Canva to wszechstronne narzędzie, dzięki któremu specjaliści digital marketingu internetowego mogą znacznie usprawnić swoją pracę. Osobiście wykorzystuję ją przede wszystkim do prowadzenia social mediów, jednak ma ona znacznie szersze zastosowanie. Oto jak wykorzystuję Canvę w mojej codziennej pracy!
Spis treści
Jak korzystam z Canvy prowadząc social media?
W swojej pracy codziennie tworzę posty na różne platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Canva oferuje mnóstwo rozwiązań, które mogę łatwo dostosować do specyfikacji każdej z tych platform. Narzędzie pozwala na stworzenie estetycznych i spójnych z marką grafik w odpowiednim formacie. Projektowanie jest wyjątkowo intuicyjne, a szereg dodatkowych funkcji oraz bogata baza multimediów, z których można korzystać – oraz o których pisałam także w artykule Jak działa Canva i jak z niej korzystać? – sprawia, że mogę tworzyć profesjonalne i angażujące treści, które wspierają kampanie marketingowe i wzmacniają wizerunek naszej agencji oraz naszych klientów.
Canva – montaż video
Canva sprawdza się świetnie również do prostego montażu krótkich treści video, na przykład dynamicznych i interaktywnych stories oraz reels na Instagramie czy na Facebooku.
Dzięki szerokiej gamie narzędzi, mogę dodawać animacje, efekty oraz muzykę, co sprawia, że moje treści są jeszcze bardziej angażujące. W szczególności cenię możliwość edycji video, która pozwala mi tworzyć krótkie, atrakcyjne klipy bez potrzeby korzystania z zaawansowanych programów do montażu.
Canva a prowadzenie bloga
Canvę wykorzystuję także w prowadzeniu bloga. Dzięki jej wszechstronności mogę tworzyć różnorodne materiały wizualne, które wzbogacają artykuły i przyciągają uwagę czytelników.
Każdy artykuł na blogu wymaga odpowiednich grafik, które ilustrują treść. Canva tło oraz Canva zdjęcia to funkcje, które pozwalają mi szybko i łatwo dostosować obrazy do moich potrzeb. Dzięki temu mogę tworzyć spersonalizowane grafiki, które doskonale komponują się z tekstem. Co więcej, w artykułach często wykorzystuję infografiki, aby w przystępny sposób przedstawić informacje. Canva wykresy umożliwiają mi tworzenie profesjonalnych infografik, które są atrakcyjne wizualnie i łatwe do zrozumienia.
Przygotowanie prezentacji w Canvie
Canva to także niezastąpione narzędzie do tworzenia profesjonalnych prezentacji. Dzięki jej intuicyjnym funkcjom i bogatej bibliotece szablonów mogę szybko przygotować atrakcyjne i angażujące slajdy.
Canva umożliwia także dodawanie własnych grafik, logo i innych elementów brandingowych, co pomaga utrzymać spójność wizualną.
Drobne poprawki graficzne
Dzięki wielu tak zwanym Magicznym Narzędziom oraz wykorzystaniu AI Canva jest również świetnym narzędziem do wykonywania drobnych poprawek graficznych. Dzięki niej możliwe jest bezproblemowe:
- usuwanie tła jednym kliknięciem,
- usuwanie poszczególnych elementów ze zdjęcia,
- wyodrębnianie elementów,
- rozszerzanie obrazu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Możliwe jest także wyodrębnienie tekstu, dzięki czemu z łatwością jestem w stanie zmieniać i modyfikować krój tekstu na grafikach. Mogę także samodzielnie wgrywać wybrane fonty, co gwarantuje mi pełną spójność wizualną tworzonych treści.
Canva – współpraca zespołowa
Canva umożliwia współpracę zespołową w czasie rzeczywistym, co jest niezwykle ważne w agencji marketingowej. Dzięki temu mogę łatwo dzielić się projektami z innymi członkami zespołu, zbierać ich opinie i wprowadzać zmiany na bieżąco. Ponadto, korzystamy ze wspólnej biblioteki zasobów, co przyspiesza proces tworzenia nowych materiałów.
Jak widać, Canva jest naprawdę wszechstronnym narzędziem, które może stanowić niezaprzeczalne wsparcie działu contentu, social media, a także PPC.
Copywriterka oraz specjalistka social media marketingu. Pasjonatka brandingu, która nieustannie poszukuje kreatywnych metod pozwalających na rozwój marki. Prywatnie miłośniczka pilatesu, alternatywnych metod parzenia kawy oraz dobrej literatury, a także opiekunka cocker spanielki o imieniu Mavis.