Spis treści
AI Overviews już w Polsce
Google rozpoczął wprowadzanie w Polsce wyników wyszukiwania generowanych przez AI, tzw. AI Overview. Na ten moment nowa funkcjonalność widoczna jest wyłącznie dla użytkowników zalogowanych na swoich kontach Google.
Wykluczanie słów kluczowych w kampaniach Performance Max
Google Ads wprowadziło funkcję, na którą czekała cała branża SEM, czyli możliwość wykluczania słów kluczowych w kampaniach Performance Max. Zmiana ta daje reklamodawcom większą kontrolę nad tym, gdzie i kiedy wyświetlają się ich reklamy.
Wyszukiwane hasła w kampaniach Performance Max
Pozostając w temacie PMaxów, od 21 marca 2025 roku Google wprowadził aktualizację dla reklamodawców korzystających z kampanii Performance Max. Teraz w standardowym raporcie „Wyszukiwane hasła” widoczne są frazy, które uruchomiły reklamy Performance Max, co zwiększa transparentność i kontrolę nad kampaniami.
Nowa aplikacja Instagrama do edycji wideo
Adam Mosseri, CEO Instagram, ogłosił wprowadzenie aplikacji Edits, która umożliwia użytkownikom darmowe tworzenie i edytowanie wideo bezpośrednio na telefonie. Aplikacja oferuje pełen zestaw narzędzi kreatywnych, stając się jednocześnie mocnym konkurentem dla aplikacji, z których dotychczas korzystało większość content creatorów oraz social media managerów.
Meta AI w Polsce
Meta rozpoczęła wdrażanie swojego asystenta opartego na sztucznej inteligencji, Meta AI, na ponad 60 nowych rynkach, w tym w Polsce. Asystent będzie dostępny w aplikacjach Facebook, Instagram, WhatsApp oraz Messenger, umożliwiając użytkownikom korzystanie z zaawansowanych funkcji AI.
Aby trzymać rękę na pulsie i nie przegapić istotnych zmian, regularnie zaglądaj do naszych miesięcznych podsumowań najważniejszych aktualizacji. 🙌
Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