Kolejne przejście z fazy testowej do rzeczywistości weszło w sferę social. Nowy wygląd profili, zaraz po Facebooku zaproponował Twitter, o czym przekonała się już niewielka grupa jego użytkowników. Oczywiście pozostali posiadacze kont już wkrótce będą mogli sami się przekonać, czy nowy Twitter spełnia ich oczekiwania. A jak wygląda ta zmiana?
Totalna zmiana wyglądu Twittera!
To już nie ten sam Twitter – przynajmniej w kwestii wizualnej. Nowy, zmodernizowany wygląd zdecydowanie bardziej przykuwa wzrok i przede wszystkim – nie uniknie porównań do Facebooka i innych portali. Lepszą widoczność zdjęcia w tle oraz samych tweetów zapewnia rozciągnięcie profilu na całą szerokość strony. Wprowadzono również umiejscowione po lewej stronie zdjęcie profilowe w formie kwadratu oraz podstawowe informacje o użytkowniku pod zdjęciem. Łudząco podobne do Facebooka, a także Instagrama jest również menu pod zdjęciem w tle, które zawiera wszystkie informacje na temat obserwowanych, obserwujących, ilości zamieszczonych zdjęć oraz ulubionych.
Uwagę w nowym wyglądzie przykuwa również wyodrębnienie w pasku bocznym tweetów zawierających multimedia. Nie jestem jednak pewna, czy zmiana ta jest do końca przemyślana, bardziej wygląda to na inspirację innymi portalami, w celu „uładnienia” profilu. Ujednolicenie wszystkich elementów wizualnych w Twitterze oraz poprawa widoczności wpisów z linkiem (co ostatnio zastosowała większość społecznościówek) to zdecydowany ukłon w stronę Content Marketingu. I dobrze, w końcu trzeba iść z duchem czasu.
A co z funkcjonalnością?
W kwestii działania poszczególnych elementów, Twitter postawił przede wszystkim na wyróżnienie 3 (najistotniejszych jego zdaniem) funkcji, które mają zarówno ułatwić i uprzyjemnić korzystanie z serwisu. Przede wszystkim poprawie uległo wyróżnianie najlepszych tweetów, czyli takich, które odznaczają się najwyższymi wskaźnikami interakcji użytkowników. To zdecydowanie dobre rozwiązanie, dzięki któremu bez problemu będziemy mogli w przyszłości z łatwością rozpoznać użytkowników bardziej wartościowych. Nasze tweety będziemy mogli również sami wyróżnić – poprzez przypięcie wybranych przez nas aktywności na górze strony – oczywiście podobnie jak na Facebooku 😉
Najlepsze zawsze na koniec!
Filtrowanie tweetów to zdecydowanie najlepsza ze wszystkich wprowadzonych przez serwis zmian. Aktualizacja pozwoli nam na filtrowanie tweetów na tzw. „czyste tweety”, tweety z odpowiedziami oraz tweety z multimediami. W końcu będziemy mogli spokojnie pogrupować interesujące nas treści według własnych upodobań.
Szczerze, to zmiany na Twitterze mogły być do przewidzenia. Serwis, podobnie jak inne stara się jak najszybciej odpowiedzieć na potrzeby swoich użytkowników, wprowadzając coraz to nowsze udogodnienia. Szkoda tylko, że po raz kolejny mamy do czynienia z pewnym powielaniem działań, bo serwis zdecydowanie poprzez te zmiany traci na swojej unikalności w stosunku do innych mediów społecznościowych.
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.