Jak dzięki naszemu indywidualnemu podejściu do projektu klient znacznie przegonił konkurencję i został liderem w branży elektroniki domowej?



Eltrox.pl to sklep internetowy oferujący sprzęt elektroniczny do domu, w dużej mierze alarmy, systemy monitoringowe, napędy do bram czy wideodomofony. Na rynku istnieje już bardzo długo. Klient posiada również wiele sklepów stacjonarnych, dzięki czemu jest znany w całej Polsce.


Klient zgłosił się do nas na początku 2019 roku, w momencie, gdy strona zanotowała duże spadki widoczności. Sklep wcześniej był pod opieką dużej agencji, jednak klientowi nie podobało się jej podejście. Brakowało indywidualnego spojrzenia na projekt, w każdym miesiącu raportowane były identyczne działania i w momencie znaczących spadków, nie zostały wdrożone żadne działania, które by mogłyby odwrócić tendencję witryny.


Firmie Eltrox zależało na podjęciu współpracy z agencją, która indywidualnie podchodzi do każdego Klienta – gdzie specjaliści są stale dostępni, sprawnie odpisują na maile i telefony, a przede wszystkim będzie traktowany po partnersku – dlatego wybrała właśnie nas.

Wspólnie z klientem ustaliliśmy dwa główne cele:

  1. Odwrócenie tendencji spadkowej.
  2. Znaczne przegonienie konkurencji i zostanie liderem w branży.

Od razu zabraliśmy się do działania. Naszą pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia kompleksowego audytu strony, w którym wykazaliśmy wszystkie błędy, przyczyny spadków oraz obszary do poprawy. Rozpisaliśmy zadania do wdrożenia zarówno po naszej stronie, jak i klienta.

W momencie tworzenia audytu widoczność sklepu eltrox.pl wygląda następująco:



Wykres widoczności fraz w TOP 3 w Senuto
(czerwona strzałka oznacza początek spadków, a zielona moment rozpoczęcia współpracy z nami)



Wykres widoczności fraz w TOP 10 w Senuto



Wykres widoczności fraz w TOP 50 w Senuto


Być może na wykresie nie widać tego aż tak drastycznie, ale spadki były bardzo odczuwalne. Liczba słów kluczowych:

W TOP 3 spadła z 1 789 (stan na 30 lipca 2018) do 1 120 (stan na 28 stycznia 2019) – spadek o 669 słów kluczowych

W TOP 10 spadła z 6 210 do 4 580 – spadek o 1630 słów kluczowych

W TOP 50 spadła z 26 578 do 20 477 – spadek o 6101 słów kluczowych

Określiliśmy też konkurencję eltrox.pl, którą w momencie tworzenia audytu były strony:

  • montersi.pl,
  • napad.pl,
  • fonex.pl,
  • ivolta.pl

Widoczność strony eltrox.pl vs. konkurencja wyglądała następująco:



Widoczność witryny eltrox.pl w TOP 3 vs. widoczność stron napad.pl oraz montersi.pl



Widoczność witryny eltrox.pl w TOP 3 vs. widoczność stron fonex.pl oraz ivolta.pl


Pod względem widoczności w TOP 3 strona napad.pl przewyższała stronę eltrox.pl o około 400 fraz. Inne strony miały niższą widoczność, jednak nadal miały silną pozycję na rynku.


Trzeba również pamiętać, że strona eltrox.pl konkuruje na niektóre kategorie, np. Kamery IP z dużymi serwisami, takimi jak: euro.com.pl, komputronik.pl, mediaexpert.pl, mediamarkt.pl, morele.net, x-kom.pl oraz strony jak allegro.pl, czy też ceneo.pl.


A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Co zrobiliśmy?


W pierwszej kolejności skupiliśmy się na najważniejszych zadaniach optymalizacyjnych, m.in.:


  • przekierowanie kilku wersji strony głównej na jedną, docelową,
  • wdrożenie schematu title na podstronach kategorii, produktów, producentów,
  • usunęliśmy opisy kategorii z dalszych stron paginacji, aby nie występowała duplikacja,
  • optymalizacji grafik: wagi, nazw plików oraz atrybutów ALT,
  • zmiana linków wychodzących na nofollow,
  • zmiana hierarchii nagłówków z H2 na H1,
  • wdrożenie opisów kategorii,
  • naprawienie nawigacji okruszkowej,
  • zmiana przekierowań z 302 na 301,
  • usunięcie duplikatów podstron i przekierowanie ich na jedną wersję,
  • dodanie znacznika noindex do nieistotnych dla wyszukiwarki podstron,
  • wdrożenie przekierowań 301 na podstrony, które zwracały kod 404.

W późniejszym etapie optymalizowaliśmy drzewo kategorii, rozwijaliśmy linkowanie wewnętrzne oraz stworzyliśmy i realizowaliśmy strategię linkbuildingową oraz contentową.


Wzrost liczby fraz w TOP 3 o 980 po roku oraz o 2789 po trzech latach współpracy!


Efekt pracy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Po roku współpracy uzyskaliśmy wyższą widoczność niż sprzed spadków.



Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 3 i TOP 10 po roku współpracy



Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 50 po roku współpracy


Natomiast po trzech latach witryna eltrox.pl zostawiła daleko w tyle swoją konkurencję i została liderem w branży elektroniki do domu, takiej jak: alarmy, systemy monitoringowe, napędy do bram czy wideodomofony.



Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 3 i TOP 10 po trzech latach współpracy



Widoczność witryny eltrox.pl w SENUTO w TOP 50 po trzech latach roku współpracy






Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami