Content marketing na przełomie 2018 i 2019 roku

Blog page
content marketing trendy 2019

Jak rok 2018 w content marketingu podsumowuje nasz dział copy? Zobacz, na co Kasia, Gosia i Adrian szczególnie zwrócili uwagę przez ostatni rok i jak zamierzają rozwijać siebie i swoją pracę w content marketingu w kolejnym roku.

Katarzyna Ciupa

W Netimie jako copywriterka pracuje od sierpnia 2018. Na wstępie przedstawia obserwacje zachodnich trendów w contencie na bazie wniosków z Content Marketing World.

 

Na czym opiera się content marketing?

Koniec roku to czas podsumowań nie tylko osobistych, ale również tych branżowych. Bilansu w branży content marketingu dokonano poniekąd na największym i jednocześnie najważniejszym wydarzeniu dla marketingowców – Content Marketing World w Cleveland. To cykliczne wydarzenie organizowane jest przez amerykański Content Marketing Institute i skupia wokół siebie agencje marketingowe z całego świata. Spotkanie się różnych praktyk i spostrzeżeń pozwala na stworzenie głębszej analizy dotyczącej branży i jej przyszłości. Czym różni się content marketing w Polsce i USA? Co działo się w content marketingu w 2018 roku? I jakie zmiany czekają nas w 2019 roku?

Strategiczne podejście do content marketingu

Tworzone treści umieszczane w różnych kanałach komunikacji nie przynoszą widocznych efektów w krótkim czasie. Myślenie o contencie jako pojedynczej akcji promocyjnej jest dużym błędem. Budowanie rozpoznawalności marki za pomocą publikowanych treści wymaga czasu. Efekty można podsumowywać dopiero po kilku latach. Content marketing jest procesem, na który składa się szereg czynności, na które warto poświęcić odpowiednią ilość czasu. Stworzenie precyzyjnego planu publikacji treści pozwoli nie tylko systematycznie budować rozpoznawalność marki, ale również ograniczyć związane z nim koszty. Zaplanowanie działań content marketingowych stanowi bardzo istotny element, od którego zależy jej powodzenie. Od przyjaciół zza oceanu powinniśmy nauczyć się przede wszystkim strategicznego, a także przemyślanego podejścia do wszystkich działań związanych z content marketingiem.

Ograniczenie artykułów sponsorowanych

Kolejną istotną rzeczą jest publikacja treści na portalach zewnętrznych. Obecnie w Polsce publikuje się bardzo dużo treści, które „wyrzuca się” na zewnątrz w postaci artykułów sponsorowanych. Według amerykańskich specjalistów jest to błąd. Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści na własne portale i rozbudowywanie ich struktury – blog czy sekcja poradnikowa. Dodatkowe wsparcie swojego contentu w działaniach social media marketingowych z pewnością zaowocuje pokaźnymi wynikami. Ograniczenie publikacji u zewnętrznych wydawców pozwoli zaoszczędzić środki, które śmiało można przeznaczyć na promocje własnego portalu.

Różne metody dotarcia do odbiorcy

Content marketing wielu osobom w polskich agencjach marketingowych kojarzy się z tworzeniem wysokiej jakości treści. Copywriterzy, przyzwyczajeni do masowego tworzenia tekstów na różne tematy, nie widzą potencjału innych form komunikacji z odbiorcami. Natomiast prelegenci CM World podkreślali znaczenie form wideo, a także podcastów. Każdy ze sposobów przekazania treści może zainteresować inną grupę odbiorców i stworzyć rozległą siatkę potencjalnych klientów.

Znaczenie SEO

W kwestii współpracy SEO z content marketingiem nic się nie zmienia. Nadal stanowi on podstawę wszelkich działań związanych z powstawaniem content marketingu. Dostosowanie treści do internautów i właściwa optymalizacja pozwala na osiągnie coraz to lepszych wyników. Aby współpraca SEO i content marketingu przynosiła zamierzone cele, należy myśleć o niej przyszłościowo. Tylko starannie zaplanowane działania oraz współpraca oparta na zaufaniu i współpracy mają szanse na powodzenie.

 

 Małgorzata Węgrzyn

Jako copywriterka jest z nami od sierpnia 2018. W artykule przyjrzała się, jak zmienił się content marketing na przestrzeni ostatniego roku.

