Akademia Dobrej Jazdy to wrocławski Ośrodek Szkolenia Kierowców, który oferuje profesjonalne kursy przygotowujące do egzaminu na prawo jazdy kat. A, B, C i D, a także szkolenia dla kierowców zawodowych i przyszłych instruktorów.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w maju 2021 roku. W pierwszej kolejności nasi specjaliści SEO przeprowadzili audyt strony, dzięki któremu mogliśmy również zaplanować działania contentowe.
Na stronie Akademii Dobrej Jazdy istniała sekcja przeznaczona publikacji wpisów, jednak nie były to treści o charakterze poradnikowym. Na podstronie Aktualności mogliśmy znaleźć nieregularnie publikowane krótkie notki informacyjne związane ze zmianą terminów szkoleń oraz harmonogramem pracy instruktorów. Zaplanowaliśmy strategię działań contentowych, m.in. postanowiliśmy wprowadzić sekcję z poradnikowymi artykułami blogowymi.
Prawidłowo zoptymalizowana treść na stronie ma kluczowe znaczenie w zwiększaniu widoczności całej domeny. Publikacja zoptymalizowanych wpisów blogowych o tematyce poruszającej zagadnienia związane z nauką jazdy i ofertą Akademii miała na celu:
Czerwona strzałka na wykresach wskazuje publikację pierwszego artykułu poradnikowego
Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)
Wykres przedstawia rosnącą liczbę kliknięć dla wszystkich artykułów poradnikowych.Dzięki wprowadzeniu sekcji poradnikowej łączna liczba wejść na stronę z ruchu organicznego zwiększyła się o 334%.
Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)
Wykres przedstawia rosnącą liczbę kliknięć dla całej domeny. Dzięki przemyślanej strategii contentowej i wdrożeniu sekcji poradnikowej w połączeniu z pozostałymi działaniami SEO on-site oraz off-site udało nam się zwiększyć ruch na stronie o ponad 300%.
Dane z Ahrefsa (stan na dzień 22.06.2022).
Tabela przedstawia liczbę fraz, na które nasze artykułu blogowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania w Google.
Top 10 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na 172 frazy kluczowe z artykułów poradnikowych.
Top 3 oznacza, że strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na 76 fraz kluczowych z artykułów poradnikowych.
Zgodnie z zaplanowanym celem zwiększyliśmy widoczność strony na zapytania z długiego ogona i niszowe frazy.
Dane z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy (stan na dzień 22.06.2022)
Aż 5 z obecnie 25 opublikowanych artykułów poradnikowych generuje ruch na poziomie 1 000 - 10 000 kliknięć z wyników organicznych (od momentu publikacji).Artykuły te są widoczne w Google na zapytania, które uwzględniliśmy podczas researchu, a następnie pisania treści. Wszystkie z nich zostały opublikowane przed ok. 6 miesiącami, dlatego mamy pewność, że nasz SEO content marketing w dłuższej perspektywie czasu przynosi zadowalające efekty.
Od rozpoczęcia regularnych publikacji blogowych (w ciągu niecałych 12 miesięcy) strona Akademii Dobrej Jazdy zyskała 20 859 użytkowników sekcji poradnikowej.
Dane z Google Analytics (stan na dzień 22.06.2022)
To niemal ¼ wszystkich użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki wdrożeniu strategii contentowej, nowo powstałej sekcji poradnikowej i właściwej optymalizacji treści.
Stale rozbudowujemy strategię działań contentowych w celu pozyskania większej liczby zapytań, które zapewnią Akademii Dobrej Jazdy wzrost konwersji. Pracujemy nad optymalizacją obecnych treści na stronie i tworzymy opisy podstron, które już niedługo pojawią się na nowej platformie CMS. Dbamy o zwiększanie świadomości marki i dobry wizerunek, dlatego prowadzimy działania związane z publikacją artykułów na innych serwisach, które pozwolą nam zwiększyć ogólną pozycję domeny i jej wartość w oczach Google, a także użytkowników.
Napisz do nas i sprawdź, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!
Skontaktuj się z nami