Instagram od lat jest w czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych. Wiele marek decyduje się więc na promowanie swojej działalności w tym właśnie medium. Jednak jak zrobić to dobrze? Jak wykorzystać pełen potencjał Instagrama, aby rozwijać swój biznes? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule – niech stanie się on Twoim kompendium instagramowej wiedzy!
Konto firmowe na Instagramie – dlaczego warto je prowadzić?
Konto firmowe na Instagramie odkrywa przed Tobą i Twoim biznesem wiele możliwości. Przede wszystkim pozwala Ci na analizę aktywności, a co za tym idzie – bliższe poznanie Twojej społeczności. Dzięki temu będziesz w stanie projektować posty, które odpowiadają na potrzeby osób obserwujących Twój profil. Pamiętaj, że to Twoi potencjalni klienci! Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych może być więc prawdziwym kluczem do sukcesu. Nie masz jeszcze konta firmowego na Instagramie? Przeczytaj nasz artykuł: “Zakładanie konta firmowego na Instagramie – poradnik krok po kroku?”
Dzięki przejściu na konto firmowe możesz także wykorzystać potencjał Meta Ads. Reklamy na Instagramie to płatne posty, które – w zależności od celu promocji – możesz umieszczać w wielu formatach. Dzięki nim masz szansę na znaczne zwiększenie ekspozycji marki, dotarcie do nowych potencjalnych klientów oraz zwiększanie ruchu na stronie, a także zachęcenie użytkowników do większej ilości interakcji oraz dokonania konwersji.
Analiza social media – jak sprawdzać efektywność działań na Instagramie?
Instagram oferuje swoim użytkownikom spore możliwości analityczne – jeśli chcesz sprawdzić zasięg swojego konta firmowego, aktywność odbiorców, wzrost odbiorców czy inne podstawowe statystyki dotyczące Twojego konta, możesz to zrobić w pełni za darmo w aplikacji lub w przeglądarce. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę “Pulpit profesjonalny”. Wyświetlą się tam ogólne statystyki z ostatnich 30 dni. Statystyki, które oferuje pulpit profesjonalny na Instagramie to konta w zasięgu, zaangażowane konta, łączna liczba obserwatorów oraz udostępniona przez Ciebie zawartość. Możesz także pobrać dokładniejsze i bardziej szczegółowe dane z każdej ze statystyk – te dane mogą być zliczane z ostatniego tygodnia, 14 dni, 30 dni, poprzedniego miesiąca lub 90 dni, a także samodzielnie ustawionego przedziału czasowego nie dłuższego niż 90 dni.
Konta w zasięgu
Ta statystyka mówi przede wszystkim o tym, do kogo dotarły Twoje posty – czy były to osoby obserwujące, czy nieobserwujące, ile wyświetleń miały łącznie Twoje posty w zależności od typu, które konkretnie treści cieszyły się największą popularnością, a także jak wyglądała aktywność w profilu, czyli wizyty oraz dotknięcia linków zewnętrznych.
Zaangażowane konta
Zakładka przedstawia, jak wygląda zaangażowana grupa odbiorców, jakie są jej dane demograficzne, jak wygląda aktywność odbiorców w zależności od typu treści oraz ile interakcji miały opublikowane przez Ciebie posty i rolki.
Łączna liczba obserwatorów
W tej sekcji znajdziesz wykres przedstawiający wzrosty oraz spadki dotyczące liczby followersów – dowiesz się, ile konkretnie osób zaobserwowało Twój profil w konkretnych ramach czasowych, a ile zrezygnowało z obserwowania. Sprawdzisz także dane demograficzne swoich followersów.
Udostępniona przez Ciebie zawartość
Znajdziesz tutaj wszystkie treści, które udostępniłeś w danym okresie – posty, rolki oraz relacje – wraz z informacją dotyczącą wyświetleń i liczby polubień, komentarzy oraz udostępnień.
Najważniejsze elementy skutecznego konta firmowego na Instagramie
Aby konto firmowe Twojej marki kwitło, warto o nie zadbać. Co możesz zrobić, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki na Instagramie i zdobywać coraz więcej followersów oraz serduszek pod postami?
