Fakt, Tumblr nie cieszy się taką popularnością w Polsce jak wszechobecny Facebook czy pozostałe platformy społecznościowe, ale być może to tylko kwestia czasu – podobnie było przecież z niektórymi socialami. Warto więc wykorzystać potencjał tej platformy, poprzez np. prowadzenie bloga firmowego, który dodatkowo będzie wspierał promocję naszej marki.
Tumblr to połączenie portalu społecznościowego i popularnego bloga umożliwiającego publikację postów w formie obrazków, cytatów, plików dźwiękowych i filmowych, dialogów oraz gifów. Dlatego też platforma ta idealnie nadaje się do przekazywania contentu interaktywnego, który w dzisiejszych czasach najbardziej interesuje i przede wszystkim trafia do pokolenia mobilnego. Możliwości mamy naprawdę wiele – od budowania własnych, wartościowych treści i multimediów poprzez reblogowanie contentu innych użytkowników – co dodatkowo zwiększa atrakcyjność naszego bloga.
Kilka cennych rad:
- Zanim założymy bloga firmowego na tumblrze, zastanówmy się, jaki content chcemy tam zamieszczać. Największą popularnością cieszą się oczywiście autorskie treści i multimedia, dlatego, jeżeli dysponujemy takimi zasobami, warto zamieścić je na tej właśnie platformie.
- Taguj każdy wpis – oczywiście z głową. Użytkownicy Tumblra najczęściej wyszukują interesujących ich treści i multimediów po tagach, dlatego też, jeżeli chcemy zwiększyć oglądalność naszego bloga zwróćmy uwagę na odpowiedni ich dobór.
- Nie traktuj Tumblra zbyt poważnie! Zdecydowana większość marek obecnych na tej platformie, traktuje ją jako mało formalny kanał komunikacji, a materiały jakie są na niej zamieszczane mają najczęściej luźny i często humorystyczny charakter.
- Tumblr a SEO. W przeciwieństwie do Facebooka, wszystkie linki odsyłające do postów z Tumblra posiadają atrybut „dofollow”, co pozwala nam zróżnicować odnośniki kierujące do naszej strony. Niestety, prędkość indeksowania się Tumblra, jest, delikatnie mówiąc bardzo wolna.
- Reklama na Tumblr. Od dwóch lat platforma pozwala na umieszczanie płatnych reklam. W przeciwieństwie do Facebooka, opcja ta jest zarazerwowana raczej dla dużych marek, dysponujących określonym budżetem, ponieważ koszt takiej reklamy to minimum kilka tysięcy dolarów.
- Nieważne, jaką branżę reprezentujesz, na Tumblr znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz. Wbrew pozorom to nie tylko skupisko designerów, ludzi ze świata show-biznesu, mody czy mistrzów kulinarnych. Przeglądając profile brandowe, natrafisz na wiele ciekawych i inspirujących blogów technologicznych, kosmetycznych, a nawet politycznych. Najważniejszy jest właściwy content – ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.
Na koniec jeszcze zestaw kilku ciekawych blogów na Tumblr, które warto zobaczyć:
Spis treści
baubauhaus.com
clientsfromhell.net
startupquote.com
cuttingedgelogos.tumblr.com
nyctype.co
ethankociela.tumblr.com
designersof.com
houseofbuttons.tumblr.com
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.
A czy znacie może jakieś polskie przykłady wykorzystania tumblra?
Oczywiście. Poniżej kilka bardzo dobrych polskich stron i blogów osobistych opartych o platformę Tumblr:
greglike.tumblr.com
sweet-rush.tumblr.com
codziszjemnasniadanie.pl
willscarlet.tumblr.com
szymy.pl
gosiaboy.com
wiecejluzu.com
ekipa.tumblr.com
moimili.net
polskie-zdania.tumblr.com
chodnikowywilk.tumblr.com
W Polsce z tumblr jeszcze mało osób korzysta. Oby się to zmieniło.
Dopiero niedawno dowiedziałem się o istnieniu Tumblr ale chyba sobie założę konto.
Od niedawna mam konto na Tumblr, codziennie przybywa kilkunastu nowych obserwujących wiec jest niewielka szansa ze ktoś z nich trafi na moja stronę.