 

Na czym skupiał się content marketing w 2018 roku i jak wyglądał w stosunku do 2017?

Przewidywania ekspertów związane z prognozami w content marketingu na rok 2018 w większości się sprawdziły. Wielu specjalistów zrozumiało, że działanie contentu w dzisiejszych czasach nie opiera się wyłącznie o tworzenie najlepszego wizerunku firmy czy marki w Internecie. W tym wszystkim musi się również znaleźć miejsce dla odbiorcy komunikatu, jego oczekiwań oraz potrzeb. Co było modne w content marketingu w ubiegłym roku?

Po pierwsze – planowanie

2018 rok połączył dwa pojęcia: „planowanie” oraz „content marketing”. Tworzenie byle jakich, niespójnych i nielogicznych treści to już przeszłość. Zarówno rok 2018, jak i poprzedzający go 2017 pokazały, że tylko wysokiej jakości treść napisana zgodnie z zasadami ortografii i interpunkcji języka polskiego może przynieść pozytywne wyniki w pozycjonowaniu strony www. Dodatkowo tekst w Internecie powinien być napisany w takiej formie, aby przykuł uwagę Twojego docelowego odbiorcy. Na co jeszcze trzeba zwracać uwagę przy tworzeniu contentowych treści?

  • Tekst napisany na konkretny temat, który interesuje odbiorcę.
  • Tekst odpowiednio zoptymalizowany.
  • Tekst napisany językiem grupy społecznej, do której jest skierowany.

Opłaca się być kreatywnym

Skuteczne kampanie marketingowe to nie tylko dobra treść, ale przede wszystkim kreatywność. Duże firmy i marki wiedzą, że w dzisiejszych czasach, aby przyciągnąć i zatrzymać odbiorcę, nie wystarczy mu coś obiecać. Trzeba pokazać swój charakter, opowiedzieć wartą zapamiętania historię i udowodnić, że jesteśmy godni zaufania. Młode pokolenie aktualnie odporne jest na zalewającą je falę różnorodnych reklam. W związku z tym, aby trafić do młodzieży, trzeba się czymś wyróżnić. Krótkie przemyślane hasła, żart, ironia, gra słowem, nawiązania do znanych wydarzeń z kultury ­­– tym w 2018 roku operował content marketing. I tymi samymi kategoriami operować będzie także i w tym roku.

Wideo na pierwszym planie

Z każdym kolejnym rokiem coraz bardziej widoczne w content marketingu stają się także treści wideo. Rok 2018 przyniósł w tej kwestii znaczący przełom. Z treściami wideo jest podobnie jak ze słowem pisanym  –nie można tworzyć go „z marszu”. Całość musi być dobrze zaplanowana i zorganizowana w taki sposób, aby trafiła do docelowej grupy odbiorców. Bardzo dobrym przykładem działań wideo w 2018 roku (ale również w poprzednich latach) są reklamy Allegro. Chyba każdy z nas wzruszył się, oglądając dziadka uczącego się angielskiego. Taki właśnie był (i na pewno będzie) przekaz filmowy – na tyle skuteczny, na tyle przemyślany, żeby pozostawał w pamięci odbiorców, którzy chętnie podzielą się nim ze znajomymi lub bliskimi.

Relacje – krótkie treści wypierają długie materiały wideo

Jednym z najważniejszych trendów w content marketingu zarówno w Polsce, jak i na świecie było stories. Te krótkie relacje dostępne na Instagramie, a później także i na Facebooku, znikają po 24 godzinach. W związku z tym jeśli nie zdążysz ich obejrzeć w określonym czasie, to nagrana treść przepada. Istnieje jednak możliwość zapisywania stories – nie każdy jednak tak robi, a jeśli już zapisuje, to najczęściej są to treści ważne mające jakąś wartość. Stories na Instagramie co chwilę wprowadza różne nowości, takie jak chociażby naklejki, filtry twarzy czy gify. Takie urozmaicenia sprawiają, że relacja jest przyjemniejsza w odbiorze. Oglądając celebrytów i gwiazdy show-biznesu w instagramowym filtrze z psimi lub króliczymi uszami, uśmiechamy się pod nosem, identyfikując się z nimi. Dzięki stories okazuje się, że nawet oni robią pranie, gotują i chodzą na zakupy. Warto również zwrócić uwagę na liczby. Według danych relacje na Instagramie nagrywa około 400 milionów użytkowników. Ten trend z pewnością utrzyma się na jednym z pierwszych miejsc w roku 2019. Co ciekawe, z początkiem roku stories planuje wprowadzić także druga co do popularności wyszukiwarka internetowa, czyli Youtube.

