Poznaj 13 wtyczek do Google Chrome, które przydają się w codziennej pracy działu SEO. Rekomendowane wtyczki ułatwiają tworzenie miniaudytów, obejmujących zarówno jakość treści, jak i linkowanie. Odkryjesz także narzędzia przydatne w testowaniu nowych witryn i zaawansowanych analizach technicznych.

Niektóre bezpłatne rozszerzenia przydają się nie tylko specjalistom SEO, ale również content managerom i SEO copywriterom. Nie wierzysz, że darmowe rozwiązania usprawniają pracę całego zespołu? Dowiedz się, co interesującego umknęło Ci podczas ostatnich odwiedzin Chrome Web Store. Wtyczki są ułożone w kolejności alfabetycznej. 

Ahrefs SEO Toolbar

Ahrefs jest jednym z najpopularniejszych narzędzi dla specjalistów SEO. Część funkcji jest zaimplementowana we wtyczce Ahrefs SEO Toolbar – dostępnej w wariancie darmowym i płatnym. Po zalogowaniu się na konto Ahrefs uzyskasz dostęp do danych ukrytych w wersji bezpłatnej, m.in. Domain Rating. 

Jeżeli włączysz wtyczkę na stronie z wynikami wyszukiwania, otrzymasz listę rekomendowanych słów kluczowych.

Co możesz sprawdzić na dowolnej stronie, nie płacąc ani dolara?

  • Liczbę słów 
  • Uszkodzone linki
  • Kanoniczne adresy URL
  • Przekierowania
  • Strukturę nagłówków
  • Title i meta description
  • Optymalizację zdjęć
  • Plik robots.txt
  • Mapę witryny
  • Tagi Open Graph
  • Atrybut hreflang 

Nie omiń funkcji podświetlania linków dofollow i nofollow – zarówno wewnętrznych, jak i wychodzących.

Check My Links

Chcesz przeprowadzić audyt strony pod kątem aktywnych i zepsutych linków? Użyj wtyczki skonstruowanej z myślą o linkbuildingu – Check My Links. Jeżeli narzędzie wykryje linki wymagające poprawy, skopiujesz listę wadliwych adresów URL jednym kliknięciem. Darmowa wtyczka rekomenduje przejrzenie domyślnych ustawień przed pierwszym użyciem. Możesz wykluczyć linki z wybranych domen, włączyć ostrzeżenia i aktywować weryfikowanie linków nofollow.

Wtyczka przydaje się także w odzyskiwaniu wygasłych odnośników na innych stronach.

Wtyczka analizuje strukturę linków na stronie, podświetlając wyniki w tekście.

Kliknij ikonę obok krzyżyka, aby pobrać raport z błędnymi linkami w pliku CSV.

GTM/GA Debug

Bezpłatna wtyczka GTM/GA Debug wykrywa problemy z implementacją Google Tag Manager i Google Analytics. Dlaczego warto pamiętać o debugowaniu? Skuteczna instalacja nie oznacza, że kod działa prawidłowo. Błędy w kodzie śledzenia powodują zafałszowanie analizy danych, które mogą doprowadzić do kolejnych niepożądanych działań. Aby zacząć debugowanie, użyj skrótu Ctrl + Shift + j lub naciśnij prawy przycisk myszy, wybierz opcję „Zbadaj” (klawisz F12) i otwórz zakładkę GTM/GA Debug.

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere jest dostępna w wersji darmowej i płatnej. Subskrybenci mają dostęp do statystyk i konkurencyjności słów kluczowych – dane historyczne obejmują nawet 2004 rok. Co ciekawe, płatna wersja współpracuje z Answer The Public, wyświetlając dane o średniej liczbie wyszukiwań w skali miesiąca

Wolisz używać wtyczki za darmo? I tak się opłaca. Zyskasz dostęp do m.in. listy słów kluczowych z długiego ogona, estymowanego ruchu organicznego, TOP 5000 fraz dla każdej strony i danych z MOZ dotyczących autorytetu domeny czy backlinków. Narzędzie jest pomocne także dla instagramerów poszukujących opłacalnych hashtagów i osób zainteresowanych analizą danych na Amazonie, Etsy czy eBayu.

Powiązane słowa kluczowe możesz kopiować lub eksportować do pliku CSV.

Jeśli chcesz poznać liczbę fraz kluczowych i ich zagęszczenie na wybranej stronie, wybierz funkcję „Analyze Page Content”.

Keyword Surfer

Keyword Surfer ułatwia i przyspiesza codzienną pracę specjalistów SEO i content managerów, którzy zajmują się przygotowywaniem wytycznych dla copywriterów. Wpisz dowolne słowo kluczowe w Google, a darmowa wtyczka wyświetli estymowany ruch i liczbę słów dla każdego wyniku. Sprawdzi również, ile razy fraza exact match występuje na danej stronie.

Teoretycznie rozszerzenie generuje listę zbliżonych słów kluczowych, praktycznie – działa przede wszystkim dla fraz składających się z 2 lub 3 wyrazów. W przypadku dłuższych zapytań długoogonowych okienko może pozostać puste. 

 Jedną z ciekawszych funkcji jest tworzenie planu artykułu jednym kliknięciem.

Keyword Surfer analizuje strukturę nagłówków i inne elementy na konkurencyjnych stronach, aby pomóc Ci w zaprojektowaniu tekstu, który ma szansę przebić się do topowych wyników wyszukiwania. Po kliknięciu „Generate Article Outline” wtyczka przenosi użytkownika do surferseo.com, gdzie wyświetla się plan artykułu do skopiowania. Jak widać – wstępny konspekt wymaga poprawek i podrasowania, ale podpowiada wątki do omówienia w wyczerpującym poradniku.

