W 2019 roku w Google Moja Firma pojawiła się ciekawa opcja w wersji beta – dodawanie produktów do wizytówki. Obecnie jest już dostępna w pełnym wydaniu. Chcesz się dowiedzieć więcej o jej funkcjonalności i dla jakich firm jest przeznaczona? Przeczytaj poniższy artykuł.
Spis treści
Katalog produktów w Google Moja Firma – dla kogo jest przeznaczony?
W wersji beta w 2019 roku opcja ta była dostępna jedynie dla niektórych lokalnych sklepów, które znalazły się w grupie szczęśliwców. Obecnie z zakładki „produkty” w Google Moja Firma mogą korzystać małe i średnie indywidualne firmy. Jest ona dostępna zarówno dla lokalnych sklepów, jak i salonów, gabinetów kosmetycznych oraz innych usługodawców. Jak samo Google podkreśla, z katalogu produktów mogą korzystać wszystkie branże, z wyjątkiem kilku. Których? Tego już nie doprecyzowało. 😉
Co ciekawe, firmy gastronomiczne mogą skorzystać z tej opcji, dodając do profilu wizytówki Google popularne dania lub zamieszczając menu ze swoją ofertą.
Jak dodać produkty do katalogu produktów w Google Moja Firma?
- Wejdź na profil wizytówki Twojej firmy w Google Moja Firma.
- W panelu zarządzania wizytówką znajdziesz zakładkę „Produkty” – kliknij ją.
- Jeżeli korzystasz z niej po raz pierwszy, zobaczysz taki ekran. Kliknij przycisk „Rozpocznij”.
- Po kliknięciu wyskoczy okienko. Uzupełnij w nim niezbędne informacje:
- zdjęcie produktu lub usługi,
- nazwę produktu,
- kategorię produktu,
- cenę lub zakres cenowy produktu,
- opis produktu (na maksymalnie 1000 znaków ze spacjami),
- oraz adres URL strony docelowej. W tym miejscu dodaj link do podstrony ofertowej albo produktowej Twojej strony lub sklepu internetowego.
Pamiętaj! Opis w Google nie powinien być identyczny z tym, który znajduje się na Twojej stronie, ponieważ może wystąpić duplikacja treści.
Przeczytaj także: Jak dodać przycisk CTA do posta w Social Media?
Jakich produktów lub usług nie można umieszczać w panelu „Produkty” w Google Moja Firma?
Tych produktów lub usług nie dodasz do katalogu produktów Google Moja Firma:
- alkohole,
- produkty tytoniowe,
- usługi i gry hazardowe,
- niezatwierdzone wyroby (lekarstwa, suplementy diety) i urządzenia medyczne,
- produkty erotyczne, obraźliwe lub wulgarne,
- inne produkty objęte regulacjami prawnymi.
Karuzela produktów będzie widoczna zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Jest jeszcze jedno miejsce, w którym dodasz swoje produkty w wizytówce Google, a jest to…
Potrzebujesz pomocy z optymalizacją swojej wizytówki w Google?
Pomożemy Ci szybko rozwiązać ten problem
Opcja dodawania produktów w module „Aktualizacje”
Powyższa opcja nie zawiera tych samych elementów co katalog produktów, jednak można się nią posłużyć, aby zamieścić dodatkową informację na temat naszych produktów, lub poinformować klientów o promocji, czy nowym kodzie rabatowym. W zależności od wyboru jednego z dostępnych modułów – Aktualizacja, Oferta lub Wydarzenie – mamy możliwość uzupełnienia różnych informacji.
W pierwszej z wymienionych opcji mamy możliwość dodania opisu, zdjęcia, przycisku CTA i adresu URL naszej oferty. Aby zachęcić użytkowników do zapoznania się z naszym asortymentem, mamy do wyboru takie slogany jak: Zamów online, Kup, więcej informacji itd.
Dodając produkt przez opcję „Dodaj ofertę” możemy podzielić się z użytkownikami kodem rabatowym, czasem trwania promocji, linkiem do oferty i innymi niezbędnymi informacjami na temat naszego produktu.
Dodając wydarzenie uzupełniamy podobne informacje jak w przypadku dodawania oferty, jednak mamy większą możliwość doprecyzowania konkretnej godziny rozpoczęcia i zakończenia trwania eventu, którym może być np. tydzień wyprzedaży.
Więcej o tych funkcjonalnościach przeczytasz w Centrum Pomocy Google Moja Firma https://support.google.com/business/answer/9124203?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=1.
Dodawanie produktów w wizytówce Google Moja Firma – podsumowanie
Katalog produktów w Google Moja Firma to wielki ukłon w stronę małych, lokalnych przedsiębiorców, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Darmowa (jak na razie) opcja reklamy swoich produktów stwarza duże możliwości pozyskania klientów na lokalnym rynku. Kolejne udogodnienia potwierdzają, że Google chce zbudować przydatne przedsiębiorcom narzędzie do podtrzymania relacji z lokalnymi klientami. Jak rozwinie się Google Moja Firma? Z pewnością wkrótce się dowiemy. 😉
Dowiedz się więcej na temat nadawania dostępów do wizytówki Google Moja Firma – podział ról i poziomy zarządzania!
Specjalistka SEO. Uwielbia się ciągle rozwijać, doszkalać i uczyć nowych rzeczy. Kocha śpiew operowy, spacery po Karkonoszach, wspinaczkę i jazdę na nartach biegowych. Marzy, żeby kiedyś zamieszkać na Islandii.
[…] Sprawdź nasz poprzedni artykuł – ,,Produkty – ciekawa opcja w Google Moja Firma” […]
Ciekawy materiał. Warto rozważyć update bo pojawiło się kilka zmian w widoczności produktów. Ciekawy jestem jak u innych z konwersja;) Pozdrawiam
Szkoda że nie ma opcji automatycznego dodawania produktów z feeda lub z Merchant Center.