Influencerzy przyszłością content marketingu

Influencer marketing to dziedzina, która dość gwałtownie rozwinęła się w ostatnim czasie. Rok 2018 z pewnością był czasem rozwijającej się współpracy influencerów z różnymi markami czy firmami. I nie mówię tutaj wyłącznie o znanych osobach – aktorach, piosenkarzach, sportowcach czy celebrytach. W ubiegłym roku pojawiało się coraz więcej osób gromadzących wokół siebie wielu obserwatorów i zdobywających ich zaufanie. Youtuberzy i blogerzy skutecznie wspierali działania content marketingowe i wszystko wskazuje na to, że w obecnym roku ten aspekt jeszcze bardziej się rozwinie. (…) posty sponsorowane to układ idealny: marka dostaje fajne miejsce, w którym może się zareklamować, bloger dostaje za tę reklamę pieniądze, a czytelnicy – regularne, fajne treści (https://www.wyrwanezkontekstu.pl/ludzie/usuwanie-komentarzy/). Takie działania wynikają z targetowania, czyli takiego doboru konsumentów, któremu prezentuje się określone treści. Dana grupa docelowa wybierana jest ze względu na różne cechy, m.in. wiek, płeć czy zainteresowania. Trafnie wybrani konsumenci mają bowiem większe szanse na zostanie klientami danej firmy czy marki niż przypadkowe osoby.

Content marketing w 2018 roku – podsumowanie

Rok 2018 w content marketingu to przede wszystkim treści wideo – zarówno w formie długiej, jak i krótszej, łatwiej przyswajalnej. Ogromna popularność stories na Instagramie oraz Facebooku pokazała, że użytkownicy lubią dzielić się i oglądać treściwe wideo pokazujące co w danej chwili dzieje się u osoby, którą obserwują. Przyszłością content marketingu z pewnością są także influenserzy, którzy zdobyli już zaufanie młodych użytkowników Internetu. Oprócz tego 2018 rok w content marketingu cechował się:

  • rozwijaniem kreatywności,
  • skupianiem się na jeszcze lepszym dotarciu do konkretnego odbiorcy,
  • dokładnie planowanymi treściami.


 Adrian Holecki

W Netimie pracuje jako copywriter od stycznia 2018. W artykule przybliżył najciekawsze według niego kampanie contentowe w 2018 roku.

 

Najciekawsze kampanie content marketingowe w 2018 roku

O tym, że content jest królem, wiadomo od znacznie dawniej, niż mogłoby nam się wydawać. Bo jak mamy wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek kampanii marketingowej bez stworzenia treści, która pozwoli jej zadziałać? Nikt nie neguje skuteczności SEO czy Google Ads, jednak co mogłyby zrobić nawet najlepiej przygotowane strategie bez trafiającej do odbiorców treści? Można by porównać tę sytuację do w pełni wyposażonego studia filmowego, w którym operatorzy stoją w gotowości przy kamerach, oświetleniowcy i dźwiękowcy też zrobili już swoją robotę, charakteryzatorzy czekają na aktorów… ale wciąż nie ma scenariusza filmu. Moim skromnym zdaniem, dopóty content będzie królem, dopóki prowadzimy jakikolwiek marketing.

Insygnia władzy, czyli najciekawsze kampanie contentowe w 2018 roku

Z racji, że nasza agencja świadczy usługi klientom na krajowym rynku, postanowiłem przyjrzeć się kampaniom kierowanym właśnie do polskiego użytkownika. Skuteczne i innowacyjne kampanie contentowe po raz kolejny zostały nagrodzone i wyróżnione podczas gali IAB MIXX Awards. Ich twórcy uwzględniali różne aspekty prowadzenia marketingu, takie jak m.in.:

  • pozycjonowanie marki,
  • wykorzystanie nowych technologii,
  • strategia,
  • mnogość kanałów komunikacji,
  • doświadczenie konsumenta w środowisku online.

