Wakacje powoli dobiegają końca, jednak jeśli chodzi o nowinki ze świata SEO/SEM (jak zawsze) końca nie widać. Jakie są najważniejsze wydarzenia minionych dwóch tygodni? 👉
🔵 Kolejny core update chyba już nikogo nie zaskoczył. Zmiany, co również nikogo nie powinno zadziwiać, mają na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania, kładąc większy nacisk na wartościowe treści. Warto obserwować, jak aktualizacja wpłynie na widoczność stron w wynikach wyszukiwania w nadchodzących tygodniach.
🔗 https://developers.google.com/search/blog/2024/08/august-2024-core-update
🔵 Google ogłosił, że jego model AI, Gemini, otrzyma nową funkcję „Deep Research”. Umożliwi ona bardziej zaawansowane badania i dostarczanie użytkownikom szczegółowych informacji w odpowiedziach. Funkcja ta ma na celu lepsze zrozumienie kontekstu i dostarczanie wyników bardziej trafnych, co może wpłynąć na przyszłe strategie wyszukiwania i optymalizację treści. To kolejny krok Google w rozwijaniu możliwości sztucznej inteligencji
🔗 https://www.searchenginejournal.com/googles-gemini-to-gain-deep-research-feature/524339/
🔵 Nowinek związanych z AI oczywiście nie koniec. Swoje pięć groszy dorzuca również Meta, oferujący reklamodawcom nowe funkcje. Nowe narzędzia reklamowe mają poprawić precyzyjność targetowania klientów. Zmiany obejmują zaawansowane opcje segmentacji, lepsze personalizowanie przekazów reklamowych oraz bardziej szczegółowe analizy grup docelowych.
🔗 https://www.facebook.com/business/news/campaign-optimization-updates
📘 TIPS&TRICKS
➡ Zastanawiasz się, czy ruch niskiej jakości może wpłynąć na widoczność Twojej strony? Google wyjaśnia, że ruch taki jak odwiedziny z botów czy źródeł o niskim zaangażowaniu, nie ma wpływu na ranking stron w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google koncentrują się na analizie ogólnej jakości witryny, treści i doświadczeń użytkowników. Wpływ mają jedynie autentyczne interakcje użytkowników, a nie liczba kliknięć pochodzących z przypadkowych źródeł.
➡ Jeśli chcesz przygotować skuteczną strategię reklamową na Q4 to ta informacja może być dla Ciebie interesująca. Perplexity AI planuje wprowadzić reklamy, a ten nowy format reklamowy ma być zintegrowany z platformą wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji, co pozwoli reklamodawcom docierać do użytkowników w bardziej spersonalizowany sposób.
🔗 https://searchengineland.com/reports-perplexity-ads-to-launch-in-q4-445475
Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