Prominent (ocacubezpieczeniakrakow.pl) to nasz klient, prowadzący własne biuro ubezpieczeń w Krakowie, oferujące ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczenia nieruchomości, na życie, dla firm, NNW, turystyczne i dla rolników.
Było to dla nas wyzwanie bo klient nie dysponował dużym budżetem. Na wiele fraz jednak udało się osiągnąć czołowe pozycje, wyprzedzając zdecydowanie większe firmy.
Nasza opieka nad stroną usługową klienta w zakresie szeroko pojętego SEO zawiera takie działania jak m.in. optymalizacja techniczna, content marketing, linkbuilding, optymalizacja i rozwój wizytówki GMB(Google My Business – wizytówki firm Google).
Wybranym wspólnie celem w działaniach marketingowych było zwiększenie ruchu w witrynie poprzez zwiększenie widoczności działalności klienta na kluczowe w jego dziedzinie frazy lokalne, jak i ogólne. Wyniki, które uzyskaliśmy, przerosły jednak nasze najśmielsze oczekiwania.
Dane z Google Search Console od początku współpracy w 09.01.2022 (stan na dzień 12.05.2023)
Dzięki odpowiedniej analizie branży, konkurencji i zastanego stanu domeny udało nam się osiągnąć założone cele i stworzyć miejsce przyjazne, chętnie odwiedzane przez użytkowników poszukujących usług, jak i pomocnych informacji w zakresie ubezpieczeń.
Domena klienta posiadała już pewną historię w przeglądarce, dzięki czemu nie była kompletnie obca robotom indeksującym. Już na pierwszy rzut oka byliśmy świadomi problemów, które dotykały potencjał pozycjonowania domeny, a dokładna analiza pozwoliła nam je potwierdzić.
Strona internetowa – a dokładniej jej struktura – nie była optymalna do prowadzenia efektownych działań związanych z jej pozycjonowaniem, a szata graficzna zdecydowanie odbiegała od dzisiejszych standardów.
Treści na witrynie były krótkie i nie wyczerpywały tematyki, brakowało im również optymalizacji pod kątem kluczowych dla działalności fraz.
Ze względu na mały stopień rozbudowania witryny, linkowanie wewnętrzne było na równie niskim poziomie. Google zdecydowanie nie uważał domeny za autorytet w branży. Postanowiliśmy to zmienić.
Nasze działania rozpoczęliśmy od pełnego audytu i sprawdzenia kondycji witryny. Dzięki dokładnemu przeanalizowaniu stanu zastanego domeny. Po wyciągnięciu wniosków, wykonaliśmy analizę słów kluczowych i strategicznie rozmieściliśmy je w zakładkach przygotowanej na nowo struktury.
Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy nową, zoptymalizowaną i rozbudowaną strukturę strony oraz nową, przyjaźniejszą dla użytkownika szatę graficzną.
Po tchnięciu świeżości w strukturę witryny, rozpoczęliśmy optymalizację i rozbudowę treści obecnych, przygotowaliśmy również treści nowe, na nowo dodane zakładki do serwisu, rozdzielające typy oferowanych ubezpieczeń.
Równocześnie z rozbudową content-u na witrynie powiązanego z usługami, założyliśmy bloga firmowego, rozbudowując go o artykuły z wcześniej dobranymi frazami. W ten sposób wzmacnialiśmy autorytet klienta jako profesjonalisty w swojej branży – poruszając tematykę poszczególnych segmentów oferty klienta i odpowiadając na wyszukiwane przez użytkowników zapytania wypełniając, tym samym klastry informacyjne
Prowadziliśmy również kampanię link buildingową. Kampania link buildingowa miała na celu pozyskanie najlepszych możliwie linków w budżecie klienta, mających na celu znaczące wzmocnienie profilu linkowego.
Kampanię uprzedziliśmy dokładną analizą pozyskiwanych linków przez konkurencję oraz researchem i przeanalizowanym stanem miejsc do publikacji. Dzięki temu mogliśmy wiedzieć w jakie linki powinniśmy zainwestować, które następnie przełożą się pozytywnie na oczekiwane efekty.
Pora więc na pytanie, jak nasze działania wpłynęły na widoczność serwisu?
Dzięki skrupulatnym i ciągłym działaniom, udało nam się zwiększyć liczbę słów kluczowych widocznych:
w TOP 3 z 1 na 20 fraz.
Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP3 po ponad roku współpracy.
W TOP10 z 13 na 108 fraz (wzrost o ponad 800%)
Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP10 po ponad roku współpracy.
W TOP50 z 55 na 1280 fraz ( wzrost o ponad 2300%)
Zielona strzałka przedstawia początek współpracy z klientem. Widoczność w SENUTO w TOP50 po ponad roku współpracy.
Sesje Użytkownicy
Dane na dzień (12.05.2023) z narzędzia Google Analytics