Google parę dni temu poinformowało webmasterów o wprowadzeniu nowego filtra w raporcie skuteczności w Google Search Console. Opcja ta umożliwia przeanalizowanie w ruchu w wyszukiwarce z sekcji „Wiadomości”. Jest to ukłon w stronę korzystających z GSC, którzy od dłuższego czasu dopominali się o tego typu funkcję.
Odpowiedź na prośby webmasterów
Google co jakiś czas wprowadza nowe funkcje i udogodnienia, które mają na celu ułatwienie analizy serwisów pod kątem ruchu i nie tylko. Jak zaznacza amerykańska korporacja, najnowsza opcja jest odpowiedzią na to, czego oczekiwali webmasterzy. Informacje o wprowadzeniu filtra „News” ogłosiło oficjalne konto Google Webmasters na Twitterze.
Co ważne – dane dotyczą wyłącznie ruchu związanego z występowaniem strony internetowej w Google News. Wszystkie informacje, które są powiązane z serwisem w zakładce „Wiadomości” wysyłane są na skrzynki mailowe osób mających dostęp do Google Search Console witryn z uruchomionymi „Wiadomościami Google”.
Filtr “News” – przydatna i praktyczna funkcja
Webmasterzy dostali to, na co czekali. Nowa opcja filtrowania wyników umożliwia nie tylko analizę słów kluczowych, które pojawiły się w Google News, ale dodatkowo ułatwia zaplanowanie odpowiedniej strategii content marketingowej na podstawie wyświetlonych statystyk. Jest to zmiana na plus – do tej pory tego typu analiza możliwa była jedynie dla pojedynczego słowa kluczowego. Przefiltrowanie wyników to automatyzacja pracy, która zawsze popłaca – dzięki nowej opcji każdy webmaster w szybki i wygodny sposób sprawdzi wszystkie interesujące dane o ruchu witryny.
Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