Marketingowcy też obchodzą urodziny – jak je wypromować?

Blog page

Urodziny firmy, biznesu czy nawet strony internetowej to szczególne wydarzenie. Jak wykorzystać to w komunikacji z klientem? Czy przez świętowanie urodzin możesz stracić ich zaufanie? Ponieważ sami obchodziliśmy w zeszłym tygodniu 5-lecie Netimu przygotowaliśmy kilka wskazówek i ciekawostek związanych ze świętowaniem urodzin firmy.

Autentyczna radość?

Przez ciągle rozwijające się działania marketingowe, personalizację oraz nowe narzędzia wykorzystywane w komunikacji, nasz potencjalny klient stał się bardziej czujny i ostrożniejszy. Jednocześnie stał się również mniej podatny na reklamę w różnych formach.

Z badań przeprowadzonych przez IRCenter wynika, że 22% polskich internautów blokuje reklamy. Program Adblock Plus został pobrany miliard razy i ma 100 milionów aktywnych użytkowników, co wskazuje nawet na globalną niechęć do reklamy.

Celem każdej firmy jest sprzedaż i nie mamy zamiaru z tym polemizować. Należy jednak pamiętać, że działania zmierzające do jej zwiększenia są coraz częściej rozpoznawalne.

Do czego zmierzamy?

Traktowanie urodzin jako kolejnej okazji do wysłania kuponów rabatowych odbiera cały potencjał temu wydarzeniu. Taki mailing lub wiadomość zniknie pośród tysięcy innych ofert zalewających skrzynki pocztowe potencjalnego odbiorcy. Warto więc postawić na kreatywną, angażującą i po prostu fajną akcję.

Skoro to wydarzenie nie wzbudza radości w Tobie i Twoich pracownikach trudno będzie Ci stworzyć autentyczną kampanię urodzinową. Przemyśl, czy zamiast próbować coś sprzedać lub promować nie wystarczy podziękować klientom za to, że po prostu są i podzielić się z nimi prawdziwymi emocjami.

Wybraliśmy kilka wyjątkowych kampanii urodzinowych, które mogą stać się dla Ciebie źródłem inspiracji:

Zanim jednak przedstawimy udane akcje urodzinowe, zwróćmy uwagę na akcję związaną z 5-tymi urodzinami Groupon. Wydawało się, że rozdanie 5 mln $ w kuponach dla zarejestrowanych użytkowników było świetnym pomysłem.

Każda taka osoba otrzymała mailing z poniższą informacją:

groupon

Kto nie kliknąłby w przycisk CTA kuszący obietnicą wygrania? Okazało się jednak, że część klientów po przejściu na landing page otrzymywało informacje „Niestety nie wygrałeś”. Akcja dla niektórych klientów zakończyła się więc rozczarowaniem i pozostawieniem z uczuciem przegranej.

Planując urodziny firmy przeanalizuj wszystkie kroki klienta i postaw się na jego miejscu, aby uniknąć właśnie takich sytuacji.

Poniżej kilka bardziej udanych pomysłów:

  1. Niezwykła impreza urodzinowa na 40 milionów osób – 100-lecie Oreo.

Kampania Oreo przeprowadzona w 2012 roku z okazji 100-nych urodzin w kilkunastu miastach na świecie pozwoliła wygenerować nie tylko gigantyczny zasięg, ale przede wszystkim szczere zaangażowanie fanów – prowadzoną ją przez 100 dni. Wiecie, na czym skupili się dyrektorzy agencji 360i?

Digital marketing agency 360i says it didn’t want to just throw a party for Oreo’s 100th birthday, it wanted to start a movement and reconnect fans to “moments of childlike wonder.”

Urodziny zostały potraktowane jako narzędzie, które miało połączyć fanów w odnajdywaniu radości i przypomnienia im dzieciństwa.

100latoreo

*źródło: https://www.youtube.com/watch?v=A9UqFGKcNWg&feature=youtu.be

  1. #Justdoit – czyli 25-lecie Nike

Nike z okazji urodzin namawiała w 2013 roku do przekraczania własnych granic, wyznaczania nowych celów i działania.

