Pozycjonowanie stron www (z ang. search engine optimization – SEO) to działania, które mają na celu osiągnięcie przez optymalizowane strony jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych po wpisaniu słów lub fraz kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. W działaniach SEO wyróżnia się takie czynności jak pozycjonowanie (off-site), czyli działania prowadzone poza witryną internetową (np. link building), oraz optymalizację stron (on-site), czyli zabiegi wpływające na treść i strukturę strony.
O ile celem pozycjonowania stron internetowych jest wzrost widoczności to celem naszej współpracy jest wzrost sprzedaży, dlatego pozycjonowanie uzupełniamy analizą i wytycznymi do poprawy konwersji. Zwracamy uwagę na błędy w działaniu strony, analizujemy mapy cieplne, optymalizujemy elementy strony poprawiające konwersję. Wspomnieliśmy, że celem pozycjonowania strony internetowej jest polepszenie widoczności Twoich stron w organicznych wynikach wyszukiwania pod dane słowa kluczowe. Organiczne wyniki wyszukiwania to te, które pojawiają się na stronach Google’a bez ponoszenia kosztów reklam Google Ads (dawniej kampanie AdWords ) (wyniki, których adresy URL są oznaczone napisem „Reklama”).
Organiczne wyniki wyszukiwania wyświetlają się zazwyczaj w liczbie dziesięciu na każdej stronie. Oprócz wyników organicznych na stronach pojawiają się również reklamy Google Ads oraz:
Kolejność wyników wyszukiwania jest zależna od dopasowania strony do zapytania użytkowników wyszukiwarki, a także mnóstwa innych czynników związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem strony w Google. Za ocenę zawartości strony i umieszczenie jej na danym miejscu w wynikach organicznych odpowiedzialny jest algorytm Google’a. Sposób jego działania nie jest w pełni znany, jednak na podstawie własnych doświadczeń oraz analizy podjętych kroków potrafimy ocenić, jakie działania wpływają pozytywnie na wynik wyszukiwania, a jakie obniżają pozycję strony. Pozycjonowanie w Google wymaga zatem od nas dużej elastyczności oraz umiejętności dostosowania metod pracy do zmieniających się algorytmów.
Działań mających na celu poprawienie pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania w Google jest bardzo dużo i w ramach pracy dla naszych Klientów podejmujemy się wszystkich wspierających wypracowanie wzrostów dla Twojej strony. Po nawiązaniu współpracy realizujemy poszczególne kroki w celu zoptymalizowania i pozycjonowania Twoich stron:
Działania on-site związane są z optymalizacją treści oraz technicznymi aspektami stron internetowych, które ułatwiają ich przeglądanie. Zobacz, jaką pracę wykonujemy, by Twoje strony były jak najlepiej zoptymalizowane i przyjazne dla algorytmów Google’a.
W tym aspekcie praca naszych specjalistów SEO najbardziej zazębia się z ich kolegami z działu copywritingu. Tworzymy dla Ciebie unikatowe i oryginalne treści, które rozbudują Twoje strony oraz podstrony. Aby treść była jak najbardziej przyjazna algorytmom odpowiednio ją formatujemy. W tym celu używamy słów i fraz kluczowych oraz rozmieszczamy je w odpowiednich miejscach w tekście, budujemy ją w sposób ułatwiający czytanie – krótkie akapity poprzedzane nagłówkami, wypunktowania i pogrubienia. Zamieszczamy w treści linki wewnętrzne oraz zewnętrzne.
W działaniach content marketinowych stworzymy dla Ciebie wartościowe merytorycznie artykuły, zadbamy o pozycjonowanie bloga oraz publikację tekstów.
Nie piszemy tekstów w ciemno! Zanim przejdziemy do tworzenia contentu analizujemy trendy w wyszukiwaniu i wykonujemy szczegółowy research słów kluczowych. Dzięki temu Twoja treść będzie miała znacznie większe szanse na przebicie się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwaniu. W tworzeniu treści ważne są również inne jej aspekty.
Częstotliwość dodawania treści – dla Google’a niezwykle ważna jest Twoja wiarygodność. Potwierdza ją publikowanie treści z odpowiednią częstotliwością i ich aktualizowanie tak by zawsze były merytoryczne i kompletne.
