Google parę dni temu poinformowało webmasterów o wprowadzeniu nowego filtra w raporcie skuteczności w Google Search Console. Opcja ta umożliwia przeanalizowanie w ruchu w wyszukiwarce z sekcji „Wiadomości”. Jest to ukłon w stronę korzystających z GSC, którzy od dłuższego czasu dopominali się o tego typu funkcję.

Odpowiedź na prośby webmasterów

Google co jakiś czas wprowadza nowe funkcje i udogodnienia, które mają na celu ułatwienie analizy serwisów pod kątem ruchu i nie tylko. Jak zaznacza amerykańskia korporacja, najnowsza opcja jest odpowiedzią na to, czego oczekiwali webmasterzy. Informacje o wprowadzeniu filtra „News” ogłosiło oficjalne konto Google Webmasters na Twitterze.

wpis-o-filtrze-google-twitter

źródło: twitter.com

Co ważne – dane dotyczą wyłącznie ruchu związanego z występowaniem strony internetowej w Google News. Wszystkie informacje, które są powiązane z serwisem w zakładce Wiadomości” wysyłane są na skrzynki mailowe osób mających dostęp do Google Search Console witryn z uruchomionymi Wiadomościami Google”.

google-news

Filtr “News” – przydatna i praktyczna funkcja

Webmasterzy dostali to, na co czekali. Nowa opcja filtrowania wyników umożliwia nie tylko analizę słów kluczowych, które pojawiły się w Google News, ale dodatkowo ułatwia zaplanowanie odpowiedniej strategii content marketingowej na podstawie wyświetlonych statystyk. Jest to zmiana na plus – do tej pory tego typu analiza możliwa była jedynie dla pojedynczego słowa kluczowego. Przefiltrowanie wyników to automatyzacja pracy, która zawsze popłaca – dzięki nowej opcji każdy webmaster w szybki i wygodny sposób sprawdzi wszystkie interesujące dane o ruchu witryny.

 

wykres-gsc

Dariusz Mrozek

Copywriter z aspiracjami na specjalistę SEO. Prywatnie fan Arsenalu oraz entuzjasta angielskiej piłki. W wolnej chwili poświęca się jeździe na rowerze, oglądaniu meczów, czytaniu książek, podróżom oraz tworzeniu amatorskich projektów graficznych i stron.