Jak w rok – przy niewielkim budżecie – zwiększyliśmy ruch na stronie lokalnej od zera do tysiąca użytkowników miesięcznie?



Makpol to firma sprzedająca drzwi, bramy, ogrodzenia, szlabany, zestawy automatyki bramowej i inne elementy wykończeniowe. Jej oferta obejmuje sprzedaż rozwiązań różnych producentów, a także usługę montażu, serwis i doradztwo. Firma działa na terenie Wrocławia oraz we wszystkich miejscowościach w promieniu 60 km od miasta.


Plan na content i SEO


Klient zgłosił się do nas z zamiarem zwiększenia widoczności nowo powstałej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W momencie rozpoczęcia współpracy strona nie była widoczna na ani jedną frazę w TOP 3, ani TOP 10 wyników Google'a.


Start współpracy – kwiecień 2021. Widoczność w wyszukiwarce: 1 fraza kluczowa w TOP 10



Źródło: senuto.com


Działania na stronie (w tym przygotowanie i optymalizację treści) prowadziliśmy do lutego 2022. Case Study Makpol to przykład, że przemyślana strategia SEO daje długofalowe efekty – dobre treści zwiększają widoczność strony długo po tym, jak zostały napisane.


Wykres poniżej przedstawia wzrost liczby słów kluczowych po 1,5 roku od uruchomienia działań (listopad 2022, gdzie strona jest widoczna już na 138 fraz w TOP 10 i 60 fraz w TOP3).



Źródło: senuto.com


Jak tego dokonaliśmy?


  1. W niecałe dwa miesiące napisaliśmy ponad 60 000 zzs (znaków ze spacjami, czyli blisko 10 000 słów) nowych treści na wszystkie podstrony serwisu.
  2. Uruchomiliśmy sekcję „blog”, w której regularnie publikowaliśmy średnio 2 teksty miesięcznie, zoptymalizowane pod odpowiednie frazy (dobrane na podstawie wyszukiwań użytkowników).
  3. Równolegle wykonaliśmy optymalizację treści pod kątem SEO, zoptymalizowaliśmy nagłówki, strukturę strony i sposób prezentacji tekstów (poprawa struktury i czytelności).
  4. Po wysyceniu serwisu treściami rozpoczęliśmy regularną publikację artykułów sponsorowanych, które pomogły zrealizować założenia strategii linku buildingu (pozyskiwania ruchu na stronę z zewnętrznych serwisów).

Jakie frazy wybraliśmy i dlaczego te?

Przed rozpoczęciem prac przygotowaliśmy szczegółowy audyt, w którym określiliśmy kondycję strony oraz wskazaliśmy kluczowych konkurentów. Optymalizację strony zaplanowaliśmy na słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnych klientów, ze szczególnym uwzględnieniem tych, na które wyświetla się również nasza konkurencja. Pamiętaliśmy przy tym o lokalnym charakterze działalności naszego klienta, dlatego wybrane frazy i słowa kluczowe rozwinęliśmy o nazwę miasta i/lub regionu (w tym przypadku był to Wrocław).


Efekty podjętych działań: wyraźnie zwiększyliśmy ruch na stronie


Pracowaliśmy na relatywnie niewielkim budżecie w bardzo konkurencyjnej branży o lokalnym charakterze. Wszystko to wymagało od nas podjęcia działań w niewielkiej skali, jednak dostosowanych precyzyjnie do specyfiki działalności firmy oraz do zachowań jej klientów.


Nasze działania pozwoliły osiągnąć istotny wzrost liczby użytkowników na stronie:

Średni ruch organiczny na stronie miesięcznie. Źródło: ahrefs.com


Po roku od rozpoczęcia współpracy w każdym miesiącu stronę odwiedzało ponad 1 000 osób, natomiast po upływie 1,5 roku od wdrożenia działań – są to już ponad 2 000 użytkowników . Wszystkie te osoby trafiły na stronę z organicznych wyników wyszukiwania Google (bez wsparcia reklamowego).


Dobrze zaprojektowane, wdrożone i następnie regularnie prowadzone działania SEO/CONTENT pozwalają na wyraźny wzrost użytkowników na stronie, nawet przy niewielkim budżecie. Na pierwsze efekty trzeba poczekać zwykle kilka miesięcy, jednak później można liczyć na wzrost niemal wykładniczy.

Ruch organiczny na stronie dla projektu Makpol w wybranych miesiącach:

Ruch organiczny na stronie w wybranych miesiącach. Źródło: ahrefs.com


Jak utrzymać tendencję wzrostową? Przede wszystkim trzeba utrzymać regularność w dodawaniu nowych treści (sekcja blog, nowe podstrony).

W omawianym okresie (1.04.2021 – 29.11.2022) link do strony Makpol w wynikach wyszukiwania pojawił się ponad 490 000 razy.


Zwiększyliśmy widoczność na istotne frazy kluczowe


Liczba fraz kluczowych, na które wyświetla się strona www, stan na 29.11.2022 (po ponad 1,5 roku od startu działań). Źródło danych: senuto.com


Tabela przedstawia liczbę fraz, na które nasze artykułu blogowe są widoczne w wynikach wyszukiwania Google


TOP 10 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na 138 fraz kluczowych.

TOP 3 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na 60 fraz kluczowe.


Najczęściej wyświetlane i odwiedzane podstrony w okresie 01.04.22-29.11.22



Najczęściej wyświetlane strony. Źródło danych: Google Search Console


Warto szczególnie zwrócić uwagę na obecny w zestawieniu na pierwszym miejscu artykuł blogowy, który zaledwie 11 miesięcy od daty publikacji generuje ruch na poziomie niemal 2 000 kliknięć.


Co klient zyskał dzięki naszym działaniom?


Przeznaczając na działania relatywnie niewielki budżet, w kilka miesięcy uzyskaliśmy widoczność na najważniejsze frazy kluczowe związane z działalnością klienta. Mając na uwadze lokalny charakter oferty, zawęziliśmy obszar działania do Wrocławia i okolic. Wybraliśmy równie niszowe frazy, tym samym jeszcze bardziej zoptymalizowaliśmy koszty, maksymalizując skuteczność. Nasze działania były ukierunkowane tylko na zainteresowane osoby, na konkretnym obszarze).


Już po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań:

  1. dorównaliśmy w wynikach wyszukiwania konkurentom, którzy funkcjonują w internecie o wiele dłużej,
  2. zaczęliśmy skutecznie konkurować o najwyższe pozycje w Google ze znacznie większymi markami, również z tymi o zasięgu ogólnopolskim.

Regularna publikacja treści na blogu (zaplanowanych i opracowanych według precyzyjnie określonej strategii contentowej), umożliwiła szybki wzrost autorytetu domeny (jej „ważności” w oczach Google), co przełożyło się na większą ilość wejść na bloga (a stamtąd, dzięki odpowiedniemu linkowaniu również na podstrony). Prowadząc równolegle działania analityczne (zbieranie informacji o użytkownikach), utworzyliśmy bazę potencjalnych klientów, do których można dotrzeć z ofertą ponownie – przez działania remarketingowe w ramach kampanii reklamowych Google Ads.

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami