Copywritng to siła napędowa content marketingu. Precyzyjne opisy produktów, wartościowe treści na stronie, jasne i klarowne komunikaty to duże ułatwienie dla użytkowników serwisów. Strona jest bardziej czytelna, lepiej oceniana, a co najważniejsze rośnie jej konwersja. Dlatego warto zadbać o dobrego copywritera, którego teksty będą merytoryczne, poprawne i unikatowe.
Kiedyś i dziś
Współczesny copywriting nie jest już tylko tworzeniem haseł reklamowych, jak to było dawniej, co świetnie przedstawia serial „Mad Men”. Obecnie rola copywritera jest dużo większa, to on tworzy treści na stronie klienta, przygotowuje opisy produktów, notki prasowe. Musi posiadać rozległą wiedzę, która nie ogranicza się tylko i wyłącznie do zagadnień związanych z content marketingiem.
Cechy dobrego copywritera i jego tekstów:
- Bądź kreatywny, każdy tekst musi być unikatowy, dlatego do każdego tematu należy podejść indywidualnie.
- Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych – stosuj synonimy.
- Pamiętaj, że najważniejszy jest lead – to on decyduje, czy użytkownik zostanie na stronie.
- Pisz na temat, bez dygresji.
- Używaj prostych zdań, zbudowanych wg schematu: podmiot – orzeczenie – wyrażenia określające.
- Musisz doskonale znać zasady ortografii, interpunkcji, składni i stylistyki.
- Musisz być na bieżąco ze zmianami, jakie zachodzą w języku (pamiętaj, że to twór żywy) – przykładem pisownia słowa internet z małej litery, która obowiązuje już od kilku lat
- Dużo czytaj, to wzbogaci słownictwo i poprawi zdolności pisarskie.
- Po napisaniu tekstu, przeczytaj go i sprawdź, czy nie znalazły się w nim literówki. Pamiętaj, ze edytor tekstowy nie zawsze wyłapie wszystkie błędy, np. składniowe.
- Przy opisach produktów, myśl o czytelniku, działaj na jego wyobraźnię, używaj określeń oddziałujących na 5 podstawowych zmysłów.
- Urozmaicaj tekst – nikt nie jest w stanie przeczytać długiego elaboratu na temat korzyści wynikających z używania konkretnego sprzętu czy wyboru danej marki kawy. Jeśli podzielisz tekst na akapity, dodasz śródtytuły, wyboldujesz najważniejsze rzeczy, dodasz infografikę, punktory, to czytelnik chętniej przeczyta tekst do końca.
Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.
Fajnie, że pierwszy punkt dotyczy właśnie kreatywności. Wg. mnie to najbardziej istotna cecha copywritera.
[…] Żadne działanie bez wcześniej ustalonej strategii i określonego celu nie przyniesienie wymiernych korzyści. W marketingu treści najważniejsze jest nie tylko wzbudzenie zainteresowania w potencjalnym odbiorcy (potencjalnym kliencie), ale przede wszystkim zbudowanie z nim więzi. Warto jednak zawsze stawiać na materiały najwyższej jakości, a o ich przygotowaniu możesz przeczytać więcej w naszym artykule Efektywny Copywriting. […]