Facebook szykuje kolejne udogodnienia dla wszystkich korzystających z Ad Managera. Za kilka miesięcy będziemy mogli przekonać się, czy rzeczywiście nowe możliwości sumowania i grupowania danych, obejmujących zachowania użytkowników, ułatwią nam pracę na portalu.
Audience Insights to całkowicie nowa opcja, która umożliwi korzystającym z Ad Managera sumowanie oraz grupowanie danych demograficznych klientów, takich jak ich wiek, płeć, poziom wykształcenia, a także styl życia czy metody, jakimi posługują się podczas dokonywania zakupów w sieci.
Czynnikiem wyróżniającym nowe Insights jest z pewnością możliwość grupowania danych w trybie anonimowym. I tak będziemy mogli sprawdzić nie tylko wszelkie dane demograficzne odbiorców naszej strony, ale także wiele innych informacji, które pozwolą nam dokładniej sprecyzować profil statystycznego użytkownika naszego fanpage’a:
- Jak użytkownik korzysta z Facebooka? – czyli wszystko począwszy od urządzenia, z jakiego loguje się nasz odbiorca, skończywszy na godzinach, w których najczęściej korzysta z serwisu.
- Polubione strony – nie otrzymamy tutaj konkretnych informacji na temat poszczególnych fanpage’y jednak z pewnością pozwoli nam to oszacować, czym jeszcze interesują się nasi odbiorcy (przykładowo 80% osób lubiących Netim na Facebooku w swoich kręgach zainteresowań ma również strony związane z Web designem). Odkrycie takich informacji pozwoli nam ukształtować formy przekazu i jeszcze lepiej trafić w preferencje naszych odbiorców.
- Trendy zakupowe – to chyba najbardziej szczegółowy zbiór informacji na temat klientów. Określenie trendów zakupowych, czyli sposobu dokonywania zakupu, przedmiotów, jakie najczęściej kupują użytkownicy oracz czasu, jaki poświęcają oni na tę czynność pozwoli dodatkowo uszczegółowić profil naszego odbiorcy.
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych portali społecznościowych, jako pierwsi pracą nad nowymi funkcjonalnościami Facebooka mogą pochwalić się Amerykanie. Już niedługo również nasi rodzimi administratorzy fanpage’y będą mogli sami się przekonać, czy kolejne zmiany niosą za sobą kolejne udogodnienia. W końcu Facebook stale pracuje nad tym, aby utrzymać wszystkich zarządzających u siebie.
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.