Pozwolę sobie teraz bliżej przedstawić kampanie, które szczególnie zwróciły moją uwagę ze względu na techniki tworzenia i targetowania treści.

ING Bank Śląski – #wekendING

Kampania ING Banku Śląskiego prowadzona od 2017 roku to doskonały przykład na stworzenie treści, które skutecznie przyczyniły się do zachęcenia nowej grupy docelowej do korzystania z usług banku. Wykorzystanie aktora Marka Kondrata jako twarzy ING miało na celu zbudowanie zaufania wśród statecznych konsumentów usług bankowych. Tak też się stało, a przykład ING Banku Śląskiego jest ewenementem na skalę światową w kwestii długości okresu współpracy marki ze znaną twarzą.

#weekendING to kampania, w której zrepozycjonowano markę na kolejny target. Tym razem są to ludzie młodzi. W tym celu:

  • powstał Stefan – brand hero rozumiejący potrzeby młodych użytkowników usług bankowych,
  • zastosowano storytelling, z którym utożsamiła się nowa grupa docelowa,
  • wykorzystano kanały komunikacji popularne wśród nowego targetu (social media, influencerzy).

Efektem kampanii był znaczny wzrost świadomości marki ING wśród młodych ludzi, wzrost zaangażowania internautów w treści ING w sieci, a także satysfakcjonujący przyrost liczby klientów w segmencie wiekowym 18-26 lat. O sukcesie kampanii świadczą ostatnie słowa wypowiedziane przez lektora w filmie zgłoszeniowym do konkursu w ramach IAB MIXX Awards: „Młodzi po prostu polubili ING. I o to chodziło”.

Jednocześnie ING Bank Śląski nie zrezygnował z dotychczasowych klientów. Kampania utrzymała komunikację do dotychczasowych klientów, równocześnie pozyskując nowych w tym samym segmencie.

Axe – What’s your magic?

W kampanii popularnych dezodorantów marka Axe wykorzystała potencjał mediów społecznościowych. Twórcy kampanii zwrócili się do fanów marki na Facebooku z prośbą o opisanie swoich pasji, tworząc user generated content. Celem było stworzenie wideo, w którym swoją męskość prezentowali mężczyźni niebędący ideałami, jakie znane są z reklam. Content idealnie przedstawił wartości, na których marka Axe buduje swoją grupę docelową od długiego czasu – pewności siebie i wysokiej samoocenie.

W kampanii wykorzystano historie użytkowników produktów Axe. Byli nimi mężczyźni, w których wyglądzie fizycznym zauważalne są niedoskonałości – niski wzrost czy nadwaga. Angażując swoich użytkowników w tworzenie treści, Axe wywołał ruch w social mediach, a także odnotował w niemal 20 milionów wyświetleń na YouTubie.

W kampanii da się zauważyć cztery kluczowe elementy:

  • konsekwencja w prowadzeniu narracji przez markę,
  • dwustronną komunikację, która jest możliwa dzięki mediom społecznościowym,
  • wykorzystanie potencjału video contentu,
  • zaangażowanie influencera – w kampanii wziął udział raper Sokół.

Showmax – Opowieści podręcznej. „Na początku było słowo”

W jednym z artykułów na firmowym blogu wspominałem o tym, że skuteczny content może opierać się również na bieżących aspektach kulturowych czy społecznych. Drogę tę wybrała platforma VoD Showmax w czasie promowania w Polsce drugiego sezonu serialu pt. „Opowieść podręcznej”. Serial przedstawia antyutopijną przyszłość, w której sytuacja kobiet pogarsza się i ogranicza do pełnienia roli matki.

Insightem w kampanii jest przemoc wobec kobiet, która swój początek bierze w mowie nienawiści. Jest to kolejna kampania marketingowa, w której postawiono na content w formie wideo. Znane celebrytki czytały w nich obelżywe, nienawistne komentarze, jakie internauci zamieszczali w sieci na ich temat. W ramach Call to Action kobiety biorące udział w kampanii prosiły o udostępnianie filmów. Marka nie pozostawiła internautów bez korzyści. Każde udostępnienie wiązało się z przekazaniem przez nią jednej złotówki na Centrum Praw Kobiet. Angażujący się w kampanię internauci mogli zatem poczuć się odpowiedzialnie, przyczyniając się do wspierania szczytnego celu.

