Wykorzystanie Tumblra w promocji marki

Blog page

Fakt, Tumblr nie cieszy się taką popularnością w Polsce jak wszechobecny Facebook czy pozostałe platformy społecznościowe, ale być może to tylko kwestia czasu – podobnie było przecież z niektórymi socialami. Warto więc wykorzystać potencjał tej platformy, poprzez np. prowadzenie bloga firmowego, który dodatkowo będzie wspierał promocję naszej marki.

Tumblr to połączenie portalu społecznościowego i popularnego bloga umożliwiającego publikację postów w formie obrazków, cytatów, plików dźwiękowych i filmowych, dialogów oraz gifów. Dlatego też platforma ta idealnie nadaje się do przekazywania contentu interaktywnego, który w dzisiejszych czasach najbardziej interesuje i przede wszystkim trafia do pokolenia mobilnego. Możliwości mamy naprawdę wiele – od budowania własnych, wartościowych treści i multimediów poprzez reblogowanie contentu innych użytkowników – co dodatkowo zwiększa atrakcyjność naszego bloga.

Kilka cennych rad:

  1. Zanim założymy bloga firmowego na tumblrze, zastanówmy się, jaki content chcemy tam zamieszczać. Największą popularnością cieszą się oczywiście autorskie treści i multimedia, dlatego, jeżeli dysponujemy takimi zasobami, warto zamieścić je na tej właśnie platformie.
  2. Taguj każdy wpis – oczywiście z głową. Użytkownicy Tumblra najczęściej wyszukują interesujących ich treści i multimediów po tagach, dlatego też, jeżeli chcemy zwiększyć oglądalność naszego bloga zwróćmy uwagę na odpowiedni ich dobór.
  3. Nie traktuj Tumblra zbyt poważnie! Zdecydowana większość marek obecnych na tej platformie, traktuje ją jako mało formalny kanał komunikacji, a materiały jakie są na niej  zamieszczane mają najczęściej luźny i często humorystyczny charakter.
  4. Tumblr a SEO. W przeciwieństwie do Facebooka, wszystkie linki odsyłające do postów z Tumblra posiadają atrybut „dofollow”, co pozwala nam zróżnicować odnośniki kierujące do naszej strony.  Niestety, prędkość indeksowania się Tumblra, jest, delikatnie mówiąc bardzo wolna.
  5. Reklama na Tumblr. Od dwóch lat platforma pozwala na umieszczanie płatnych reklam. W przeciwieństwie do Facebooka, opcja ta jest zarazerwowana raczej dla dużych marek, dysponujących określonym budżetem, ponieważ koszt takiej reklamy to minimum kilka tysięcy dolarów.
  6. Nieważne, jaką branżę reprezentujesz, na Tumblr znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz. Wbrew pozorom to nie tylko skupisko designerów, ludzi ze świata show-biznesu, mody czy mistrzów kulinarnych. Przeglądając profile brandowe, natrafisz na wiele ciekawych i inspirujących blogów technologicznych, kosmetycznych, a nawet politycznych. Najważniejszy jest właściwy content – ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

 

Na koniec jeszcze zestaw kilku ciekawych blogów na Tumblr, które warto zobaczyć:

baubauhaus.com

baubauhaus

 

 

clientsfromhell.net

clientsfromhell

 

startupquote.com

startupquote

 

cuttingedgelogos.tumblr.com

cuttinglogos

 

nyctype.co

nyctype

 

ethankociela.tumblr.com

inspiringethan

 

designersof.com

designerof

 

houseofbuttons.tumblr.com

houseofbuttons

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.