W piątek wzięliśmy udział w WarmUp’ie we Wrocławiu organizowanym przez zespół Whitepress z pomocą agencji Fox Strategy. Było to pierwsze spotkanie z cyklu tzw. rozgrzewek przed II edycją konferencji SEO & Content Camp. Nie zabrakło ciekawych prelekcji i inspirującego networkingu – przeczytajcie sami!
Kilka słów o konferencji SEO & Content Camp
SEO & Content Camp to międzynarodowa konferencja, której towarzyszą prelekcje ekspertów z kraju i zagranicy oraz rozmowy w branżowym środowisku. Program konferencji składa się z dwóch bloków tematycznych poświęconych zagadnieniom szeroko pojętego SEO oraz content marketingu. W tym roku wydarzenie będzie miało szczególnie wyjątkowy charakter ze względu na jubileusz 10-lecia Whitepress®.
Już 25-27 maja w Zakopanem będzie można posłuchać nowinek oraz innowacyjnych rozwiązań, które – być może – zrewolucjonizują obecny system pracy niektórych specjalistów. A to wszystko w hotelu położonym w pięknych okolicznościach przyrody. Nadzór merytoryczny nad konferencją pełnią: Paweł Strykowski (WhitePress®), Robert Niechciał (Vestigo) i Damian Sałkowski (Senuto).
WarmUp Whitepress we Wrocławiu – relacja z wydarzenia
WarmUp Whitepress to cykl spotkań obfitujących w prelekcje ekspertów z branży. Zaplanowano je w ramach rozgrzewki przed główną konferencją (SEO & Content Camp) w trzech miastach Polski: Wrocławiu, Warszawie oraz w Poznaniu.
W piątek wzięliśmy udział w pierwszej z zapowiedzianych rozgrzewek, która odbyła się w klimatycznym wrocławskim barze koktajlowym Sztuka Na Miejscu.
- Jako pierwszy przed publicznością wystąpił Paweł Konopiński – SEO Ekspert w Grupie Tense z prezentacją: ZennoPoster w służbie GPDR: Case praktyczny.
Case skupiał się wokół automatyzacji procesu wdrożeń GA u klientów i polegał na omówieniu skuteczności różnych sposobów wykrywania migracji. Paweł opowiedział o m.in. regex HTML, regex HTML z wykorzystaniem JS, requestach http oraz autorskim narzędziu – Zenek GDPR. Oczywiście wśród wszystkich wymienionych metod to właśnie Zenek wykazuje największą skuteczność, a jego obsługa nie powinna sprawić problemów osobom, które co nieco wiedzą na temat obsługi komputera, algorytmów, HTML i regex. Czy warto było poświęcić trzy dni na doprowadzenie automatyzacji do końca? Na podstawie efektów przedstawionych przez Pawła – na pewno.
- W kolejnej z prezentacji mogliśmy przenieść się w inny świat marketingu internetowego, w który energicznie wprowadził nas Mateusz Buczkowski – Agency Marketing Manager w Green Parrot z prezentacją: Vertical video SEO: jak pozycjonować rolki, szorty i tiktoki?
Mateusz zwrócił uwagę na elementy video, które mają wpływ na pozycjonowanie krótkich filmów w różnych kanałach m.in. opis zawierający CTA, hashtagi, muzykę lub dźwięk z aktualnych trendów, a także dywersyfikację treści w obrębie kilku mediów. Dowiedzieliśmy się, że w przypadku vertical video tworzenie strategii w długoterminowej perspektywie nie przyniesie zbyt wielu korzyści, ale warto dokładnie poznać zainteresowania grupy odbiorców i śledzić ich poczynania na TikToku Insta lub YT. Takie działanie pozwoli zwiększyć częstotliwość wyświetlania treści zainteresowanym osobom i powiększyć grono followersów, które następnie można umiejętnie kierować na inne kanały działalności.
- Trzecim z prelegentów wrocławskiego WarmUp’u był Tomasz Biegun – Head of SEO & CM w Whitepress.pl. Było technicznie i treściwie, ale przy temacie prezentacji: SEO done right – zamieniamy tysiące sesji w miliony (case study) – nie mogło być inaczej!
Tomasz przedstawił case’a dla portalu rekrutacyjnego, który dzięki treściom i przemyślanej strategii link buildingu zbudował imponującą widoczność w Google. Jednym z wyzwań było skonsolidowanie ruchu z serwisów lokalnych w ramach jednej domeny. Przemyślana dystrybucja i (niemały) budżet na linki pozwoliły zbliżyć się do największego konkurenta i osiągnąć doskonałe wyniki dla wyświetleń serwisu na frazy lokalne.
- Pierwszą edycję WarmUp zakończyła Ewelina Podrez-Siama – Ekspertka SEO i założycielka agencji Fox Strategy z prezentacją: Gdy apetyt na ruch rośnie. O SEO wspomaganym Google Discover.
W ciągu zaledwie 30-minutowej prelekcji Ewelina bardzo dokładnie rozwinęła wątek zwiększenia liczby odwiedzin strony w Google poprzez wyświetlanie w sekcji Discover. Otrzymaliśmy wskazówki techniczne Google News dla witryn oraz artykułów, a także kilka cennych protipów na temat konfiguracji Publisher Center, feedów kategorii, sitemapy newsów oraz tworzenia treści wyświetlanych w Google Discover.
Organizatorzy przygotowali również konkurs, w którym główną nagrodą do zgarnięcia był bilet STANDARD na majową konferencję. Grywalizacja została przeprowadzona w formie quizu przy użyciu aplikacji Kahoot. Mimo drobnych problemów technicznych i zawziętej rozgrywki udało się wyłonić zwycięzcę. Dzięki za możliwość udziału w takiej formie gry i oczywiście – gratulujemy pierwszemu miejscu!
Po wystąpieniu wszystkich prelegentów przyszedł czas na rozmowy w gronie uczestników i pizzę.
Piątkowy wieczór upłynął nam w przyjemnej atmosferze, a teraz z nową dawką motywacji i wiedzy możemy wracać do pracy w Netim. Następny WarmUp Whitepress już za miesiąc – 24 marca w Warszawie. Do usłyszenia!
Fotorelacja z konferencji:
Perfekcjonistka w tekstach. W branży content marketingu obecna od 2 lat. Jak sama mówi, lubi swoją pracę za to, że może się popisać. Stale rozwija swoje umiejętności praktyczne i zgłębia tajniki SEO. Wolne chwile spędza na praktyce jogi i spotkaniach z przyjaciółmi.
Ciekawe zastosowanie ZennoPostera. Czy ta prezentacja dostępna jest gdzieś w sieci?