Makpol to firma sprzedająca drzwi, bramy, ogrodzenia, szlabany, zestawy automatyki bramowej i inne elementy wykończeniowe. Jej oferta obejmuje sprzedaż rozwiązań różnych producentów, a także usługę montażu, serwis i doradztwo. Firma działa na terenie Wrocławia oraz we wszystkich miejscowościach w promieniu 60 km od miasta.
Klient zgłosił się do nas z zamiarem zwiększenia widoczności nowo powstałej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W momencie rozpoczęcia współpracy strona nie była widoczna na ani jedną frazę w TOP 3, ani TOP 10 wyników Google'a.
Start współpracy – kwiecień 2021. Widoczność w wyszukiwarce: 1 fraza kluczowa w TOP 10
Źródło: senuto.com
Działania na stronie (w tym przygotowanie i optymalizację treści) prowadziliśmy do lutego 2022. Case Study Makpol to przykład, że przemyślana strategia SEO daje długofalowe efekty – dobre treści zwiększają widoczność strony długo po tym, jak zostały napisane.
Wykres poniżej przedstawia wzrost liczby słów kluczowych po 1,5 roku od uruchomienia działań (listopad 2022, gdzie strona jest widoczna już na 138 fraz w TOP 10 i 60 fraz w TOP3).
Źródło: senuto.com
Przed rozpoczęciem prac przygotowaliśmy szczegółowy audyt, w którym określiliśmy kondycję strony oraz wskazaliśmy kluczowych konkurentów. Optymalizację strony zaplanowaliśmy na słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnych klientów, ze szczególnym uwzględnieniem tych, na które wyświetla się również nasza konkurencja. Pamiętaliśmy przy tym o lokalnym charakterze działalności naszego klienta, dlatego wybrane frazy i słowa kluczowe rozwinęliśmy o nazwę miasta i/lub regionu (w tym przypadku był to Wrocław).
Pracowaliśmy na relatywnie niewielkim budżecie w bardzo konkurencyjnej branży o lokalnym charakterze. Wszystko to wymagało od nas podjęcia działań w niewielkiej skali, jednak dostosowanych precyzyjnie do specyfiki działalności firmy oraz do zachowań jej klientów.
Średni ruch organiczny na stronie miesięcznie. Źródło: ahrefs.com
Po roku od rozpoczęcia współpracy w każdym miesiącu stronę odwiedzało ponad 1 000 osób, natomiast po upływie 1,5 roku od wdrożenia działań – są to już ponad 2 000 użytkowników . Wszystkie te osoby trafiły na stronę z organicznych wyników wyszukiwania Google (bez wsparcia reklamowego).
Dobrze zaprojektowane, wdrożone i następnie regularnie prowadzone działania SEO/CONTENT pozwalają na wyraźny wzrost użytkowników na stronie, nawet przy niewielkim budżecie. Na pierwsze efekty trzeba poczekać zwykle kilka miesięcy, jednak później można liczyć na wzrost niemal wykładniczy.
Ruch organiczny na stronie dla projektu Makpol w wybranych miesiącach:
Ruch organiczny na stronie w wybranych miesiącach. Źródło: ahrefs.com
Jak utrzymać tendencję wzrostową? Przede wszystkim trzeba utrzymać regularność w dodawaniu nowych treści (sekcja blog, nowe podstrony).
W omawianym okresie (1.04.2021 – 29.11.2022) link do strony Makpol w wynikach wyszukiwania pojawił się ponad 490 000 razy.
Liczba fraz kluczowych, na które wyświetla się strona www, stan na 29.11.2022 (po ponad 1,5 roku od startu działań). Źródło danych: senuto.com
Tabela przedstawia liczbę fraz, na które nasze artykułu blogowe są widoczne w wynikach wyszukiwania Google
TOP 10 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na 138 fraz kluczowych.
TOP 3 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na 60 fraz kluczowe.
Najczęściej wyświetlane i odwiedzane podstrony w okresie 01.04.22-29.11.22
Najczęściej wyświetlane strony. Źródło danych: Google Search Console
Warto szczególnie zwrócić uwagę na obecny w zestawieniu na pierwszym miejscu artykuł blogowy, który zaledwie 11 miesięcy od daty publikacji generuje ruch na poziomie niemal 2 000 kliknięć.
Przeznaczając na działania relatywnie niewielki budżet, w kilka miesięcy uzyskaliśmy widoczność na najważniejsze frazy kluczowe związane z działalnością klienta. Mając na uwadze lokalny charakter oferty, zawęziliśmy obszar działania do Wrocławia i okolic. Wybraliśmy równie niszowe frazy, tym samym jeszcze bardziej zoptymalizowaliśmy koszty, maksymalizując skuteczność. Nasze działania były ukierunkowane tylko na zainteresowane osoby, na konkretnym obszarze).
Już po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań:
Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!
Skontaktuj się z nami