Pozycjonowanie stron www (z ang. search engine optimization – SEO) to działania, które mają na celu osiągnięcie przez optymalizowane strony jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych po wpisaniu słów lub fraz kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. W działaniach SEO wyróżnia się takie czynności jak pozycjonowanie (off-site), czyli działania prowadzone poza witryną internetową (np. link building), oraz optymalizację stron (on-site), czyli zabiegi wpływające na treść i strukturę strony.
Pierwszym krokiem jest analiza Twojego biznesu – jak Twoja oferta wygląda na tle konkurencji, kim są klienci (czego potrzebują, co lubią, a czego nie, gdzie i jak szukają informacji) oraz jaki główny cel będzie przyświecał prowadzonym wspólnie działaniom marketingowym.
O ile celem pozycjonowania stron internetowych jest wzrost widoczności, to szeroko rozumianym celem naszej współpracy jest wzrost sprzedaży. Mamy to na uwadze, planując poszczególne działania. Każdą współpracę rozpoczynamy od audytu – to bardzo ważny element całej strategii. Jeśli poświęci mu się odpowiednio wiele uwagi na początku, zaprocentuje to szybszymi efektami. Przygotowujemy dokument, w którym wskazaliśmy wszystkie błędy utrudniające pozycjonowanie i konwersję, a także najważniejsze kroki, które trzeba podjąć w celu ich naprawienia.
Wspomnieliśmy, że celem pozycjonowania strony internetowej jest polepszenie widoczności Twoich stron w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Organiczne wyniki wyszukiwania to te, które pojawiają się na stronach Google’a. Nie trzeba za nie płacić, tak jak w przypadku kampanii reklamowych Google Ads (wyniki, których adresy URL są oznaczone napisem „Reklama”).
W ramach naszej współpracy pomożemy Ci znaleźć się możliwie jak najwyżej, osiągając:
Zadbamy też o widoczność Twoich zdjęć i grafik lub konkretnych produktów (sekcja „zakupy” Google).
Pozycjonowanie – jeśli wdrożone dobrze – pozwala osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji. Na efekty trzeba zwykle poczekać 2-3 miesiące, są one jednak długotrwałe i utrzymują się bez konieczności zwiększania nakładów. Jeśli chcesz zobaczyć efekty od razu, działania SEO możemy uzupełnić o kampanie Google Ads. Synergia tych dwóch kanałów to sposób na wyraźny, natychmiastowy boost sprzedaży.
fraz w TOP 3 po roku
fraz w TOP 10 po roku
fraz w TOP 3 po 3 latach
fraz w TOP 10 po 3 latach
Użytkownicy
Nowi użytkownicy
Sesje
Transakcje
Użytkownicy
Przychód
Sesje
Kolejność wyników wyszukiwania jest zależna od dopasowania strony do konkretnego zapytania użytkownika wyszukiwarki, a także wielu innych czynników związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem strony w Google.
Za ocenę zawartości strony i umieszczenie jej na danym miejscu w wynikach organicznych odpowiedzialny jest algorytm Google’a. Sposób jego działania nie jest w pełni znany, jednak na podstawie własnych doświadczeń oraz analizy podjętych kroków potrafimy ocenić, jakie działania wpływają pozytywnie na wynik wyszukiwania, a jakie obniżają pozycję strony.
Pozycjonowanie w Google wymaga zatem doświadczenia dużej (i aktualnej!) wiedzy, elastyczności oraz umiejętności szybkiego dostosowania metod pracy do zmieniających się algorytmów.
Pierwszym krokiem jest analiza Twojego biznesu i skrupulatny audyt. Sprawdzamy konkurencję i przygotowujemy indywidualną strategię pozycjonowania, która pozwoli prześcignąć najlepszych rywali.
Narzędzi SEO jest bardzo wiele – dopasujemy te, które najlepiej sprawdzą się w pozycjonowaniu Twojej strony. Od czego zaczniemy nasze działania?
Wszystko to pozwoli nam zwiększyć konwersję.
Działania on-site związane są z optymalizacją treści oraz technicznymi aspektami stron internetowych, które ułatwiają ich przeglądanie. Zobacz, jaką pracę wykonujemy, by Twoje strony były jak najlepiej zoptymalizowane i przyjazne dla algorytmów Google’a.
