SemKRK#10 - podsumowanie prelekcji

Blog page
konferencja semKRK

9 listopada br. w krakowskim Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” odbyło się dziesiąte spotkanie semKRK – wydarzenia skierowanego do wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętym marketingiem internetowym. Konferencja mająca charakter luźnego barcampu z każdą edycją ściąga liczne grono słuchaczy. Tym razem nie było inaczej, a to za sprawą prelegentów, którzy dzielili się z nami swoimi doświadczeniami.

SELLEKTOR.COM & FRU.PL – zwycięskie case study semKRK 2018

Wydarzenie rozpoczęło się od zaprezentowania case study SELLEKTOR.COM & FRU.PL, które zostały zwycięskimi kampaniami semKRK 2018. Witold Wrodarczyk na podstawie wspomnianych serwisów opowiadał m.in., na czym polega zarządzanie kosztem krańcowym konwersji. Dowiedzieliśmy się również, jakie znaczenie ma modelowanie atrybucji i dlaczego warto przyjrzeć się bliżej modelowi atrybucji last non-brand.

modelowanie atrybucji - prelekcja

Kilka słów o ITP 2.0

Kolejna prezentacja przedstawiała ujęcie tematu konwersji w obliczu ITP. 2.0. Joanna Ostowska-Oczak, reprezentantka zespołu do spraw implementacji Google, przedstawiła rozwiązania, które umożliwią poprawne zliczanie konwersji Google Ads. Dowiedzieliśmy się także nieco więcej o najnowszych tagach konwersji oraz rozwiązaniach dla GTM i Google Analytics.

Co jeszcze zrobić w SEO, gdy już wszystko zostało zrobione?

Tym pytaniem rozpoczęliśmy trzecią prezentację wygłoszoną podczas dziesiątej konferencji semKRK. Wojciech Szymański przedstawił garść wskazówek, które przyczynią się do wzrostu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Usłyszeliśmy m.in. o podstawach optymalizacji serwisu takich jak stała troska o Trust Rank, rozbudowa contentu na stronie, odzyskiwanie wygasłych linków oraz zadbanie o poprawne wykonanie przekierowań 301. Podczas prezentacji mogliśmy przekonać się, jak duży wpływ na zmianę ruchu w witrynie ma wdrożenie AMP i zmiana serwera na bardziej wydajny.

Prezentacja - Wojciech Szymański

A teraz czas na… przerwę

Podczas przerwy mieliśmy czas na rozmowy z prelegentami oraz innymi uczestnikami konferencji. Luźna atmosfera wydarzenia zachęcała do swobodnych rozmów i wymiany doświadczeń z innymi specjalistami z branży. To także czas, aby nabrać sił przed kolejną dawką wiedzy – na uczestników wydarzenia czekała ciepła pizza oraz dobrze zaopatrzony bar.

Performance marketing – jak wykryć źródła fałszywej konwersji?

Druga część spotkania rozpoczęła się od prelekcji na temat oszustw stosowanych w performance marketingu. Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się m.in., czym jest fraud atrybucyjny i jak wykryć źródła fałszywej konwersji. Witold Wrodarczyk przestrzegał przed nieuczciwymi dostawcami ruchu oraz zwracał uwagę na fakt, że prawdziwe zagrożenia dla reklamodawców stanowią nie fałszywe kliknięcia, a fałszywe konwersje.

performance marketing - prezentacja

Google Ads i Google Analytics – 5 tricków, o których warto posłuchać

Dawid Wydra, właściciel firmy VOLE, podzielił się z nami trickami Google Ads i Google Analytics, które nie są powszechnie wykorzystywane, a o których warto pamiętać. Dowiedzieliśmy się nieco więcej o raportach lokalizacji Google Ads oraz jak istotnych danych mogą nam dostarczyć.  Poruszone zostały także kwestie związane z optymalizacją kampanii produktowej na słowa kluczowe oraz sposobami dotarcia do polskich klientów za granicą poprzez odpowiednią konfiguracje kampanii w wyszukiwarce. Usłyszeliśmy również o mało popularnym sposobie wykorzystania kopiowania adresu e-mail jako wskaźnika konwersji, zaprezentowane zostały także różne podejścia do tworzenia list remarketingowych.

Wizualizacja danych przy użyciu Data Studio

Podczas tej prezentacji mieliśmy możliwość posłuchania o tym, jak wizualizować i raportować dane z wykorzystaniem Data Studio. Mateusz Muryjas wskazywał, jak istotne jest zbieranie i analizowanie danych, a następnie wyciąganie z nich odpowiednich wniosków. Zachęcał do korzystania z techniki wizualizacji w Google Data Studio, która pozwala zrozumieć skomplikowane dane.

Multibrand, czyli jak korzystać z rozdrobnienia marek w SEO

Ostatnia prezentacja wygłoszona podczas dziesiątej edycji semKRK przedstawiała korzyści, jakie można uzyskać z rozdrobnienia marek w sektorze e-commerce. Adrian Pakulski wyjaśniał, skąd pojawiła się w jego pracy inspiracja multibrand oraz przekonywał, że jednoczesne pozycjonowanie kilku sklepów internetowych to szansa wygenerowania dodatkowego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

Zespół Netim

Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