Dobry marketing firmy zapewnia wiele korzyści dla biznesu – więcej niż działania podejmowane bez strategii i planu. Od budżetu firmy oraz jej celów zależy wybór formy promocji marki. Nawet przy niewielkim nakładzie finansowym jesteś w stanie zwiększyć przychody i dotrzeć do nowych klientów. Na czym polega skuteczny marketing w małej firmie i od czego zacząć działanie?
Spis treści
Czym jest marketing w firmie?
Marketing w firmie to działania nastawione na zwiększanie dochodu. Zarobek jest głównym celem podejmowania różnych aktywności reklamowych, które mogą pośrednio wpływać na wzrost znaczenia marki na rynku lub ułatwiać dotarcie do nowych klientów. Skuteczny marketing firmy obejmuje proaktywność na różnych płaszczyznach i skupia się na m.in.:
- kreowaniu spójnej komunikacji,
- zwiększaniu rozpoznawalności firmy z wykorzystaniem różnych platform,
- dostarczaniu wartości poprzez prezentowanie usług lub produktów,
- pogłębianiu relacji z klientami,
- zachęcaniu do wykonania określonego działania, np. skorzystania z promocji.
Przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych form prowadzenia marketingu w małej firmie – zarówno offline, jak i online. Do popularnych rozwiązań należą m.in. aktywność w social mediach, tworzenie treści wizerunkowych, płatne reklamy oraz działania SEO umożliwiające pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Jakie działania marketingowe w małej firmie przynoszą korzyści?
Ze względu na ograniczone możliwości finansowe małe firmy często całkowicie rezygnują z marketingu i pozostają w błędnym kole niepowodzeń. Następstwem bierności w działaniu jest stale powiększająca się konkurencja, która zdobywa przychylność klientów zainteresowanych konkretnym rodzajem usług lub produktów.
Możesz temu zaradzić, starannie planując strategię i wdrażając w Twojej firmie marketing internetowy, który nawet przy niewielkim nakładzie finansowym pozwoli Ci czerpać więcej biznesowych korzyści.
W małym przedsiębiorstwie brakuje osób, które mogą zająć się prowadzeniem działań marketingowych, a zatrudnienie specjalisty bywa nieopłacalne w dłuższej perspektywie czasu. Korzystnym rozwiązaniem jest outsourcing marketingu i współpraca z agencją marketingową w zakresie wybranych form działania.
Marketing internetowy dla małych firm – na czym polega?
Marketing w małej firmie skupiony wyłącznie na działaniach internetowych pozwala zwiększyć rozpoznawalność oraz świadomość marki na rynku, a także dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Wśród współczesnych narzędzi promocji duże znaczenie dla rozwoju biznesu ma pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego.
Użytkownicy chętnie wybierają formę zakupów online, szukają informacji oraz opinii na temat danego usługodawcy w internecie. Działania SEO zwiększają widoczność firmy na rynku poprzez wzrost pozycji w wyszukiwarce internetowej, a tym samym – zwiększają szansę na większy dochód.
Pozycjonowanie strony może mieć rozległy zasięg lub koncentrować się na pozyskaniu klientów lokalnie np. wyłącznie na obszarze świadczenia usług firmy. Takie podejście zapobiega przepalaniu budżetu i skutkuje wysoką efektywnością działań optymalizacyjnych.
Czy warto wybrać outsourcing marketingu w firmie?
Zlecenie promocji marki w internecie firmie zewnętrznej pozwoli Ci dostrzec efekty w krótszym czasie niż przy próbach samodzielnego działania.
Agencja marketingowa rozpoczyna współpracę od dokładnego poznania charakteru Twojej działalności, branży i konkurencyjności. Następnie na podstawie analiz i faktycznych danych z narzędzi specjaliści opracowują strategię odpowiadającą celom przedsiębiorstwa. Plan działania może obejmować m.in. pozycjonowanie, content marketing, kampanie Ads oraz social media marketing.
Działania marketingowe ustala się indywidualnie z przedstawicielem firmy, weryfikując możliwości finansowe i główne cele. Możesz wybrać jedną usługę lub pakiet obejmujący kilka obszarów działań specjalistów z różnych dziedzin (SEO techniczne, przygotowywanie treści przez copywriterów, optymalizacja Profilu Firmy w Google, video SEO, kampanie PPC, przygotowywanie postów do mediów społecznościowych).
W jednym miejscu skoncentrowane są wszystkie działania promocyjne wokół Twojej marki, a eksperci pomogą Ci wybrać najlepszy sposób do zwiększenia zysku z działalności.
Dobry marketing firmy niskim kosztem – czy to możliwe?
Strategia pozycjonowania zaplanowana przy współpracy z agencją marketingową koncentruje się na wielu aspektach i obejmuje działania techniczne na stronie oraz poza nią. Specjaliści zajmują się optymalizacją struktury witryny oraz treści obecnych na stronie, a także pozyskują wartościowe linki, które stopniowo wzmacniają siłę domeny.
Mimo że czas oczekiwania na efekty SEO zwykle trwa dłużej niż przy tworzeniu płatnych kampanii reklamowych – wybór tej ścieżki promocji opłaca się nawet przy niskim budżecie i pozwala w sposób organiczny zwiększyć liczbę odwiedzin użytkowników na stronie, a tym samym sprzedaż produktu lub usługi.
Perfekcjonistka w tekstach. W branży content marketingu obecna od 2 lat. Jak sama mówi, lubi swoją pracę za to, że może się popisać. Stale rozwija swoje umiejętności praktyczne i zgłębia tajniki SEO. Wolne chwile spędza na praktyce jogi i spotkaniach z przyjaciółmi.