Kampania przyniosła kilkanaście tysięcy udostępnień, wygenerowała ponad 4 miliony zasięgu organicznego, a także ponad 50 publikacji prasowych. Akcja wykroczyła poza Internet – zakończyła się happeningiem, w którym kobiety przebrane za bohaterki serialu przeszły wokół budynku sejmu w ramach sprzeciwu wobec krzywdzących kobiety rozwiązań prawnych.

Adidas Poland – All You Need

Ostatnią kampanią, którą przedstawię bliżej jest content Adidasa, który przedstawił swoje produkty, dostosowując w kreatywny sposób formę treści do możliwości kanału komunikacji. O co chodzi? Przy udziale Ewy Chodakowskiej stworzono… nic innego jak video content, w którym znana trenerka fitnessu prezentuje ćwiczenia możliwe do wykonania w domu. Szkopuł polega na tym, że kadry w filmie są tak ujęte, by dopasowały się do formatów wideo w mediach społecznościowych. Dla przykładu: krawędź ekranu smartfonu „stanowi ścianę”, o którą Chodakowska opiera dłonie lub stopy, prezentując ćwiczenie. Wykorzystanie specyfiki Instastories pozwoliło pokazać prawidłowe ułożenie ciała w poszczególnym etapie ćwiczenia. To trzeba po prostu zobaczyć.

Cel kampanii? Nakłonienie kobiet do aktywnego stylu życia i przekonanie ich, że jest możliwe bez wydawanie dużych sum pieniędzy na specjalistyczny sprzęt. Do treningu ma wystarczyć sportowy strój, ściany w domu, smartfon i profile na portalach społecznościowych.

Jakie inne kampanie zwróciły moja uwagę w 2018 roku?

Content marketing jest obecny wszędzie. Choć najczęściej wiąże się on z chęcią sprzedaży, nierzadko zdarza się natknąć na kampanię, której celem jest również uświadamianie o pewnych problemach czy działania PR-owe. Jakie godne uwagi kampanie contentowe powstały w ubiegłym roku?

  • #Sexedpl – kampania Anji Rubik mająca na celu prowadzenie niezbędnej wśród polskiej młodzieży edukacji seksualnej.
  • TikTok – popularna wśród najmłodszych użytkowników sieci aplikacja, dzięki której tworzą swój własny video content. Aplikacja pozwala zrozumieć marketingowcom sposób komunikowania grupy, która niebawem zyska potencjał komercyjny, co w niedalekiej perspektywie może okazać się niezwykle cenne.
  • Kuchnia Lidla – to kolejny przykład kampanii, która idealnie trafiła w potrzeby potencjalnych klientów. Badania wskazały, że większość Polaków lubi kulinarne eksperymenty. Rozmowy znanych influencerów o kuchni połączone z prezentacją przyrządzania różnych potraw okazały się strzałem w środek tarczy.

Content na poziomie całego przedsiębiorstwa

Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna rozumieć, że poszczególne jego szczeble mogą wpływać na inne decyzje konsumentów. Specjaliści od sprzedaży polepszają relacje z klientami, menedżerowie marki do treści dokładają wartości dodane, CEO mogą wzmacniać zaufanie i poczucie pewności konsumenta.

Za przykład niech posłuży reakcja prezesa sieci kawiarni Green Cafe Nero na przypadki zatrucia salmonellą wśród klientów. Stojący na szczycie przedsiębiorstwa Adam Ringer utożsamił się z poszkodowanymi konsumentami, przyjmując na siebie winę oraz obiecując rekompensaty. Dzięki tej reakcji sieć kawiarni utrzymała zaufanie swoich klientów.

Jakie trendy widzimy w opisanych kampaniach content marketingowych?

Kampanie, które przedstawiłem, wybrałem nie bez powodu. W każdej z nich przedstawiają się inne trendy w tworzeniu contentu.

  • User generated content – przykład kampanii Axe’a, w której treść powstała przy udziale konsumentów.
  • Formaty wideo – stosowane w zasadzie w każdej omawianej kampanii.
  • Precyzyjne targetowanie i spełnianie oczekiwań klientów – kampania ING Banku Śląskiego, który tryb życia młodych wykorzystał w kreacji storytellingu oraz brand hero.
  • Reakcja na wydarzenia – promocja serialu „Opowieści podręcznej” w oparciu o problemy nierówności społecznej.
  • Wykorzystanie mobile’u i social mediów – bardzo kreatywna kampania Adidas Poland, w której content został dopasowany do formatów wykorzystywanych w mobilnych wersjach portali społecznościowych.

