Google Trusted Stores czyli program certyfikacji dla Twojego sklepu

Blog page

Nie ma nic fajniejszego niż robienie zakupów w internecie. Nieprawda? Jeśli otrzymamy przy tym obsługę klienta na wysokim poziomie, produkty dostarczone na czas oraz ich odpowiednie zabezpieczenie to zadowolenie z zakupów będzie jeszcze większe. W celu lepszego odbioru sklepu w internecie z pomocą przychodzi nam Google i jego certyfikat Google Trusted Stores.  

Google trusted store – co to?

Google Trusted Store jest darmowym programem certyfikacji, który jest wydawany sklepom internetowym w celu nagrodzenia ich za jakość prowadzonej obsługi klienta. Program ten został uruchomiony latem 2012 roku w USA. Oprócz wspomnianych Stanów Zjednoczonych certyfikacja dostępna jest w Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Japonii i Francji. Do Polski Trusted Stores niestety jeszcze nie dotarł.

Sprzedawcy, którzy dołączą do programu otrzymują możliwość zamieszczenia znaku „Google Trusted Stores” w witrynie swojego sklepu. Ponadto certyfikat może bez przeszkód pokazywać się w kampaniach linków sponsorowanych Google Ads. Warto zaznaczyć, że sklepy korzystające z programu zostają objęte gwarancją do 1000 dolarów.  To co zmieniło się od 2012 roku, to fakt, że potencjalny sprzedawca zainteresowany programem potrzebuje tylko kilku kliknięć w celu wygenerowania odpowiedniego znaku i umieszczenia go na swojej stronie z protokołem HTTPS.

trusted-stores-1

Źródło: http://adwords.blogspot.com/

Google Trusted Stores w Google Ads

Google Ads stale się rozwija, a z nim inne usługi Google. Tak samo jest w przypadku Trusted Stores, które pozwalają na zbieranie recenzji, które następnie pomagają w podnoszeniu oceny sprzedawców. Oceny te pojawiają się w reklamach tekstowych Google Ads. Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo zwiększenia się współczynnika konwersji oraz średniego rozmiaru zamówienia, które są poparte informacją, że usługi sprzedażowe stoją na wysokim poziomie. Dodatkowo reklamy w Google Ads można wzbogacić statusem Google Trusted Stores. Można go włączyć w tzw. „Review extensions” czyli rozszerzeniach recenzji. Zabieg ten pozwala na zwiększenie klikalności reklam.

Źródło: http://adwords.blogspot.com/

Podsumowując…

Wielka szkoda, że program certyfikacji sprzedawców nie został jeszcze wprowadzony w Polsce. Pozwoliło by to na uzyskanie ciekawych, a przede wszystkim aktualnych jak i zarówno przyszłych informacji na temat trendów zakupowych w naszym kraju. Jak jednak można przeczytać w różnych artykułach na temat Google Trusted Stores, usługa ta jest coraz bliżej wprowadzenia w innych krajach.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.