Odbudowa widoczności i ruchu po zmianie CMSa


Wstęp

Pronar to nasz klient, który prowadzi duży sklep z szerokim asortymentem profesjonalnych narzędzi dla przemysłu.

Współpracę zaczęliśmy praktycznie w momencie przejścia na nowy silnik sklepu - Atom Store. Uruchomienie nowej wersji odbyło się nagle, bez wcześniejszego przygotowania w postaci kategoryzacji (ustalenie struktury sklepu) czy utworzenia odpowiednich przekierowań. Zmieniła się struktura kategorii oraz budowa adresów URL. Niektóre z kategorii (oraz zawarte w nich produkty) zostały całkowicie usunięte, a inne zmieniły swoje nazwy. Powstało także wiele nowych.

Szybkie przejście na nowy silnik było spowodowane problemami z poprzednim CMSem, które miały duży wpływ na zarządzanie sprzedażą i produktami. Klient nie mógł czekać, ponieważ każdy dodatkowy dzień generował straty. Naszym celem minimalnym był powrót do widoczności sprzed zmiany silnika, żeby następnie wygenerować dodatkową widoczność i ruch.


Podjęte działania

  • optymalizacja meta-tagów,
  • usunięcie duplikacji treści,
  • zmiana adresów URL i zastosowanie przekierowań 301,
  • poprawa prędkości witryny,
  • wzmocnienia linkowania wewnętrznego (m.in. stworzenie menu rozwijanego, rozbudowa linkowania z treści),
  • systematyczna analiza kanibalizacji oraz optymalizacja w celu jej uniknięcia,
  • opracowanie strategii oraz realizacja działań linkbuildingowych,
  • tworzenie rekomendacji dot. treści oraz optymalizacji poszczególnych sekcji witryny,
  • poszerzanie treści na podstronach serwisu o dodatkowe frazy kluczowe, frazy powiązane oraz frazy z długiego ogona,
  • analiza potencjału słów kluczowych, na podstawie którego utworzono plan publikacji w ramach bloga firmowego,
  • tworzenie artykułów blogowych na podstawie analizy brakujących treści i niepokrytych obszarów,
  • systematyczna analiza i naprawa pojawiających się błędów technicznych,

A jak Twoje SEO? Pogadajmy o nim!

Napisz do nas

Wypracowane efekty

Poprawa widoczności słów kluczowych

TOP 3

+785%

TOP 10

+484%

Wykres widoczności w TOP 3 organicznych wyników wyszukiwania

Wykres widoczności w TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania

Poprawa widoczności przełożyła się na wzrosty:

+107%

więcej użytkowników

+126%

więcej przychodu

+100%

więcej sesji


Wykres ilości sesji z wejść organicznych w ujęciu rocznym od początku współpracy

Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i sprawdź jakie rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze!

Skontaktuj się z nami