Dodatkowo powstała platforma na której można było wymienić się poradami, wspierać i sprawdzać sportowe wyniki znajomych – Challenges Nike+.

  1. Selfiebration, czyli zdjęcie z balonów!

Old Navy w 2014 roku stworzyło balonową platformę do odtwarzania selfie wysłanych przez fanów. W projekcie wykorzystano ponad 1 000 balonów, a po przesłaniu zdjęcia pojawiło się ono na specjalnej, balonowej platformie.

Niebanalna i ciekawa forma promocji.

  1. Beyonce w prezencie na 10-lecie H&M w Polsce

beyonce

Z okazji 10 lat H&M w Polsce został zorganizowany konkurs, w którym do wygrania była wycieczka do Londynu. Główną atrakcją wyjazdu było uczestnictwo w koncercie Beyonce. Dodatkowo zwycięzcę zabierano na zakupy.

Niestety, nie każda firma dysponuje budżetem na działania promocyjne związane ze świętowaniem tego wydarzenia. Z okazji naszych urodzin przygotowaliśmy ciekawy cykl postów na Facebooku, który miał być krótkim podsumowanie 5 lat działania jako agencja SEO i firma.

W ramach Netimowej akcji:

  1. Przygotowaliśmy szablon postów nawiązujący do naszej identyfikacji wizualnej.
  2. Codziennie od poniedziałku do piątku publikowaliśmy post z opisem zawierającym 5 ważnych wydarzeń, narzędzi czy porad. 5-te urodziny, 5 dni i 5 postów J
  3. Na koniec cyklu urodzinowego zaplanowaliśmy dzisiejszą publikację.
  4. Udało się nam dotrzeć do prawie 1000 osób, a 87 zareagowało komentując, udostępniając, lakując i klikając w posty.
  5. Nie wydaliśmy nawet złotówki na promocje wydarzenia – poświęciliśmy tylko swój czas.

netim-urodziny

Co możesz jeszcze zrobić?

  1. Mailing – ale wyłącznie spersonalizowany i zawierający coś więcej oprócz rabatu:
    • Według danych z Experian e-mailowe urodziny mają o 179% więcej kliknięć niż inne maile z ofertą – wykorzystaj to.
    • Pamiętaj! 50 zł w prezencie za wydanie 250 zł nie jest przekonujące, a co więcej potwierdza fakt, że chcesz zarobić na swoich urodzinach.
    • Nie wysyłaj jednej wiadomości do wszystkich osób z bazy danych – każda z nich znajduje się przecież na innym etapie „znajomości” z marką.
    • Jeśli obawiasz się kodów promocyjnych zaproponuj fanom mniejszy rabat i ograniczenie czasowe na jego wykorzystanie.
  2. Tradycyjna kartka pocztowa z podziękowaniem i rabatem – z pewnością będzie to zaskoczenie i nowość dla Twoich klientów.
  3. Marketing SMS
  4. Kampania w Social Media – Facebook, Instagram lub Twitter.
  5. Jeśli pracujesz w branży B2B przygotuj urodzinowy poradnik, e-book lub webinar – oczywiście dostępny za darmo.
  6. Zorganizuj imprezę firmową połączoną z promocją marki.
  7. Przeprowadź Live ze świętowania w firmie i opowiedz z czego jesteś dumny.
  8. Spraw, aby Twoi klienci poczuli się częścią tego wydarzenia.

Mamy nadzieję, że nasze urodziny zainspirują Cię do działania! Sprawdź, jak wyglądały nasze posty na Facebooku: https://www.facebook.com/netimpl/.

Aleksandra Józwik

Bez analizy danych nie zaczyna pracy. W Netimie dba o wartościowy content i rozwój kanałów social. Burza mózgów i właściwie rozdzielenie zadań w projekcie to klucz do sukcesu. Każdą wolną chwilę spędza w górach.