Marketing wizualny z wykorzystaniem Instagrama staje się coraz popularniejszy. Nie wystarczy jednak wrzucić pierwsze lepsze zdjęcie z nastawieniem na sprzedaż. Dodawanie standardowych zdjęć produktów jest dla odbiorców mało interesujące, jednak jeśli zrobimy to w ciekawy sposób możemy przyciągnąć spore grono followersów i zwiększyć popularność marki a to wszystko bez dużych nakładów finansowych.
Liczy się pomysł
O popularności profilu decyduje przede wszystkim kreatywność. Eksponuj produkty w ciekawy sposób np. za pomocą atrakcyjnych scenerii. Korzystaj ze zdjęć podsyłanych przez klientów. Twórz opisy zachęcające do interakcji. Filtry aplikacji podrasują zdjęcia i dodadzą polaroidowego klimatu. Ciekawe konkursy na publikację zdjęcia czy wideo z wykorzystaniem danego produktu, to świetny sposób na angażowanie klientów w życie marki. Pamiętaj, że wszystkie zamieszczane pliki powinny tworzyć spójną całość, która będzie zgodna z tożsamością firmy. Aby zwiększyć widoczność swoich publikacji korzystaj z opcji takich jak oznaczanie osób i dodawanie zdjęć do mapy.
Pamiętaj o hashtagach
Dopasowanie kluczowych słów poprzedzonych znakiem „#” do zdjęć i filmów stanowi skuteczne narzędzie marketingu wizualnego. Stwórz unikalny hashtag, wokół którego użytkownicy Instagrama będą publikować zdjęcia zrobione w chwili wykorzystania Twojego produktu. Dzięki hashtagom możesz dotrzeć do szerokiego grona użytkowników zainteresowanych poruszanym przez Ciebie tematem.
Z życia firmy
Zdjęcia z codziennego życia pracowników to świetny sposób na budowanie wizerunku. Najlepiej publikować je tuż po wykonaniu. Relacje „od kuchni” tworzą wiarygodny przekaz i zbliżają odbiorcę do marki. Rób zdjęcia w trakcie ważnych wydarzeń i pracy nad nowymi projektami.
Publikowanie filmów
Instagram oferuje możliwość nagrywania i zamieszczania krótkich filmików, za pomocą których możesz pokazywać ważne momenty z życia firmy, przesyłać informacje lub ogłaszać konkursy. W 15 sekundach można też ciekawie zaprezentować produkty. Potwierdza to firma Cornetto i Oreo.
Budowanie relacji
Instagram to doskonałe narzędzie do nawiązywania kontaktów z klientami i partnerami. Moderuj dyskusje, śledź profile innych firm i osób, komentuj zdjęcia. To podstawa każdego medium społecznościowego. Reaguj odpowiednio szybko i w oryginalny sposób. Zaproś innych do współpracy. Ludzie lubią podążać za osobami, które ustalają trendy. Do współpracy nad promocją marki warto zaprosić użytkowników Instagrama, którzy mają duże grono followersów w grupie docelowej Twojej firmy. Zdjęcie znanej osoby z wykorzystaniem produktu i hashtagiem marki na pewno przyczyni się do zwiększenia popularności sklepu.
Nie ma co narzekać na ciągłe zmiany wprowadzane przez Facebooka lub duże koszty reklamy. Zamiast tego korzystajmy z dostępnych możliwości i stawiajmy na swoją kreatywność!
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.
Ta historia przedstawiona przez Oreo jest świetna 🙂
@UP
Masz rację! Historia Oreo na 5!
Może za granicą tak, ale w Polsce jeszcze się nie spotkałem aby jakaś firma promowała się za pomocą tego serwisu. Choć kto wie, może za jakiś czas i u nas to będzie popularne
szczególną uwagę zwróciłbym jednak na pinterest o czym poczytać można chociażby tutaj http://mediait.pl/pinterest-dla-firmy/
Oreo to są świetne ciastko.
Bardzo je lubię do kawy herbaty razem z przyjaciółmi
A filmik jest po prostu boski