W 2019 roku w Google Moja Firma pojawiła się ciekawa opcja w wersji beta – dodawanie produktów do wizytówki. Obecnie jest już dostępna w pełnym wydaniu. Chcesz się dowiedzieć więcej o jej funkcjonalności i dla jakich firm jest przeznaczona? Przeczytaj poniższy artykuł.
Katalog produktów w Google Moja firma – dla kogo jest przeznaczony?
W wersji beta w 2019 roku opcja ta była dostępna jedynie dla niektórych lokalnych sklepów, które znalazły się w grupie szczęśliwców. Obecnie z zakładki “produkty” w Google Moja Firma mogą korzystać małe i średnie indywidualne firmy. Jest ona dostępna zarówno dla lokalnych sklepów, jak i salonów, gabinetów kosmetycznych oraz innych usługodawców. Jak samo Google podkreśla, z katalogu produktów mogą korzystać wszystkie branże, z wyjątkiem kilku. Których? Tego już nie doprecyzowało. 😉
Jak dodać produkty do katalogu produktów w Google Moja Firma?
- Wejdź na wizytówkę Twojej firmy w Google Moja Firma.
- Po lewej stronie znajdziesz zakładkę “Produkty” – kliknij ją.
- Jeżeli korzystasz z niej po raz pierwszy, zobaczysz taki ekran. Kliknij przycisk “Rozpocznij”.
- Po kliknięciu wyskoczy okienko. Uzupełnij w nim niezbędne informacje:
- zdjęcie produktu lub usługi,
- nazwę,
- kategorię,
- cenę lub zakres cenowy,
- opis produktu (na maksymalnie 1000 znaków ze spacjami),
- przycisk CTA.
Możesz wybrać kilka opcji CTA: “Zamów online”, “Kup”, “Więcej informacji” oraz “Skorzystaj z oferty”. Pod każdą z nich dodaj link do podstrony ofertowej albo produktowej Twojej strony lub sklepu internetowego. Co ciekawe, w wersji beta przyciski CTA z linkiem nie był dostępny.
Pamiętaj! Opis w Google nie powinien być identyczny z tym, który znajduje się na Twojej stronie, ponieważ może wystąpić duplikacja treści.
Jakich produktów lub usług nie można umieszczać w panelu “Produkty” w Google Moja Firma?
Tych produktów lub usług nie dodasz do katalogu produktów Google Moja Firma:
- alkohole,
- produkty tytoniowe,
- usługi i gry hazardowe,
- niezatwierdzone wyroby (lekarstwa, suplementy diety) i urządzenia medyczne,
- produkty erotyczne, obraźliwe lub wulgarne,
- inne produkty objęte regulacjami prawnymi.
Karuzela produktów będzie widoczna zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Jest jeszcze jedno miejsce, w którym dodasz swoje produkty w wizytówce, a jest to…
Opcja “Dodaj produkt” w module “Wpisy”
Powyższa opcja niewiele się różni od katalogu produktów. Informacje do uzupełnienia są takie same, można także dodać przycisk CTA z linkiem do strony lub sklepu.
Jaka jest różnica? Produkty wymienione we wpisach będą widoczne tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych – na komputerze użytkownik ich nie zobaczy.
Więcej o tych funkcjonalnościach przeczytasz w Centrum Pomocy Google Moja Firma https://support.google.com/business/answer/9124203?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=1.
Katalog produktów w Google Moja Firma to wielki ukłon w stronę małych, lokalnych przedsiębiorców, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Darmowa (jak na razie) opcja reklamy swoich produktów stwarza duże możliwości pozyskania klientów na lokalnym rynku. Kolejne udogodnienia potwierdzają, że Google chce zbudować przydatne przedsiębiorcom narzędzie do podtrzymania relacji z lokalnymi klientami. Jak rozwinie się Google Moja Firma? Z pewnością wkrótce się dowiemy. 😉
Alicja Trela
Młodsza specjalistka SEO i copywriterka w jednym. Uwielbia się ciągle rozwijać, doszkalać i uczyć nowych rzeczy. Kocha śpiew klasyczny i muzykę operową. Marzy, żeby kiedyś zamieszkać na Islandii.