Kampanie produktowe w Google AdWords

Google wprowadził mniej złożony proces organizowania produktów na koncie Google Merchant Center w ramach AdWords, co miało prowadzić do zwiększenia efektywności prowadzonych działań reklamowych. Celem giganta z Mountain View było lepsze dostosowanie kampanii produktowych do handlu detalicznego. Co się zatem zmieniło? Zapraszam do artykułu.

Taka sama dla użytkowników, inna dla reklamodawców

Wyświetlanie produktów w wynikach wyszukiwania pozostało takie samo. Zmianie uległ przede wszystkim system tworzenia kampanii produktowej w AdWords. Obecnie kampanie produktowe to osobny typ działań, umieszczony w jednej grupie z kampaniami w sieci wyszukiwania jak i zarówno w sieci reklamowej. Teraz bez problemu możemy przeglądać w Google AdWords naszą listę produktów, a także grupować poszczególne z nich i ustalać indywidualne stawki. Zmianie uległ system raportowania, który jest bardziej szczegółowy od swojego poprzednika i nie wymaga tworzenia nowych grup produktów. Teraz wystarczy zastosować odpowiedni filtr w celu pokazania interesującego nas widoku produktów.

 Kampania produktowa

 Kampania produktowa

Działanie kampanii produktowej

Niezbędnym do poprawnego działania jak i korzystania z funkcji kampanii produktowych jest konto Google Merchant Center. Bez niego nie przeprowadzimy naszej kampanii. Pierwsze co musimy zatem zrobić to połączyć nasze konto Merchant Center z Google AdWords. Warto zauważyć, że mamy możliwość dodania wielu kont AdWords do jednego konta Merchant Center. Dzięki możliwości przeglądania asortymentu w AdWords nie trzeba tworzyć celów produktowych do organizowania kampanii. Dzięki kombinacji atrybutów dostępnych w grupach reklam, możemy w prosty sposób sortować nasz asortyment. Reszta działań opiera się na zaawansowanej optymalizacji oraz dokładnej analizie danych, dzięki czemu uzyskujemy niezbędne informację o konkurencji.

Podsumowując kampanie produktowe to idealne rozwiązanie na reklamodawców trudniących się w handlu detalicznym. Google wprowadził dużo przydatnych zmian, które wpłynęły na efektywności i skuteczność prowadzonych kampanii. Naszym zdaniem przeniesienie istotnych informacji z Google Merchant Center do AdWords sprawiło, że kampanie tworzy się szybko oraz ma się zdecydowanie większą kontrolę nad ich rozwojem.

 

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.