Link Redirect Trace

Link Redirect Trace jest podobna do wymienionej niżej wtyczki Redirect Path, aczkolwiek jest bardziej rozbudowana. Ujawnia przekierowania, analizuje parametry adresu URL, weryfikuje plik robots.txt, podlicza backlinki. Jest niezastąpiona przy analizie kodów odpowiedzi, łańcuchów i zapętleń przekierowań.

NoFollow Simple

Wtyczka NoFollow Simple wykrywa linki z atrybutem nofollow – także ukryte pod obrazkami. Narzędzie zaznacza atrybuty rel=”ugc” dla linków generowanych przez użytkowników i rel=”sponsored” dla linków powstałych w ramach płatnej współpracy. Niestety nie ustawisz odmiennych oznaczeń dla poszczególnych linków – wszystkie są otaczane czerwoną ramką.

Redirect Path

Zweryfikuj prawidłowe i błędne przekierowania na stronie klienta, używając darmowej wtyczki Redirect Path. Narzędzie poinformuje Cię o typie serwera, adresie IP czy nagłówkach pamięci podręcznej. Wtyczka jest mniej rozbudowanym zamiennikiem dla wcześniej wspomnianej Link Redirect Trace.

SEOquake

Darmowa wtyczka SEOquake zaskakuje ilością dostępnych danych i precyzyjnymi wskazówkami, które są pomocne dla juniorów w branży SEO. Wspiera w audytowaniu stron pod kątem linków, ruchu organicznego czy słów kluczowych. Wśród jej mocnych stron wymienia się nie tylko obszerne (i całkowicie bezpłatne!) analizy, ale również współpracę z SEMrush. SEOquake wyświetla błędy do usunięcia w pierwszej kolejności i ostrzeżenia. Wtyczka podpowiada, co można zrobić, aby pozbyć się usterek wpływających negatywnie na widoczność i pozycję witryny w Google.

Tabela z analizą słów kluczowych wskazuje liczbę, rozmieszczenie i zagęszczenie fraz. Możesz pobrać listę w pliku CSV i rozpatrzeć pod kątem słabych stron konkurencji.

SEO META in 1 CLICK

Wtyczka SEO META in 1 CLICK umożliwia wstępną ocenę strony pod względem optymalizacji on-site – zarówno pod kątem tekstowym, jak i technicznym. Jest szybkim źródłem informacji o meta tagach, strukturze nagłówków, liczbie linków, optymalizacji obrazków i wielu innych podstawowych parametrach. 

SEO META in 1 CLICK weryfikuje także, jak prezentują się treści udostępniane w mediach społecznościowych, np. na Facebooku i Twitterze. Dzięki niej można szybko sprawdzić m.in. dane strukturalne, poprawność kodu czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Niezastąpiona w codziennej pracy specjalisty seo.

Toggle JavaScript

Włączaj i wyłączaj JavaScript jednym kliknięciem za pomocą bezpłatnej wtyczki Toogle JavaScript. Narzędzie powstało dla programistów, ale jest używane również przez osoby, które nie chcą komplikować i wydłużać pracy, zagłębiając się w ustawienia Google Chrome. Toogle JavaScript wykorzystuje automatyczne ponowne ładowanie, aby zagwarantować prawidłowe renderowanie witryn. Dzięki niemu możemy sprawdzić, jak renderuje się witryna bez JavaScriptu.

User-Agent Switcher

Wyobraź sobie, że nie musisz instalować przeglądarek innych niż Google Chrome i mieć pod ręką kilku urządzeń mobilnych, aby sprawdzić, czy witryna wyświetla się poprawnie. Zainstaluj bezpłatną wtyczkę User-Agent Switcher, imitującą m.in. Firefoxa, Operę, Safari, Androida oraz iOS. Pozwala także na samodzielne zdefiniowanie klienta użytkownika. Po kliknięciu przeglądarki lub systemu możesz wybrać wersję lub urządzenie, np. iPhone’a 6, Internet Explorer 10 czy Opera 12.14.

XPath Helper

Darmowa wtyczka XPath Helper umożliwia wyodrębnianie elementów witryny, dzięki wyrażeniom XPath. Po zainstalowaniu wtyczki odśwież otwarte zakładki lub zrestartuj przeglądarkę. Pierwszym krokiem jest uruchomienie konsoli za pomocą skrótu Ctrl + Shitf + X. Następnie wystarczy przytrzymać Shift i poruszać kursorem po ekranie. Dzięki znajomości składni XPath wyodrębnisz precyzyjnie dane, które przydadzą Ci się do dalszych analiz z użyciem np. ScreamingFrog. Przyspiesza pracę, jeśli chcemy np. zapisać wszystkie linki z menu lub powtarzające się elementy witryny w dużej ilości.

Wtyczki dla specjalistów SEO w Google Chrome umożliwiają błyskawiczne przeanalizowanie podstawowych parametrów. Wystarczy kilka kliknięć, aby przeanalizować strukturę nagłówków, zweryfikować poprawność linków czy wykryć braki w optymalizacji grafik. Darmowe wtyczki wspierają także content managerów i SEO copywriterów, dostarczając im mnóstwa informacji o słowach kluczowych. 

Jeżeli Twoja przeglądarka nie zawiera żadnych z wymienionych wtyczek, przetestuj rekomendowane rozwiązania – szczególnie bezpłatne. Może się okazać, że skompletujesz pomocny i darmowy zestaw narzędzi, który pomoże Ci we wstępnym ocenianiu stanu witryn.

Zespół Netim

Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