W tym aspekcie praca naszych specjalistów SEO najbardziej zazębia się z ich kolegami z działu copywritingu.
Tworzymy dla Ciebie unikatowe, oryginalne i wysokie jakości treści, które rozbudują Twoje strony oraz podstrony. Aby treść była jak najbardziej przyjazna algorytmom i przynosiła efekty w postaci konwersji, odpowiednio ją optymalizujemy. W tym celu używamy słów i fraz kluczowych oraz rozmieszczamy je w odpowiednich miejscach w tekście.
Każdy tekst wymaga profesjonalnego formatowania, które zwiększy czytelność, ale też pomoże robotom Google’a odnaleźć się w zawartości strony. Stosujemy więc krótkie akapity poprzedzane nagłówkami (H1, H2), wypunktowania i pogrubienia. Zamieszczamy w treści linki wewnętrzne oraz zewnętrzne.
Działania content marketingowe prowadzimy kompleksowo – od researchu fraz kluczowych i konkurencji, przez propozycję tematów, pisanie treści, ich dodatkową optymalizację, aż po publikacje wpisów na Twojej stronie. Jesteśmy otwarci na każdą tematykę – możesz zlecić nam pozycjonowanie bloga, sklepu lub dowolnej witryny.
Nie piszemy tekstów w ciemno! Zanim przejdziemy do tworzenia contentu, analizujemy trendy w wyszukiwaniu i wykonujemy szczegółowy research słów kluczowych. Dzięki temu Twoja treść będzie miała znacznie większe szanse na przebicie się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwaniu.
Dbamy o częstotliwość dodawania treści – dla Google’a niezwykle ważna jest Twoja wiarygodność. Potwierdza ją publikowanie treści z odpowiednią częstotliwością i ich aktualizowanie tak, by zawsze były merytoryczne, kompletne i aktualne.
Optymalizacja i formatowanie (m.in. nagłówki i adresy URL) – ważne jest, aby słowa lub frazy kluczowe zawarte były w tytułach i opisach meta, a także przyjaznych adresach URL. Prawidłowe zoptymalizowanie tych elementów pomaga pozycjonować strony.
Techniczne SEO to fundament każdej skutecznej strategii pozycjonowania. Skupia się na optymalizacji elementów technicznych strony internetowej, które wpływają na jej wydajność, dostępność i zgodność z wymaganiami wyszukiwarek. Bez solidnej podstawy technicznej, nawet najlepsze treści i strategie marketingowe mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Aby Twoje serwisy były przyjazne robotom Google’a, musimy odpowiednio zoptymalizować je pod kątem technicznym. Co robimy w tym celu?
Linki przychodzące to bardzo istotny element wpływający na ranking strony w wyszukiwarce. Off-site to w dużej mierze działania polegające na budowie naturalnego profilu odnośników (linków) prowadzących do Twojego serwisu. Ważne, aby były to odnośniki ze stron wysokiej jakości i powiązane (przynajmniej do pewnego stopnia) z tematyką witryny.
Zbudowanie wartościowej sieci linków to nie tylko zwiększenie szans na odwiedziny kolejnych internautów, ale również na podniesienie współczynnika konwersji.
Sieć linków nie może być utworzona sztucznie – prowadzić z przypadkowych miejsc lub skupiać linki utworzone masowo w wybranym serwisie. Dobre praktyki w procesie link buildingu, które możemy Ci zaproponować, to:
Jako agencja marketingowa z szeroką ofertą pozycjonujemy witryny różnego przeznaczenia – jedną z naszych specjalizacji jest pozycjonowanie sklepów e-commerce.
Naszym celem jest osiągnięcie przez strony Twojego sklepu internetowego jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania w Google. Aby to umożliwić, prowadzimy działania optymalizacyjne na platformie sklepowej, z której korzystasz. Pamiętamy o specyfice złożonych struktur serwisów e-commerce i głównym celu tego rodzaju działalności – zwiększaniu sprzedaży i konwersji.
