Blog page
promocja strony

Żadna strona internetowa nie powinna być pozostawiona sama sobie, zawsze powinniśmy dbać o jej promocję, w końcu to strona jest naszą wizytówką i może dobitnie wspomóc prowadzony przez nas biznes.

Nie ma tutaj znaczenia, jak bardzo rozbudowana o treści, czy też strukturę jest nasza strona. Ważne jest, aby ciągle dbać o nowych użytkowników, o wzrost odwiedzin na niej. Sposobów na zaistnienie naszej strony w sieci jest co najmniej kilka. Oto kilka z nich:

  1. Struktura strony – przede wszystkim należy zadbać o samą strukturę strony. Dobrze napisane teksty, przejrzystość, łatwa nawigacja – to tylko podstawowe z elementów, o które po prostu trzeba zadbać. Bez stworzenia strony, jak najbardziej przyjaznej dla użytkowników nie ma co zaczynać jej promowania w sieci.
  2. Pozycjonowanie – właściwie każda strona powinna być promowana. Można to zrobić samemu lub też zlecić firmie SEO (np. Netim :)). Samemu można spokojnie wypozycjonować stronę na nazwę naszej firmy tak, aby znaleźć się na pierwszym miejscu, gdy np. użytkownicy internetu, którzy nie znają dokładnego adresu naszej witryny firmowej, wpisują w pole wyszukiwania nazwę, pod którą prowadzimy swój biznes. Oczywiście dla niektórych biznesów pozycjonowanie jest po prostu nieodzownym elementem prowadzenia interesu – jednak, gdy nie mamy o tym pojęcia zdajmy się na firmę SEO. Pisząc do nas nie zawsze trzeba się zwracać od razu z zapytaniem cenowym. Można spokojnie skorzystać z fachowych porad naszych konsultantów tak, aby dobrać odpowiednią i korzystną strategię dla swojej strony firmowej.
  3. Promocja na forach – warto uczestniczyć w dyskusjach na forach związanych z branżą, której dotyczy oferta prezentowana na naszej stronie. Promować możemy się przez umieszczenie linku do strony w stopce postów na forach, treści postów, bądź w komentarzach na blogach. Pamiętać należy jednak, żeby nie robić tego nachalnie, a także zgodnie z regulaminami for i blogów. Przykładowo fotograf może uczestniczyć w dyskusjach na forach związanych ze sprzętem, ślubami, zdjęciami, modelingiem itp.
  4. Portale społecznościowe – obecnie to jeden z najszybszych sposobów na zwiększenie popularności swojej witryny internetowej, a także komunikację z potencjalnymi/obecnymi klientami. Warto poświęcić trochę czasu na stworzenie profili na portalach społecznościowych (nie zapominajmy, że to nie tylko Facebook), uzupełnienie ich o wszystkie ważne informacje dotyczące naszej firmy, dane kontaktowe oraz o kilka grafik tak, aby profile prezentowały się także dobrze wizualnie. Niestety często jest tak, że na samym założeniu profili w społecznościówkach się kończy. Czasami wynika to po prostu z nawału pracy, a społecznościówki nie są traktowane jako priorytet. Warto jednak poświęcić chwilę, aby zapewnić nowości na prezentowanych stronach i poczucie dla czytelników, że strona „żyje”.
  5. Linki sponsorowane – czyli po prostu AdWords. Dobrze zoptymalizowana, dobrze przeprowadzona kampania linków sponsorowanych w AdWords umożliwia zdobycie prawie natychmiast odpowiedniego ruchu na naszej stronie. Wszystko jednak zależy od budżetu, jakim dysponujemy i jak dobrze znamy AdWords. Czasami lepiej zlecić to specjalistom, gdyż nieumiejętne korzystnie z tego narzędzia marketingowego może pociągnąć za sobą niepotrzebne koszta.
  6. Blog firmowy – można go prowadzić na stronie firmowej bądź też na zupełnie innej domenie. Blogi to ostatnio bardzo rozpowszechniony sposób na zdobycie popularności danej strony, nawet nie bezpośrednio, ale poprzez kreowanie siebie, jako specjalistę w danej branży i umieszczenie na blogu odnośnika do naszej strony. Sposobów na prowadzenie bloga jest mnóstwo, ale to już nadaje się na odrębny wpis 🙂
  7. Social proof – korzystamy z usług, z których korzystają inni, kupujemy rzeczy, które kupują inni. Badania pokazują, że dowody społeczne, czyli właśnie social proof, realnie wpływają na decyzje konsumentów w trakcie zetknięcia ze stroną internetową. Wartości obrazujące liczbę klientów czy sprzedanych produktów/usług, opinie znanych osób lub dotychczasowych klientów opisujące zetknięcia z marką, zdobyte nagrody i wiele innych przejawów social proof, pomogą w promocji firmy i zaskutkują wzrostem konwersji.

 

To tylko niektóre ze sposobów na promowanie własnej strony internetowej. To jakie efekty osiągniemy zależy w dużej mierze od tego, ile czasu jesteśmy na to w stanie poświęcić. Każdą stronę jednak należy promować, nawet jeżeli często efekty nie są od razu zauważalne. Branża, w której prowadzimy biznes ma, co prawda wpływ na zakres i formy promocji, jednak nie wpływa na to sam fakt konieczności podjęcia takich działań.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.