Potrzebujesz wsparcia reklamowego na Instagramie?
Pomożemy Ci zwiększyć liczbę followersów
Bio na Instagramie
Pierwszym, a zarazem najważniejszym krokiem, jest bio. W przypadku kont firmowych ma ono ogromne znacznie – w końcu to z nim Twoi potencjalni klienci mają kontakt w pierwszej kolejności po wejściu na profil. Powinno być ono krótkie i jasne, w zachęcający, ale zwięzły sposób przedstawiać, czym zajmujesz się Ty lub Twoja firma. Żeby napisać dobre bio na Instagrama, warto zastosować prosty szablon:
- napisz, czym zajmuje się firma,
- wspomnij o doświadczeniu oraz największych sukcesach,
- określ, komu możesz pomóc oraz do kogo skierowane są promowane usługi,
- zamieść na końcu CTA oraz formularz kontaktowy.
Wyróżnione relacje
Następnym w kolejności elementem, który widoczny jest po wejściu w Twój profil, są wyróżnione relacje. Nie powinny być one przypadkowe – to zbyt cenne miejsce, aby je zmarnować na nic niemówiące treści. Co więc umieścić w wyróżnionych stories?
- „O mnie” / „O nas” – graficzne przedstawienie firmy i jej usług, które pozwoli lepiej je poznać.
- Treści produktowe oraz sprzedażowe – pokaż realne produkty i zaprezentuj odbiorcy, dlaczego powinien zdecydować się na Twoje usługi.
- Opinie – social proof w mediach społecznościowych to podstawa!
- FAQ – warto dodać do swojego profilu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dzięki czemu potencjalni klienci znajdą wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.
- Treści employer brandingowe – jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych pracowników, to koniecznie wyodrębnij na Instagramie przestrzeń do kreowania wizerunku pracodawcy.
- Backstage Twojej pracy – pokaż, że uczestniczysz w szkoleniach i konferencjach oraz stale się rozwijasz.
Różnorodność postów
Tradycyjne posty, karuzele, reels – różnorodność treści na Instagramie jest naprawdę spora. Wykorzystaj to! Baw się wieloma formami, które mogą pomóc Ci w dotarciu do szerszej grupy odbiorców. Pamiętaj także o regularnej analizie. Jeśli statystyki jasno pokazują, że na Twoim profilu największą popularnością cieszą się na przykład posty karuzele i to właśnie one generują największy ruch, to zwiększ ilość takich treści w swoim planie social mediowym na dany okres.
Przypięte posty
Jeśli na Twoim profilu pojawiły się posty, które mają szczególne znaczenie – zarówno w kontekście komunikacji wizerunkowej, jak i tej stricte sprzedażowej – możesz je przypiąć. Takie posty będą wyświetlały się wtedy jako pierwsze, a Ty będziesz mieć pewność, że istotne treści dotrą nawet do najnowszych obserwujących.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pierwszych krokach na Instagramie? Przeczytaj nasz artykuł: Jak zdobyć follow na Instagramie? Skuteczne sposoby budowania zaangażowanej społeczności.
Copywriterka oraz specjalistka social media marketingu. Pasjonatka brandingu, która nieustannie poszukuje kreatywnych metod pozwalających na rozwój marki. Prywatnie miłośniczka pilatesu, alternatywnych metod parzenia kawy oraz dobrej literatury, a także opiekunka cocker spanielki o imieniu Mavis.
Ważnym aspektem, nie poruszonym w artykule, jest wykorzystanie algorytmu Instagrama, który faworyzuje treści video. W 2024 roku, z uwagi na rosnącą popularność formatów takich jak Reels, firmy powinny skupić się na tworzeniu dynamicznych, angażujących materiałów wideo, które mają większą szansę na większy zasięg i interakcję
Każda forma reklamy jest dobra. Konto na instagramie który ma ponad 1 miliard użytkowników to temat wart zachodu. Artykuł trafia w punkt, dobre konto firmowe to morze korzyści. Konto niedopracowane i źle prowadzone to strata czasu.