Jak sprawne wdrożenie nowej wersji strony może zwiększyć ruch o 210%



Fitmedica.pl to nowoczesne centrum medycyny sportowej z Warszawy oferujące terapię chorób narządu ruchu oraz układu krążenia. Klienta wspieramy w zakresie szeroko pojętego SEO oraz działaniach takich jak m.in. optymalizacja, content marketing i linkbuilding.

Naszym wspólnym celem było pozyskiwanie dodatkowego ruchu poprzez zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, co z kolei miało się przełożyć na wizyty klientów w placówce. Osiągnięte wyniki przerosły nasze założenia. Udało się je zrealizować dzięki zaprojektowaniu całkowicie nowej witryny wraz z odpowiednią strukturą wewnętrzną stworzoną z myślą o wyszukiwarkach (i klientach oczywiście).


Problem

Domena miała już pewien autorytet i historię, jednak systematyczna optymalizacja i rozbudowa contentu oraz aktywny linkbuilding nie przekładały się na oczekiwane efekty. Domena słabo reagowała na podejmowane przez nas działania. Byliśmy świadomi wielu ograniczeń, które blokowały wzrosty. Najważniejszym z nich był brak kategoryzacji treści i jasnej struktury serwisu oraz zamieszczonych na nim treści.

Inne, mniejsze błędy to m.in.:

  • nieaktualna wersja CMSa (aktualizacja wiązała się z brakiem kompatybilności m.in. z motywem),
  • nieaktualny motyw, który wymagał gruntownej przebudowy,
  • brak konsekwencji w budowie adresów URL,
  • słabo rozwinięte linkowanie wewnętrzne.

Witryna borykała się także z dużą ilością błędów 404 i pętlami przekierowań.


Rozwiązanie

Nasze plany dotyczące serwisu zbiegły się z chęcią zaprojektowania nowej witryny. Klient wymagał witryny nowoczesnej, funkcjonalnej jak i odpowiednio przygotowanej pod wyszukiwarki. Wygląd strony został zrealizowany przez agencję graficzną a my zaprojektowaliśmy jasną strukturę treści, która jest wspomagana konsekwentnym linkowaniem wewnętrznym.

Najważniejsze elementy wdrożenia:

  • Treści podzielono na klastry tematyczne, które podlinkowano między sobą, a także odpowiednio zaznaczono w adresach url i nawigacji okruszkowej.
  • Na podstronach ofertowych umieszczono odpowiednie boksy linkujące do treści rozszerzających dane zagadnienie na blogu.
  • Dużą ilość nieczytelnych bloków tekstowych na podstronach ofertowych przekształcono w oddzielne sekcje, boksy i nagłówki informacyjne, co wpłynęło także na ogólne doświadczenia użytkowników.
  • Rozbudowano content na najważniejszych podstronach ofertowych.
  • Wykonano wszystkie niezbędne przekierowania ze starych i nieaktualnych adresów.
  • Zoptymalizowano prędkość ładowania serwisu
  • oraz naprawiono wszystkie błędy wynikające z audytu poprzedniej wersji strony.

A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Efekty

Domena zyskała zaufanie w oczach wyszukiwarki dzięki przejrzystej strukturze. Przełożyło się to na znaczny wzrost widoczności i ruchu w organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście na tym nie zakończyliśmy współpracy z klientem. Poniżej kilka screenów obrazujących efekty:

Google Analytics

  • Wzrost liczby użytkowników organicznych o 210%.
  • Wzrost sesji organicznych o 198%.


Senuto

Wzrost ilości fraz w:

  • TOP3: 50 → 280 (+460%)
  • TOP10: 190 → 1065 (+460%)
  • TOP50: 2200 → 7500 (+240%)


Google Search Console

Znaczny wzrost wyświetleń i kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania.

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami