Produkty Google – ciekawa opcja w Google Moja Firma

Blog page
Dodawanie produktów w wizytówce Google Moja Firma

W 2019 roku w Google Moja Firma pojawiła się ciekawa opcja w wersji beta – dodawanie produktów do wizytówki. Obecnie jest już dostępna w pełnym wydaniu. Chcesz się dowiedzieć więcej o jej funkcjonalności i dla jakich firm jest przeznaczona? Przeczytaj poniższy artykuł.

Katalog produktów w Google Moja Firma – dla kogo jest przeznaczony?

W wersji beta w 2019 roku opcja ta była dostępna jedynie dla niektórych lokalnych sklepów, które znalazły się w grupie szczęśliwców. Obecnie z zakładki „produkty” w Google Moja Firma mogą korzystać małe i średnie indywidualne firmy. Jest ona dostępna zarówno dla lokalnych sklepów, jak i salonów, gabinetów kosmetycznych oraz innych usługodawców. Jak samo Google podkreśla, z katalogu produktów mogą korzystać wszystkie branże, z wyjątkiem kilku. Których? Tego już nie doprecyzowało. 😉

Co ciekawe, firmy gastronomiczne mogą skorzystać z tej opcji, dodając do profilu wizytówki Google popularne dania lub zamieszczając menu ze swoją ofertą.

Jak dodać produkty do katalogu produktów w Google Moja Firma?

Produkty w Google Moja Firma

Panel zarządzania wizytówką Google – przejście do edytora produktów

 

  1. Wejdź na profil wizytówki Twojej firmy w Google Moja Firma.
  2. W panelu zarządzania wizytówką znajdziesz zakładkę „Produkty” – kliknij ją.
  3. Jeżeli korzystasz z niej po raz pierwszy, zobaczysz taki ekran. Kliknij przycisk „Rozpocznij”.
Dodawanie produktów w Google Moja Firma

Dodawanie produktów w wizytówce Google

  1.  Po kliknięciu wyskoczy okienko. Uzupełnij w nim niezbędne informacje:
  • zdjęcie produktu lub usługi,
  • nazwę produktu,
  • kategorię produktu,
  • cenę lub zakres cenowy produktu,
  • opis produktu (na maksymalnie 1000 znaków ze spacjami),
  • oraz adres URL strony docelowej. W tym miejscu dodaj link do podstrony ofertowej albo produktowej Twojej strony lub sklepu internetowego

 

 

Panel dodawania produktów w Google Moja Firma

Panel dodawania produktów w Google Moja Firma

 

Pamiętaj! Opis w Google nie powinien być identyczny z tym, który znajduje się na Twojej stronie, ponieważ może wystąpić duplikacja treści.

Przeczytaj także: Jak dodać przycisk CTA do posta w Social Media?

Jakich produktów lub usług nie można umieszczać w panelu „Produkty” w Google Moja Firma?

Tych produktów lub usług nie dodasz do katalogu produktów Google Moja Firma:

  • alkohole,
  • produkty tytoniowe,
  • usługi i gry hazardowe,
  • niezatwierdzone wyroby (lekarstwa, suplementy diety) i urządzenia medyczne,
  • produkty erotyczne, obraźliwe lub wulgarne,
  • inne produkty objęte regulacjami prawnymi.

Karuzela produktów będzie widoczna zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Jest jeszcze jedno miejsce, w którym dodasz swoje produkty w wizytówce Google, a jest to…

Potrzebujesz pomocy z optymalizacją swojej wizytówki w Google?

Pomożemy Ci szybko rozwiązać ten problem

Napisz do nas!

Opcja dodawania produktów w module „Aktualizacje”

Dodawanie produktów przez moduł aktualizacji GMF

Opcja wyróżnienia produktu w module „Aktualizacji” Google Moja Firma

 

Powyższa opcja nie zawiera tych samych elementów co katalog produktów, jednak można się nią posłużyć, aby zamieścić dodatkową informację na temat naszych produktów, lub poinformować klientów o promocji, czy nowym kodzie rabatowym. W zależności od wyboru jednego z dostępnych modułów –  Aktualizacja, Oferta lub Wydarzenie – mamy możliwość uzupełnienia różnych informacji. 

 

Dodawanie produktów w wizytówce Google - opcja wpis

Dodawanie produktu w Google Moja Firma przez opcję „Aktualizacje”

W pierwszej z wymienionych opcji mamy możliwość dodania opisu, zdjęcia, przycisku CTA i adresu URL naszej oferty. Aby zachęcić użytkowników do zapoznania się z naszym asortymentem, mamy do wyboru takie slogany jak: Zamów online, Kup, więcej informacji itd.

Dodawanie produktu w Google Moja Firma jako oferta

Dodawanie produktu w Google Moja Firma przed moduł „Oferty”

Dodając produkt przez opcję „Dodaj ofertę” możemy podzielić się z użytkownikami kodem rabatowym, czasem trwania promocji, linkiem do oferty i innymi niezbędnymi informacjami na temat naszego produktu.

Dodając wydarzenie uzupełniamy podobne informacje jak w przypadku dodawania oferty, jednak mamy większą możliwość doprecyzowania konkretnej godziny rozpoczęcia i zakończenia trwania eventu, którym może być np. tydzień wyprzedaży.

Więcej o tych funkcjonalnościach przeczytasz w Centrum Pomocy Google Moja Firma https://support.google.com/business/answer/9124203?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=1.

Dodawanie produktów w wizytówce Google Moja Firma – podsumowanie

Katalog produktów w Google Moja Firma to wielki ukłon w stronę małych, lokalnych przedsiębiorców, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Darmowa (jak na razie) opcja reklamy swoich produktów stwarza duże możliwości pozyskania klientów na lokalnym rynku. Kolejne udogodnienia potwierdzają, że Google chce zbudować przydatne przedsiębiorcom narzędzie do podtrzymania relacji z lokalnymi klientami. Jak rozwinie się Google Moja Firma? Z pewnością wkrótce się dowiemy. 😉

Dowiedz się więcej na temat nadawania dostępów do wizytówki Google Moja Firma – podział ról i poziomy zarządzania!

Chcesz wypozycjonować swoją wizytówkę?

Wiemy jak to zrobić

Napisz do nas!

Alicja Trela

Specjalistka SEO. Uwielbia się ciągle rozwijać, doszkalać i uczyć nowych rzeczy. Kocha śpiew operowy, spacery po Karkonoszach, wspinaczkę i jazdę na nartach biegowych. Marzy, żeby kiedyś zamieszkać na Islandii.