 

Katarzyna Ciupa

Przedstawia trendy, jakie będą rządzić content marketingiem w bieżącym roku.

 

Prognozy w content marketingu na 2019 rok

Każdy, kto pracuje w marketingu internetowym, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jest to branża niezwykle dynamiczna. Można jednak przewidzieć jakie znaczenie będą miały poszczególne elementy content marketingu oraz co może ulec zmianie w 2019 roku. Poniżej kilka najbardziej interesujących według mnie trendów na nowy rok, które można wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii w swojej firmie.

Niezmienna pozycja content marketingu

Zestawienie pozwolę sobie zacząć o najważniejszej informacji – content marketing rośnie w siłę i w 2019 roku stanowić będzie niezbędny element marketingu internetowego. Pozostaje on jednym z najbardziej kluczowych elementów działań promocyjnych i marketingowych. Warto poświęcić mu zatem więcej uwagi i starannie zaplanować strategię. W nowym roku jakiekolwiek działania, które nie opierają się na wysokiej jakości contencie, będą nieskuteczne.

Inne formy dotarcia do odbiorcy – materiały video

Internet jest miejscem szybkiego dostępu. Oznacza to, że o wiele bardziej atrakcyjne są dla użytkowników treści, które nie wymagają dużego zaangażowania. Najlepiej zatem sprawdzają się filmy wideo, które królują w mediach społecznościowych. W przypadku sklepu e-commerce treść może pokazywać zastosowanie produktów bądź jego działanie. Jeśli chodzi o firmy świadczące usługi – warto pokazać zespół, który będzie opiekunem danego projektu. Krótkie 20-30 sekundowe „zajawki” szybko zapadają w pamięć, a ich obejrzenie nie zajmuje wiele czasu. Ważne jednak, aby już od pierwszej sekundy zainteresować materiałem widza, by nie zdążył on przesunąć kciukiem po ekranie swojego telefonu.

Coraz więcej firm przekonało się już o znaczeniu krótkich form wizualnych i regularnie zamieszcza na swoich kanałach społecznościowych materiały wizualne przyciągające uwagę odbiorców. Tworzenie tego typu contentu w 2019 roku będzie coraz bardziej popularne. Tym bardziej, że Facebook czy Instagram zdecydowanie chętniej promują tego typu treści niż standardowy tekst.

Odbiorca na pierwszym miejscu

Nawet najdłuższy i wartościowy merytorycznie tekst nie spełni swojego zadania, jeżeli bezpośrednio nie odpowie na potrzeby odbiorców. Coraz więcej osób szuka w Internecie rzetelnych i wyczerpujących odpowiedzi na pytania. W 2019 roku, według mnie, należy skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które nie tylko będą atrakcyjne wizualnie (jak filmy wideo), ale przede wszystkim będą idealnie dopasowane do potrzeb czytelników. Jak to zrobić? Należy korzystać z programów do monitorowania słów kluczowych, czyli najczęściej wyszukiwanych fraz w wyszukiwarkach. Dodatkowo bacznie obserwować swoją grupę docelową, poznać jak najwięcej szczegółów dotyczących zainteresowań swoich odbiorców. Starannie sprecyzowany insight pozwoli w kompleksowy sposób odpowiedzieć na ich pytania przy pomocy content marketingu.

Długie i wyczerpujące treści

Ten trend bardzo mocno wiąże się z poprzednim. Chodzi o długość i jakość prezentowanych treści. W 2019 roku, będą królować merytoryczne teksty, które niewiele mają wspólnego z „tanią reklamą”. Mam wrażenie, że bardzo dużą ilość odbiorców odczuwa silną irytację podczas spotkania z krótkim tekstem, w którym tylko jeden akapit poświęcony jest właściwemu tematowi artykułu. Tworzenie treści tylko po to, by zareklamować dany produkt bądź usługę, mija się z celem i skutkuje zupełnie odwrotnie.


A ty jak zapatrujesz się na kolejny rok w content marketingu? Masz inne przemyślenia, uwagi, ciekawe przykłady? Podziel się nimi w komentarzu.

 

Zespół Netim

Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