Zmiany w wyglądzie profili firmowych na Facebooku!

Blog page
facebook

Od początku tygodnia Facebook wprowadza kolejne modyfikacje. Oczywiście każda z nich nie dotknie od razu wszystkich użytkowników, jednak część z nich już może zauważyć pewne różnice. Za zmianami związanymi z wyglądem News Feeda, portal społecznościowy poszedł w unowocześnienie wyglądu fanpage’ów. Już niedługo powinniśmy sami zauważyć te zmiany. Jedynie użytkownicy mobilni nie zauważą póki co żadnych różnic, ponieważ modyfikacje wyglądu strony dotyczą tylko wersji desktopowych Facebooka.

Jak wyglądają więc wprowadzone zmiany? Przyjrzyjmy się im z bliska.

nowy_profil

Pierwszą podstawową modyfikacją wyglądu strony jest bez wątpienia podział profilu na dwie części – prawą, w której znajdują się wszystkie wpisy publikowane na fanpage’u oraz lewą o funkcji informacyjnej zawierającej m.in. dane na temat ilości polubień strony, jej opisu, adresu oraz zdjęć. W nowej wersji znikną również zakładki, co niewątpliwie może nie spodobać się twórcom aplikacji.

Oprócz wyglądu samego profilu, zmieni się również sposób dotarcia do informacji dla administratorów strony. Wszystkie podstawowe dane na temat statystyk oraz działania kampanii reklamowej pojawią się od razu po wejściu na stronę. Ciekawą funkcją będą z pewnością nowe informacje na temat ilości nieprzeczytanych powiadomień, procentowego wzrostu liczby fanów, czy ilości opublikowanych wpisów w danym tygodniu, co z pewnością ułatwi administratorom zarządzanie profilem. Wszystko to zostanie uzupełnione o prosty i bardziej czytelny interfejs, dzięki czemu praca z fanpage’m będzie jeszcze bardziej wygodna.

Czy rzeczywiście udoskonalony Facebook pozwoli administratorom bardziej efektywnie wykonywać konkretne działania, czy może modyfikacje będą bardziej przydatne z punktu widzenia użytkowników? Tego dowiemy się w najbliższym czasie, kiedy tylko będziemy mogli zauważyć na swoich profilach zmiany.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.