Nagłówki i adresy URL – ważne jest, aby słowa lub frazy kluczowe zawarte były w tytułach i opisach meta, a także przyjaznych adresach URL. Prawidłowe zoptymalizowanie tych elementów pomaga pozycjonować strony.
Aby Twoje serwisy były przyjazne robotom Google’a, musimy odpowiednio zoptymalizować je pod kątem technicznym. Co robimy w tym celu?
Off-site to działania polegające na budowie naturalnego i wysokiej jakoś profilu odnośników wskazujących na Twój serwis. Linki przychodzące to bardzo istotny element wpływający na ranking strony w wyszukiwarce. Zbudowanie wartościowej sieci linków to nie tylko zwiększenie szans na odwiedziny kolejnych internautów, ale również na podniesienie współczynnika konwersji.
Naszym celem jest osiągnięcie przez strony Twojego sklepu internetowego jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania w Google’u. Aby to osiągnąć dokonujemy optymalizacji na platformach sklepowych znając specyfikę złożonych struktur serwisów e-commerce. W pozycjonowaniu sklepów internetowych łączymy praktyki SEO, które pomagają doprowadzić potencjalnych klientów do Twojego sklepu, z działaniami User Experience, dzięki którym ścieżka konwersji staje się znacznie prostsza, a użytkownik częściej decyduje się na dokonanie zakupu. W optymalizacji stron sklepów internetowych nie zapominamy również o działaniach content marketingowych.
Jeśli klientów swojego biznesu szukasz wyłącznie na terenie swojego miasta lub regionu, np. województwa, postaw na pozycjonowanie lokalne, którego celem jest osiągnięcie wysokich wyników dla fraz kluczowych wskazujących konkretną lokalizację firmy. Dlaczego warto pozycjonować lokalnie? Frazy lokalne są mniej konkurencyjne, dlatego zmniejszają się również koszty ich pozycjonowania. Ponadto pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do zainteresowanych klientów.
Przyzwyczajenia internautów co do rodzaju treści zmieniają się nieustannie, a w ostatnim czasie mocno skręcają w stronę wideo oraz infografik. Jeśli zdecydujesz się na zamieszczanie na swoich stronach contentu w formie filmów, my poprowadzimy dla Ciebie działania optymalizacyjne, które sprawią, że Twoja treść wideo będzie lepiej radziła sobie w wynikach wyszukiwania w Google. Jakie działania podejmujemy, by Twój wideo content był dobrze zoptymalizowany i spozycjonowany?
Celem pozycjonowania stron firmy jest uzyskanie pierwszego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania w Google na frazy związane z ofertą. W tym celu pozycjonujemy strony na frazy związane bezpośrednio z ofertą – np. marką, produktami, usługami. Pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach jest elementem uzupełniającym działania PR-owe. Dobra opinia o marce zwiększa zaufanie potencjalnego klienta do Twojej strony, co skłania użytkowników do dokonywania zakupów, w związku skuteczne pozycjonowanie fraz sprzedażowych opartych o nazwę marki podniesie konwersję. W perspektywie czasu, dzięki tym działaniom pozycjonowanie SEO przyniesie bardziej wymierne efekty niż płatne kampanie Google Ads.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie wszystko. Kiedy uda nam się ją osiągnąć, musimy zwrócić uwagę na to, jak zachowują się na Twojej stronie internauci. Celem działań SXO jest pomoc użytkownikowi w przejściu przez ścieżkę konwersji do samego jej końca, czyli dokonania zakupu. Dzięki zmienianiu poszczególnych elementów wpływających na SEO i User Experience, tak by ścieżka konwersji była prostsza, Twój klient z dużo większym prawdopodobieństwem:
Po każdym miesiącu działań otrzymasz od nas raport, w którym przedstawimy efekty naszej pracy. Wszystkie dane oraz wykresy pochodzą z analizy dokonywanej przy użyciu profesjonalnych narzędzi używanych w naszej branży. Należą do nich:
Opłaty za usługi agencji Netim mają charakter ryczałtowy. Po uzgodnieniu zakresu prac wyznaczamy całościową kwotę, która będzie obejmowała wszystkie działania podejmowane przez nas w celu poprawienia widoczności Twoich stron, a także prowizję. Istnieje również możliwość osobnej wyceny usług oraz prowizji. Cena jest zależna od zakresu prac, jaki dla Ciebie wykonamy.