Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Blog page
AdWords

Kilka dni temu po wycenie dokonanej na zlecenie klienta odnośnie pozycjonowania kilku fraz w Google.pl, otrzymaliśmy odpowiedź, że klient woli jednak pozostać przy kampanii Google Ads. Argumentował swój wybór mniejszymi kosztami oraz tym, że jest od razu na pierwszej stronie. Szanujemy taki wybór, lecz w dłuższej perspektywie może on się okazać znacznie gorszy niż pozycjonowanie.

Pozycjonowanie jest procesem, a nie jednorazowym działaniem. Jest to stałe poprawianie pozycji strony w wyszukiwarkach. Zdobywając linki do strony wpływamy na jej „moc”, a przede wszystkim zdobywamy odnośniki do naszej strony prowadzące z różnych miejsc w Internecie. Jakość tych linków przychodzących decyduje m.in. o pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Kampania Google Ads – czy warto?

Kampania linków sponsorowanych jest na pewno jednym z szybszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Zalecana jest przede wszystkim na sam początek pozycjonowania, gdy dotarcie do klienta przy pomocy optymalizacji SEO wymaga jeszcze czasu. Jest to też czasami doskonałe uzupełnienie pozycjonowania, gdy planujemy jakąś konkretną akcję promocyjną, event, zdarzenie określone w czasie. Wtedy można też uzyskać dobre efekty, wykorzystując linki sponsorowane, choć dobre efekty dają też działania w wizytówce Google Moja Firma.

Warto jednak zdać sobie sprawę, że kampania linków sponsorowanych nie powinny być nigdy zamiennikiem pozycjonowania. Dlaczego? Poniżej kilka faktów.

Porównanie Google Ads i pozycjonowania:

  1. Koszt kampanii Ads’ów stale wzrasta, nigdy nie wiemy, kiedy pojawi się ktoś, kto będzie w stanie więcej zapłacić za reklamę i spowodować, że koszt dotarcia do klienta wzrośnie.
  2. Kampania Google Ads w przeciwieństwie do pozycjonowania nie tworzy wejść na frazy z długiego ogona, które w dłuższym okresie dają sporo wejść na stronę (dodatkowo są te wejścia ściśle związane z tematem strony i dające wysoki współczynnik konwersji).
  3. Strona nie nabiera „mocy” dzięki kampanii sponsorowanej.
  4. Część ludzi omija reklamy Google Ads.
  5. Znacznie więcej jest wejść na stronę wynikających z pozycjonowania niż wyświetlania kampanii sponsorowanej pod tymi samymi frazami.
  6. Dzięki pozycjonowaniu zdobędziemy wejścia na stronę z różnych źródeł.

Podsumowanie

Jeżeli myślimy o długofalowym promowaniu naszej strony, to lepiej wybrać proces pozycjonowania strony. Da nam to długotrwałe efekty i zapewni lepszą promocję naszej witryny, a co za tym idzie i więcej ruchu na stronie ze strony potencjalnych klientów. Jeżeli natomiast chcemy uzyskać efekt bardzo szybko, zależy nam na pokazaniu naszej konkretnej usługi, czy wydarzenia, to lepszym rozwiązaniem będzie kampania w Google Ads.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.