Jakie efekty w SEO można osiągnąć po roku współpracy w trudnej branży?


Wstęp

Irbis to nasz klient, który prowadzi sklep online z biżuterią, głównie dla kobiet działający na silniku typu SaaS. Domena została utworzona ok. 12 miesięcy przed rozpoczęciem działań, dlatego można uznać, że zaczynaliśmy "od zera". Wcześniej nie były prowadzone na niej żadne działania. Czysty profil linków, brak optymalizacji.

Otoczenie konkurencyjne to kilku silnych liderów będących na rynku od lat. Na dalszych pozycjach występowały także mocne serwisy, jednak ze słabszym brandem. Tym casem chcieliśmy pokazać, ile można osiągnąć i w jakim czasie, biorąc pod uwagę tak trudną branżę i niewielki budżet.

Podjęte działania

Po wstępnej analizie konkurencji potwierdziliśmy nasze przypuszczenia - nie będzie łatwo. Zaczęliśmy oczywiście od pełnego audytu i sprawdzenia kondycji witryny. Kluczową rolę odegrała analiza słów kluczowych, które nie są zbyt konkurencyjne i jednocześnie mogą przynieść dodatkowy ruch i konwersje. Na tej podstawie drzewo kategorii zostało znacznie rozbudowane. Zadbaliśmy także o odpowiednią optymalizację kluczowych elementów na najważniejszych podstronach.

Witryna nie miała dużego autorytetu w oczach wyszukiwarki, dlatego zaleciliśmy stworzenie działu blogowego i wybraliśmy odpowiednie frazy dla każdego artykułu. Dzięki temu chcieliśmy zwiększyć autorytet tematyczny witryny oraz odpowiedzieć na pytania użytkowników. Dodatkowym atutem było pokrycie większej ilości fraz, a przez to zdobycie dodatkowego ruchu z wyszukiwarki. Każdego miesiąca, we współpracy z klientem powstają nowe treści, które po zaindeksowaniu zaczęły zajmować dobre pozycje i przekładać się na dodatkowych użytkowników.

Nieodłączną częścią strategii było systematyczne pozyskiwanie wartościowych linków na podstawie analizy profili linków konkurencji oraz własnego doświadczenia. Dzięki temu mogliśmy ocenić, które z linków są warte pozyskania i powinny wpłynąć pozytywnie na osiągane efekty.

Tak szerokie podejście do projektu przełożyło się na dynamiczne wzrosty widoczności i nowych klientów.

A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Niektóre z wykonanych działań:

  • optymalizacja meta-tagów tj. title, meta-description, nagłówki;
  • wykonanie przekierowań z błędnych adresów url (po zmianie struktury menu);
  • optymalizacja adresów URL i zastosowanie przekierowań 301;
  • wyczyszczenie indeksu strony ze zbędnych podstron;
  • optymalizacja i rozbudowa linkowania wewnętrznego;
  • rozbudowa lub utworzenie treści opisowej dla najważniejszych kategorii;
  • nieustanna analiza fraz na artykuły poradnikowe;
  • analiza intencyjności fraz;
  • systematyczna analiza logów serwera;
  • systematyczna analiza podejmowanych działań i ich wpływu na osiągane wyniki.

Wypracowane efekty

Więcej słów kluczowych w wynikach organicznych

Wykres widoczności w TOP 3 organicznych wyników wyszukiwania

Wykres widoczności w TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania

Większy ruch w serwisie

Dynamiczne wzrosty widoczności systematycznie budują ruch w witrynie. Jest to potwierdzeniem, że odpowiednio dobrana strategia SEO przynosi w krótkim okresie czasu (jakim jest rok od startu działań SEO dla nowego serwisu) wymierne korzyści nawet w konkurencyjnej branży.

4436 %

więcej użytkowników

1867 %

więcej sesji

609%

więcej transakcji


Wykres sesji z wejść organicznych w ujęciu rocznym

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami