanie wewnętrzne oraz stworzyliśmy i realizowaliśmy strategię linkbuildingową oraz contentową.
Efekt pracy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Po roku współpracy uzyskaliśmy wyższą widoczność niż sprzed spadków.
Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 3 i TOP 10 po roku współpracy
Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 50 po roku współpracy
Natomiast po trzech latach witryna eltrox.pl zostawiła daleko w tyle swoją konkurencję i została liderem w branży elektroniki do domu, takiej jak: alarmy, systemy monitoringowe, napędy do bram czy wideodomofony.
Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 3 i TOP 10 po trzech latach współpracy
Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 50 po trzech latach roku współpracy
Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!
Skontaktuj się z nami