W lutym 2013 roku miała miejsce ostatnia aktualizacja wskaźnika PageRank. Matt Cutts na swoim Twitterze ostatnio potwierdził, że na pewno do końca tego roku aktualizacja wskaźnika nie nastąpi (a przynajmniej jak napisał „zdziwiłby się jeżeli taka aktualizacja by nastąpiła”).
Tak długa przerwa w tej sprawie już w sierpniu wywołała falę dyskusji na temat przyczyn braku aktualizacji wartości PageRank. Tym bardziej, że do tej pory wykonywane one były w miarę regularnie, mniej więcej w odstępach 4-5 miesięcy, więc wiele osób oczekiwało zmian w maju bądź sierpniu. A jednak tak się nie stało – i prawdopodobnie nie stanie. Dlaczego?
Google potwierdziło, że PageRank nie ma już takiego znaczenia, jak kiedyś. Czy to oznacza, że w ogóle nie doczekamy się aktualizacji znacznika PR? Być może, czas pokaże. Google natomiast wyraźnie chce zwrócić uwagę webmasterów, aby nie przywiązywali takiej uwagi temu znacznikowi jak dotychczas. Niewątpliwie ma tutaj znacznie także fakt, iż wskaźnik PR jest często wykorzystywany do podbijania ceny przy sprzedaży/wymianie linkami, a te sposoby zdobywania linków Google stara się we wszelki możliwy sposób negować.
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.