Zapraszamy na kolejną odsłonę netimowej prasówki! Co nowego dzieje się w algorytmach i nie tylko?
W lipcu 2024 r. Google wprowadzi nowe wymagania dotyczące ujawniania treści syntetycznych zgodnie z Polityką dotyczącą treści politycznych. Reklamodawcy będą musieli informować o reklamach wyborczych zawierających syntetyczne lub cyfrowo zmienione treści, które nieprawdziwie przedstawiają osoby lub wydarzenia. W tym celu muszą zaznaczyć pole wyboru „Treści zmienione lub syntetyczne” w ustawieniach kampanii.
https://support.google.com/adspolicy/answer/15142358
Google ogłosił, że rozszerza funkcję tłumaczenia wyników wyszukiwania o osiem nowych języków – arabski, gudżarati, koreański, perski, tajski, turecki, urdu i wietnamski. Dzięki temu użytkownicy będą mogli widzieć przetłumaczone tytuły i opisy meta w swoim rodzimym języku, co zwiększa globalny zasięg i dostępność dla wydawców. Ta zmiana ma na celu lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do lokalnych potrzeb użytkowników na całym świecie.
https://www.searchenginejournal.com/googles-now…/521843/
Instagram wprowadził nową zmianę w algorytmie, która kładzie nacisk na współczynnik udostępnień treści. Adam Mosseri, szef Instagrama, ujawnił, że kluczowym sygnałem rankingowym jest liczba wysyłek (sends) w stosunku do zasięgu. Oznacza to, że treści, które użytkownicy udostępniają za pomocą wiadomości prywatnych, mają większą szansę na lepsze pozycjonowanie. Instagram promuje tworzenie treści, które użytkownicy chcą dzielić się z bliskimi, co ma zwiększyć zaangażowanie i zasięg postów.
https://www.instagram.com/p/C86WDnEuBjB/
TIPS&TRICKS
Chcesz w prosty sposób przeanalizować poprawność wdrożeń konwersji rozszerzonych w Google Ads? Sprawdź nową wtyczkę EC Assist.
https://www.linkedin.com/…/karoldziedzic_googleads…
Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