W pozycjonowaniu sklepów internetowych łączymy praktyki SEO, które pomagają doprowadzić potencjalnych klientów do Twojego sklepu, z działaniami User Experience, dzięki którym ścieżka konwersji staje się znacznie prostsza, a użytkownicy częściej decydują się na zakup. W optymalizacji sklepów internetowych nie zapominamy również o działaniach content marketingowych (tworzymy opisy produktów, kategorii, wpisy blogowe i treści sprzedażowe).
Jesteśmy agencją marketingową z Wrocławia, ale współpracujemy z klientami z całej Polski. Pozycjonujemy strony szeroko, ale też – jeśli biznes klienta tego wymaga – prowadzimy działania ograniczone do konkretnego obszaru.
Jeśli więc klientów szukasz wyłącznie na terenie swojego miasta lub regionu, np. województwa, postaw na pozycjonowanie lokalne, którego celem jest osiągnięcie wysokich wyników dla fraz kluczowych wskazujących konkretną lokalizację firmy. Dlaczego warto pozycjonować lokalnie? Frazy lokalne są mniej konkurencyjne, dlatego zmniejszają się również koszty ich pozycjonowania. Ponadto pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do zainteresowanych klientów.
Przyzwyczajenia internautów co do rodzaju treści zmieniają się nieustannie. W ostatnim czasie ogromne znaczenie mają – obok tekstu – grafiki i formaty wideo. Jeśli zdecydujesz się na zamieszczanie na swoich stronach contentu w formie filmów, my poprowadzimy dla Ciebie działania optymalizacyjne, które sprawią, że Twoja treść wideo będzie lepiej radziła sobie w wynikach wyszukiwania w Google. Jakie działania podejmujemy, by Twój wideo content był dobrze zoptymalizowany i spozycjonowany?
Celem pozycjonowania stron firmy jest uzyskanie pierwszego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania w Google na frazy związane z ofertą. Dlatego pozycjonujemy strony na frazy, które odwołują się do oferty Klienta – z jego marką, produktami, usługami. Pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach jest też elementem uzupełniającym działania PR-owe.
Dobra opinia o marce zwiększa zaufanie potencjalnego klienta do Twojej strony, co skłania użytkowników do dokonywania zakupów, w związku skuteczne pozycjonowanie fraz sprzedażowych opartych o nazwę marki podniesie konwersję. W perspektywie czasu, dzięki tym działaniom pozycjonowanie SEO przyniesie bardziej wymierne efekty niż płatne kampanie Google Ads.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie wszystko. Kiedy uda nam się ją osiągnąć, musimy zwrócić uwagę na to, jak zachowują się na Twojej stronie internauci. Celem działań SXO jest pomoc użytkownikowi w przejściu przez ścieżkę konwersji do samego jej końca, czyli dokonania zakupu. Dzięki zmienianiu poszczególnych elementów wpływających na SEO i User Experience, tak by ścieżka konwersji była prostsza, Twój klient z dużo większym prawdopodobieństwem:
Po każdym miesiącu działań otrzymasz od nas raport, w którym przedstawimy efekty naszej pracy. Wszystkie dane oraz wykresy pochodzą z analizy dokonywanej przy użyciu profesjonalnych narzędzi używanych w naszej branży. Należą do nich:
Jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania. W trakcie pracy testujemy również nowe narzędzia, które mogą przynosić jeszcze bardziej wymierne wyniki.
Opłaty za usługi agencji marketingowej Netim mają charakter ryczałtowy. Po uzgodnieniu zakresu prac wyznaczamy całościową kwotę, która będzie obejmowała wszystkie działania podejmowane przez nas w celu poprawienia widoczności Twoich stron. Możemy również osobno wycenić usługi dodatkowe – napisanie dodatkowych treści, tworzenie stron www, działania social media, Google Ads i wiele innych.
Cena jest zależna od zakresu prac, jaki dla Ciebie wykonamy i ustalimy ją indywidualnie.
Masz budżet, który chcesz w pełni przeznaczyć na optymalizację i pozycjonowanie stron www? Przedstaw go nam – zaproponujemy Ci zakres usług, które pozwolą Ci najlepiej i najskuteczniej wykorzystać Twoje pieniądze.