Konto firmowe na Instagramie może być świetnym narzędziem wspierającym rozwój Twojego biznesu – umożliwia między innymi analizę prowadzonych działań oraz płatną promocję usług i produktów firmy. Jednak jak je założyć? Przedstawiamy krótki poradnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez zakładanie konta firmowego na Instagramie.
Konto firmowe na Instagramie – czym jest?
Konto firmowe na Instagramie charakteryzuje się szeregiem dodatkowych funkcji, których zadaniem jest wsparcie rozwoju Twojej firmy. Konta firmowe oferują między innymi dostęp do statystyk oraz możliwości tworzenia płatnych promocji. Wszystko to pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców oraz lepsze poznanie ich potrzeb, a co za tym idzie projektowanie bardziej skutecznej komunikacji. Chcesz dowiedzieć się więcej o kontach firmowych na Instagramie? Przeczytaj nasz artykuł: tu link do “Konto firmowe na Instagramie – jak je prowadzić?”
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Aby założyć konto na Instagramie – zarówno to prywatne, jak i to profesjonalne – musisz w pierwszej kolejności pobrać aplikację z Google Play lub App Store. W celu utworzenia nowego konta musisz wybrać odpowiednią nazwę, a następnie hasło – pamiętaj, że powinno spełniać ono wymogi bezpiecznego hasła. Musisz także podać numer telefonu lub adres mailowy.
Kiedy Twoje konto na Instagramie jest już utworzone, możesz przejść do ustawień konta firmowego. W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia i prywatność. Następnie odszukaj zakładki Typ konta i narzędzia oraz wybierz opcję Przejdź na konto profesjonalne.
Do wyboru będziesz mieć dwie opcje: konto firmowe oraz konto twórcy. Czym dokładnie różnią się od siebie te dwa konta? Konto firmowe zalecane jest dla firm, a także lokalnych biznesów – dla usług i sprzedaży. Konto to ułatwia przedsiębiorstwom komunikację ze swoimi klientami oraz umożliwia kreowanie wizerunku w przestrzeni social media. Jeśli więc sprzedajesz usługi lub produkty online, to konto firmowe będzie najlepszym wyborem dla Ciebie. Konto twórcy jest natomiast przeznaczone przede wszystkim dla artystów oraz influencerów. Takie konto umożliwia między innymi promowanie swojej działalności oraz budowanie wokół niej społeczności. Konto twórcy posiada także dodatkowe funkcjonalności, na przykład przyciski kontaktowe.
Kiedy już zdecydujesz się na rodzaj konta, musisz także określić, czym dokładnie zajmujesz się Ty lub Twoja firma. Informacja ta może być dodatkowo wyświetlana w Twoim profilu.
Ustawienie kategorii jest ostatnim etapem tworzenia konta firmowego na Instagramie – następnie możesz przejść do pisania bio, wyboru zdjęcia profilowego oraz opublikowania swoich pierwszych treści. Co ważne, wszystkie ustawienia możesz w dowolnej chwili zmienić. Pamiętaj jednak, że jeżeli przełączysz się z konta profesjonalnego na konto prywatne, utracisz dostęp do wszelkich statystyk oraz danych zbieranych przez nawet kilka miesięcy.
Przeczytaj więcej: Konto firmowe na Instagramie – jak je skutecznie prowadzić?
Potrzebujesz wsparcia reklamowego na Instagramie?
Pomożemy Ci zwiększyć liczbę followersów
Copywriterka oraz specjalistka social media marketingu. Pasjonatka brandingu, która nieustannie poszukuje kreatywnych metod pozwalających na rozwój marki. Prywatnie miłośniczka pilatesu, alternatywnych metod parzenia kawy oraz dobrej literatury, a także opiekunka cocker spanielki o imieniu Mavis.