Jak zwiększyliśmy ruch organiczny dzięki publikacji wpisów poradnikowych?



Akademia Dobrej Jazdy to wrocławski Ośrodek Szkolenia Kierowców, który oferuje profesjonalne kursy przygotowujące do egzaminu na prawo jazdy kat. A, B, C i D, a także szkolenia dla kierowców zawodowych i przyszłych instruktorów.


Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w maju 2021 roku. W pierwszej kolejności nasi specjaliści SEO przeprowadzili audyt strony, dzięki któremu mogliśmy również zaplanować działania contentowe.


Wyzywanie contentowe – brak sekcji blogowej

Na stronie Akademii Dobrej Jazdy istniała sekcja przeznaczona publikacji wpisów, jednak nie były to treści o charakterze poradnikowym. Na podstronie Aktualności mogliśmy znaleźć nieregularnie publikowane krótkie notki informacyjne związane ze zmianą terminów szkoleń oraz harmonogramem pracy instruktorów. Zaplanowaliśmy strategię działań contentowych, m.in. postanowiliśmy wprowadzić sekcję z poradnikowymi artykułami blogowymi.


Cel zaplanowanych działań contentowych

Prawidłowo zoptymalizowana treść na stronie ma kluczowe znaczenie w zwiększaniu widoczności całej domeny. Publikacja zoptymalizowanych wpisów blogowych o tematyce poruszającej zagadnienia związane z nauką jazdy i ofertą Akademii miała na celu:


  • Poprawić jakość strony przy uwzględnieniu większej liczby powiązań tematycznych w obrębie całej domeny.
  • Zwiększyć widoczność strony na niszowe zapytania tzw. frazy długiego ogona, które umożliwiają otrzymanie precyzyjnych wyników wyszukiwań i pozwalają umocnić pozycję głównych fraz kluczowych.
  • Zbudować większą świadomość marki i wizerunku firmy Akademia Dobrej Jazdy jako eksperta w branży.
  • Zwiększyć konwersję poprzez umieszczenie linków w treści artykułów blogowych, które ułatwią użytkownikom strony dotarcie do podstron z ofertą.
  • Zdobyć naturalne linki przychodzące dzięki poleceniom od użytkowników zainteresowanych poprawnymi merytorycznie treściami na stronie.

Jakie działania podjęliśmy?

  • We współpracy ze specjalistami SEO wykluczyliśmy thin content (treści bez wartości). Sekcja z aktualnościami na stronie nie była powiązana z tematycznością serwisu i stanowiła puste informacje w nieatrakcyjnej dla użytkowników formie. Usunęliśmy nieaktualne wpisy i wdrożyliśmy przekierowania dla podstron, które częściowo odnosiły się do wybranych kursów z oferty. Następnie w miejscu aktualności rozpoczęliśmy publikację wpisów blogowych.
  • Zaplanowaliśmy tematy artykułów poradnikowych i terminy publikacji.
  • Z udziałem SEO opiekuna projektu przeprowadziliśmy research słów kluczowych oraz uzyskaliśmy dane dotyczące zalecanej długości tekstów i linków w treści.
  • Zajęliśmy się tworzeniem artykułów poradnikowych zgodnie z zasadami SEO copywritingu. Zastosowaliśmy:

  1. Optymalizację nagłówków z uwzględnieniem fraz kluczowych i hierarchii ważności (H1-H6).
  2. Optymalizację treści w słowa kluczowe uzyskany podczas analizy i researchu przy użyciu narzędzi Senuto, Ahrefs, Surfer.
  3. Podział treści na niedługie paragrafy, które umożliwiają użytkownikowi szybkie odszukanie informacji w treści i ułatwiają przyswajanie wiadomości zawartych w artykule.
  4. Boldowanie (pogrubianie) najważniejszych fragmentów treści w celu skierowania na nie uwagi robotów Google.
  5. Umieszczenie linków w treści w postaci anchor text odsyłających do podstron ofertowych i poszczególnych kursów powiązanych z tematyką wpisu.
  6. Wykorzystanie exact match anchor jako treść linku.
  7. Poprawność gramatyczną, stylistyczną i ortograficzną.
  8. Poprawność merytoryczną i artykuły wyczerpujące temat.

  • Publikacja artykułów poradnikowych według harmonogramu (od lipca 2021 roku).

Efekty działań contentowych

Wzrost ruchu organicznego

Czerwona strzałka na wykresach wskazuje publikację pierwszego artykułu poradnikowego

Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)


Wykres przedstawia rosnącą liczbę kliknięć dla wszystkich artykułów poradnikowych.Dzięki wprowadzeniu sekcji poradnikowej łączna liczba wejść na stronę z ruchu organicznego zwiększyła się o 334%.

Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)


Wykres przedstawia rosnącą liczbę kliknięć dla całej domeny. Dzięki przemyślanej strategii contentowej i wdrożeniu sekcji poradnikowej w połączeniu z pozostałymi działaniami SEO on-site oraz off-site udało nam się zwiększyć ruch na stronie o ponad 300%.

Widoczność na frazy kluczowe z artykułów blogowych

Dane z Ahrefsa (stan na dzień 22.06.2022).


Tabela przedstawia liczbę fraz, na które nasze artykułu blogowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania w Google.


Top 10 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na 172 frazy kluczowe z artykułów poradnikowych.

Top 3 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na 76 fraz kluczowych z artykułów poradnikowych.


Zgodnie z zaplanowanym celem zwiększyliśmy widoczność strony na zapytania z długiego ogona i niszowe frazy.

Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)


Aż 5 z obecnie 25 opublikowanych artykułów poradnikowych generuje ruch na poziomie 1 000 - 10 000 kliknięć z wyników organicznych (od momentu publikacji).Artykuły te są widoczne w Google na zapytania, które uwzględniliśmy podczas researchu, a następnie pisania treści. Wszystkie z nich zostały opublikowane przed ok. 6 miesiącami, dlatego mamy pewność, że nasz SEO content marketing w dłuższej perspektywie czasu przynosi zadowalające efekty.

Nowi użytkownicy


Od rozpoczęcia regularnych publikacji blogowych (w ciągu niecałych 12 miesięcy) strona Akademii Dobrej Jazdy zyskała 20 859 użytkowników sekcji poradnikowej.

Dane z Google Analytics (stan na dzień 22.06.2022)


To niemal ¼ wszystkich użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki wdrożeniu strategii contentowej, nowo powstałej sekcji poradnikowej i właściwej optymalizacji treści.

Co mamy w planach na dalsze miesiące współpracy?

Stale rozbudowujemy strategię działań contentowych w celu pozyskania większej liczby zapytań, które zapewnią Akademii Dobrej Jazdy wzrost konwersji. Pracujemy nad optymalizacją obecnych treści na stronie i tworzymy opisy podstron, które już niedługo pojawią się na nowej platformie CMS. Dbamy o zwiększanie świadomości marki i dobry wizerunek, dlatego prowadzimy działania związane z publikacją artykułów na innych serwisach, które pozwolą nam zwiększyć ogólną pozycję domeny i jej wartość w oczach Google, a także użytkowników.




Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami