Jak konsekwentna rozbudowa bloga i dokładna optymalizacja treści pozwoliła na wzrost widoczności fraz w TOP10 o 830%

Prominent (ocacubezpieczeniakrakow.pl) to nasz klient, prowadzący własne biuro ubezpieczeń w Krakowie, oferujące ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczenia nieruchomości, na życie, dla firm, NNW, turystyczne i dla rolników.

Było to dla nas wyzwanie bo klient nie dysponował dużym budżetem. Na wiele fraz jednak udało się osiągnąć czołowe pozycje, wyprzedzając zdecydowanie większe firmy.

Nasza opieka nad stroną usługową klienta w zakresie szeroko pojętego SEO zawiera takie działania jak m.in. optymalizacja techniczna, content marketing, linkbuilding, optymalizacja i rozwój wizytówki GMB(Google My Business – wizytówki firm Google).

Wybranym wspólnie celem w działaniach marketingowych było zwiększenie ruchu w witrynie poprzez zwiększenie widoczności działalności klienta na kluczowe w jego dziedzinie frazy lokalne, jak i ogólne. Wyniki, które uzyskaliśmy, przerosły jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Dane z Google Search Console od początku współpracy w 09.01.2022 (stan na dzień 12.05.2023)

Dzięki odpowiedniej analizie branży, konkurencji i zastanego stanu domeny udało nam się osiągnąć założone cele i stworzyć miejsce przyjazne, chętnie odwiedzane przez użytkowników poszukujących usług, jak i pomocnych informacji w zakresie ubezpieczeń.

 

Problemy z którymi się spotkaliśmy

Domena klienta posiadała już pewną historię w przeglądarce, dzięki czemu nie była kompletnie obca robotom indeksującym. Już na pierwszy rzut oka byliśmy świadomi problemów, które dotykały potencjał pozycjonowania domeny, a dokładna analiza pozwoliła nam je potwierdzić.

Strona internetowa – a dokładniej jej struktura – nie była optymalna do prowadzenia efektownych działań związanych z jej pozycjonowaniem, a szata graficzna zdecydowanie odbiegała od dzisiejszych standardów.

Treści na witrynie były krótkie i nie wyczerpywały tematyki, brakowało im również optymalizacji pod kątem kluczowych dla działalności fraz.

Ze względu na mały stopień rozbudowania witryny, linkowanie wewnętrzne było na równie niskim poziomie. Google zdecydowanie nie uważał domeny za autorytet w branży. Postanowiliśmy to zmienić.

 

Podjęte działania

 

Nasze działania rozpoczęliśmy od pełnego audytu i sprawdzenia kondycji witryny. Dzięki dokładnemu przeanalizowaniu stanu zastanego domeny. Po wyciągnięciu wniosków, wykonaliśmy analizę słów kluczowych i strategicznie rozmieściliśmy je w zakładkach przygotowanej na nowo struktury.

Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy nową, zoptymalizowaną i rozbudowaną strukturę strony oraz nową, przyjaźniejszą dla użytkownika szatę graficzną.

Po tchnięciu świeżości w strukturę witryny, rozpoczęliśmy optymalizację i rozbudowę treści obecnych, przygotowaliśmy również treści nowe, na nowo dodane zakładki do serwisu, rozdzielające typy oferowanych ubezpieczeń.

Równocześnie z rozbudową content-u na witrynie powiązanego z usługami, założyliśmy bloga firmowego, rozbudowując go o artykuły z wcześniej dobranymi frazami. W ten sposób wzmacnialiśmy autorytet klienta jako profesjonalisty w swojej branży – poruszając tematykę poszczególnych segmentów oferty klienta i odpowiadając na wyszukiwane przez użytkowników zapytania wypełniając, tym samym klastry informacyjne

Prowadziliśmy również kampanię link buildingową. Kampania link buildingowa miała na celu pozyskanie najlepszych możliwie linków w budżecie klienta, mających na celu znaczące wzmocnienie profilu linkowego.

Kampanię uprzedziliśmy dokładną analizą pozyskiwanych linków przez konkurencję oraz researchem i przeanalizowanym stanem miejsc do publikacji. Dzięki temu mogliśmy wiedzieć w jakie linki powinniśmy zainwestować, które następnie przełożą się pozytywnie na oczekiwane efekty.

A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

 

Część działań podjętych w projekcie:

 

  1. Optymalizacja adresów URL z przekierowaniem 301
  2. Optymalizacja meta-tytułów i nagłówków pod frazy kluczowe
  3. Wykluczenie zbędnych zakładek z indeksu strony
  4. Utworzenie nowej struktury strony
  5. Rozbudowa i utworzenie treści pod frazy dla konkretnych zakładek usługowych
  6. Utworzenie i rozbudowa bloga o artykuły
  7. Poprawa błędów wynikających z narzędzia GSC
  8. Znacząca rozbudowa linkowania wewnętrznego
  9. Optymalizacja wizytówki GMB
  10. Ciągła analiza podejmowanych działań i ich wpływu na wyniki

 

Pora więc na pytanie, jak nasze działania wpłynęły na widoczność serwisu?

 

Wzrost widoczności serwisu w TOP 10 z 13 do ponad 100 słów kluczowych!

Dzięki skrupulatnym i ciągłym działaniom, udało nam się zwiększyć liczbę słów kluczowych widocznych:

 

w TOP 3 z 1 na 20 fraz.

Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP3 po ponad roku współpracy.

 

W TOP10 z 13 na 108 fraz (wzrost o ponad 800%)

Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP10 po ponad roku współpracy.

 

W TOP50 z 55 na 1280 fraz ( wzrost o ponad 2300%)

Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP50 po ponad roku współpracy.

 

Jak przełożyły się działania związane z widocznością serwisu na rzeczywisty ruch na stronie?

 

                                                                  Sesje                          Użytkownicy

Dane na dzień (12.05.2023) z narzędzia Google Analytics